هشت نوع سبزی و میوه خوب زمستانی

اخیراً برخی از کارشناسان هشت نوع سبزیجات و میوه های خوب را توصیه کرده اند که می توانند به شما در حفظ سلامت بدن در زمستان سرد کمک کنند. حال بیایید این غذاها را یکی یکی بررسی کنیم.

کدو تنبل اول:

کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن نوعی آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری کند.

دوم، گریپ فروت:

از آنجایی که گریپ فروت شیرین و آبدار است، در زمستان به آن “میوه کامل” می گویند. گریپ فروت نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، بلکه لیکوپن نیز دارد. هر دوی این دو ماده مغذی آنتی اکسیدان های قوی هستند که اثرات ضد سرطانی دارند.

سومین کلم بروکسل:

کلم بروکسل حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که ۵۰ درصد بیشتر از ویتامین C موجود در مرکبات هم وزن است. ویتامین C علاوه بر اینکه یک نوع آنتی اکسیدان قوی است، می تواند به بدن در برابر سرما کمک کند.

چهارم، کلم قرمز:

انواع سبزیجات چلیپایی وجود دارد و کلم قرمز معمولی ترین آنهاست. این نه تنها حاوی ویتامین های مختلف است، بلکه اثر ضد التهابی نیز دارد. علاوه بر این، برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان نیز انتخاب خوبی است.

پنجم، کلم بروکلی:

بروکلی می تواند سطوح بالایی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک و بسیاری از انواع مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و آهن را که همگی برای بدن انسان ضروری هستند، فراهم کند. علاوه بر این، سرشار از لوتئین است که می تواند از چشم محافظت کند و ظاهر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

ششم، سیب زمینی شیرین:

یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​حاوی حدود ۴ گرم فیبر و حدود ۲ گرم پروتئین گیاهی است. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین کم کالری است و تقریباً فاقد چربی است.

هفتم شاه بلوط:

شاه بلوط نوعی آجیل سالم در زمستان است. از یک طرف سرشار از ویتامین های گروه B و پتاسیم، مس، منگنز و سایر مواد معدنی است که می تواند بدن انسان را تقویت کند. از سوی دیگر، شاه بلوط سرشار از ویتامین C است که می تواند شما را از شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا دور نگه دارد.

هشتم، پیازچه:

مواد مغذی موجود در پیاز سبز اثر مبارزه با بیماری ها مانند ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک و آهن را دارد که برای حفظ سلامت بدن انسان ضروری است. شایان ذکر است که پیاز سبز حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنل است که می تواند از رگ های خونی محافظت کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که خوردن پیاز سبز می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع