همه آنچه باید بدانید »سبک زندگی سالم


تمرین ماساژ با اعمال فشار ملایم و کاری باعث بهبود گردش خون می شود. فشار عملی خون را از طریق مناطق پر ازدحام و آسیب دیده حرکت می دهد.

ماساژ همچنین اسید لاکتیک را از بافت ماهیچه ای آزاد می کند. گردش مایع لنفاوی را بهبود می بخشد، که ضایعات متابولیک را از اندام های داخلی و ماهیچه ها دور می کند.

این اثرات منجر به کاهش فشار خون و به طور کلی بهبود سلامت می شود. علاوه بر این، ماساژ سطح استرس را کاهش می دهد. بنابراین برای افراد در هر سنی مفید است.

قبل از انجام ماساژ، برای اطمینان از ایمن بودن آن با پزشک مشورت کنید. برخی از شرایط پزشکی می‌توانند این درمان را خطرناک کنند و نباید در افراد مبتلا به هر نوع بیماری آزمایش شود.

ماساژ چیست؟

وقتی به ماساژ فکر می کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که “ماساژ خوب چیست؟” ابتدا باید به یاد داشته باشید که لازم نیست تجربه قبلی ماساژ داشته باشید.

یک ماساژ خوب یک تجربه آرامش بخش است، بنابراین باید بدانید چه انتظاری دارید. ماساژ در میان افرادی که به دنبال آرامش یا تسکین درد هستند محبوب است. می تواند به کاهش تنش عضلانی، کاهش استرس و کمک به خواب کمک کند.

ماساژهای حرفه ای روی میز، تشک یا صندلی ماساژور ارائه می شود. ماساژ آماتور معمولاً روی مبل یا تخت انجام می شود. می تواند بسیار درمانی و آرامش بخش باشد. با این حال، قبل از رفتن به ماساژ باید با پزشک خود مشورت کنید.

زمان مناسب برای ماساژ

ماساژ می تواند از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم باشد. برنامه ریزی یک جلسه ماساژ برای آرامش کامل ضروری است. در طول ماساژ باید سعی کنید آرام و آرام شوید. یک سخنرانی بزرگ یا سه ساعت سواری با ماشین برای سابق خود برنامه ریزی نکنید.

این ایده خوبی است که پس از یک روز طولانی به خود فرصت دهید تا استراحت کنید. می توانید یک ماساژ ملایم یا یک فشار سبک تر سفارش دهید. برخی از افراد به استرس حساس هستند و درمانگر آنها باید بداند که چگونه یک زن باردار را به درستی قرار دهد. اگر احساس درد یا ناراحتی کردید، فوراً به درمانگر خود اطلاع دهید.

تکنیک های ماساژ درمانی

تکنیک های زیادی در طول جلسه ماساژ استفاده می شود. تکنیک های ماساژ درمانی زیر برخی از روش های رایج هستند.

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق شامل حرکات نوازش با انگشتان و دست ها است. این نوع ماساژ با افزایش جریان خون و اکسیژن به ماهیچه ها به کاهش تنش مزمن عضلانی کمک می کند.

ماساژ بافت عمیق می تواند به تقویت و آرامش عضلات کمک کند. سایر تکنیک ها برای تسکین گرفتگی و درد مفاصل طراحی شده اند. این تکنیک ها را برای جلسه بعدی ماساژ خود بیاموزید.

کهنه

در این تکنیک از ضربه زدن یا ضربه زدن بر روی بدن استفاده می شود. این معمولا در هنگام ماساژ ورزشی استفاده می شود. هک کردن اصطکاک تصادفی است که شامل استفاده از کناره دست برای ضربه زدن به بافت های نرم بدن می شود.

هدف این تکنیک شکستن چسبندگی ها و تشویق ترمیم قوی و انعطاف پذیر در طول فرآیند بهبود است.

استراق سمع

ضربه زدن و ضربه زدن دو نوع کوبه ای هستند که در حین ماساژ استفاده می شوند. درمانگر این تکنیک را بر روی عضلات برجسته انجام می دهد.

حرکات سریع و ضربان دار باعث تحریک مویرگ ها می شود که باعث افزایش تعداد رگ های خونی در بدن می شود. این کار گردش خون را بهبود می بخشد و به آرامش عضلات کمک می کند.

این تکنیک معمولاً در پایان جلسه ماساژ استفاده می شود. در قسمت بعدی می توانید با انواع شیر و کدو بیشتر آشنا شوید.

ارتعاش

یکی از محبوب ترین آنها ماساژ ویبره است. این تکنیک زمانی استفاده می شود که ماساژور نمی خواهد فشار زیادی به بدن مشتری وارد کند اما می خواهد احساس آرامش را در بدن مشتری ایجاد کند.

می توان از آن برای بافت اسکار استفاده کرد و می تواند اعصاب را تسکین دهد. علاوه بر این، برای کسانی که به لمس ماساژور حساس هستند، گزینه ای مطمئن است.

انواع ماساژ

ماساژ انواع مختلفی دارد. اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید، ماساژ سوئدی یا بیودینامیک را امتحان کنید. هر دو روش از تکنیک های لمسی خاصی برای هدف قرار دادن پوست، تاندون ها، استخوان ها و ماهیچه ها استفاده می کنند.

بیودینامیک یا ماساژ سوئدی

بیوماساژ معمولا بین یک تا دو ساعت طول می کشد. بیوماساژ به ویژه در تسکین استرس و درد موثر است.

این می تواند انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را بهبود بخشد و برای افرادی با طیف وسیعی از دردها انتخاب خوبی است.

ماساژ سوئدی یک گزینه عالی برای آرامش کامل بدن است. این نوع ماساژ برای بهبودی پس از آسیب ایده آل است و اغلب اولین ماساژ عالی برای اکثر افراد است.

ماساژ سوئدی برای افرادی که ناراحتی جسمی دارند توصیه می شود.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ از سنگ های نرم و داغ برای تحریک عضلات و افزایش گردش خون استفاده می کند. ماساژ نقطه ماشه ای نیز می تواند به درمان درد مزمن کمک کند.

درمانگر همچنین از سنگ برای تسهیل ماساژ استفاده می کند.

ماساژ نقطه ماشه ای

ماساژ نقطه ماشه ای نوع خاصی از ماساژ ورزشی است. آنها برای هدف قرار دادن گره های کوچک در عضله و بافت همبند استفاده می شوند. اینها علل شایع کمردرد و گردن هستند و به طور موثر درد مزمن را تسکین می دهند.

همچنین استرس و اضطراب را کاهش می دهد. اگر به ماساژ بافت عمیق نیاز دارید، این نوع ماساژ برای شما مناسب است. ماساژ بافت عمیق برای افرادی که درد مزمن دارند بسیار موثر است.

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق یک کار بدن است که با شکستن بافت اسکار باعث آرامش و عملکرد عضلات می شود. این تکنیک همچنین احساس آرامش را افزایش می دهد. فواید ماساژ بافت عمیق بسیار زیاد است.

فواید ماساژ بافت عمیق می تواند از کاهش استرس گرفته تا سلامتی بهتر باشد. می تواند فشار خون را کاهش دهد، عملکرد ریه را بهبود بخشد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. قبل از ماساژ بافت عمیق، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید.

ماساژ ورزشی

هدف از ماساژ ورزشی بهبود عملکرد بدن با دستکاری سیستم اسکلتی عضلانی است. درمان می تواند به ورزشکاران کمک کند تا برای رقابت آماده شوند و از آسیب جلوگیری کنند. همچنین می تواند به جلوگیری از آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد کمک کند و به افراد فعال تقویت ذهنی و جسمی بدهد.

ماساژ می تواند اندورفین را که مواد شیمیایی طبیعی در بدن است، افزایش دهد. این مواد می توانند خواب، سلامتی و عزت نفس شما را بهبود بخشند. علاوه بر کاهش التهاب، ماساژ ورزشی می تواند گردش خون و ریکاوری را بهبود بخشد.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو نوعی کار بدنی است که بر روی فشار با نقاط خاصی روی بدن متکی است. درمانگر از انگشتان دست، کف دست و بند انگشتان برای تحریک سیستم انرژی و تعادل یین و یانگ استفاده می کند.

نتیجه آرامش عمیق و احساس کلی رفاه است. شیاتسو که در ژاپن توسعه یافته است به عنوان یک روش موثر برای القای زایمان و بهبود سلامت و رفاه زنان برای بیش از ۲۰۰۰ سال استفاده شده است.

زوج ها ماساژ می دهند

ماساژ زوج ها می تواند یک راه عالی برای آرام شدن با هم باشد. ماساژدرمانگر لباس‌های آن‌ها را در می‌آورد تا هر دو طرف بتوانند کاملاً در معرض دید قرار گیرند. زن و شوهر نیز باید جواهرات و کیف های خود را در خانه بگذارند زیرا قبل از ماساژ کنده می شوند.

فواید ماساژ زوجین بسیار زیاد است. می تواند به شکستن روال ها، بهبود خواب و کاهش استرس کمک کند. این به شما و شریک زندگیتان فضایی برای پیوند و آرامش می دهد. این می تواند راهی عالی برای ارتباط با شریک زندگی خود و نزدیک شدن به یکدیگر باشد. بهترین بخش این است که کاملاً بدون استرس است.

این یک راه عالی برای گذراندن زمان با کیفیت با همسرتان است. در طول ماساژ، شریک زندگی شما احساس آرامش کامل خواهد کرد. این نوع ماساژ می تواند به زوج ها کمک کند تا آرامش داشته باشند و استرس را کاهش دهند و به خواب بهتر شبانه منجر شوند.

رفلکسولوژی

رفلکسولوژی یک تکنیک ماساژ است که شامل اعمال فشار به نقاط خاصی از بدن شما می شود. با تحریک این نقاط، پزشک می تواند گردش خون را افزایش دهد که به نفع بدن است.

افزایش جریان خون متابولیسم را افزایش می دهد، به این معنی که سلول های آسیب دیده سریع تر بهبود یافته و دوباره رشد می کنند. رفلکسولوژی همچنین مفید است زیرا خطر مشکلات ادراری را کاهش می دهد، زیرا بدن انسان به طور موثرتری سموم و عناصر خارجی را حذف می کند.

رفلکسولوژی بر اساس نظریه چینی کونگ فو یا انرژی است. در فرهنگ آسیایی، نقاط خاصی روی دست ها و پاها وجود دارد که با سیستم های مختلف بدن مطابقت دارد. بنابراین هر کدام دیگری را تحریک می کند.

رفلکسولوژی همچنین می تواند برای درمان استرس و بی خوابی استفاده شود. می تواند به مدیریت علائم اضطراب، سردرد و افسردگی کمک کند. بر خلاف طب سنتی، رفلکسولوژی درمان بیماری نیست.

ماساژ قبل از تولد

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید این است که روی ماساژ دوران بارداری سرمایه گذاری کنید. زایمان یک زمان استرس زا برای هر زنی است و ماساژ درمانی این پتانسیل را دارد که به کاهش بخشی از استرس مرتبط با این تجربه کمک کند.

همچنین برای سلامت روحی و جسمی شما مفید است، زیرا رحم شما از چهار اونس به ۱۳ پوند منبسط می شود. این به کاهش مقداری از استرسی که ممکن است در سه ماهه اول بارداری ایجاد شود کمک می کند.

ماساژ قبل از تولد می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و وضعیت بدن را بهبود بخشد و به رشد کودک شما کمک کند. اگر با درمانگر راحت باشد، بدن شما به احتمال زیاد به درمان پاسخ مثبت می دهد.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یک نوع باستانی از درمان طبیعی است که بیش از دو هزار سال است که در تایلند استفاده می شود. به طور سنتی، ماساژ بر روی تشک یا تشک فوتون با تمرکز بر روی عضلات، مفاصل، انگشتان دست و پا انجام می شود.

این درمان با هدف بهبود سلامت، افزایش انعطاف پذیری عضلات و تقویت بدن انجام می شود. این نوع ماساژ اغلب توسط یک ماساژور ماهر انجام می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که درمان شما موثر خواهد بود.

چگونه پروستات را ماساژ دهیم؟

اگر علاقه مند به یادگیری نحوه ماساژ پروستات هستید، ممکن است از خود پرسیده باشید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهید. ممکن است از دست زدن به اندام های خود ترس داشته باشید. با این حال، واقعیت ساده این است که این یکی از در دسترس ترین قسمت های بدن است.

می توانید یاد بگیرید که پروستات را با انگشت یا حتی بند انگشتان خود ماساژ دهید. ترفند این است که مکان مناسب را پیدا کنید و سپس کمی آزمایش کنید.

در حالی که تحریک پروستات راهی دلپذیر برای افزایش رضایت جنسی است، باید با احتیاط از آن استفاده کرد. خطرات و عوارض جانبی وجود دارد، بنابراین قبل از انجام این روش حتما با پزشک خود مشورت کنید. اگر تجربه خیلی شدید است، ممکن است بخواهید به طور کامل از آن اجتناب کنید.

چگونه یک ماساژ درمانگر شویم؟

درک این نکته مهم است که تبدیل شدن به یک ماساژدرمانگر یک شغل تمام وقت است. زمان و سرمایه گذاری زیادی می طلبد.

در حالی که گرفتن گواهی آسان است، دریافت مجوز ممکن است سال ها طول بکشد. بنابراین، شروع زودهنگام و سرمایه گذاری در این فرآیند ضروری است. پس از دریافت گواهی، می توانید برای یک شرکت ماساژ درمانی دارای مجوز شروع به کار کنید.

اگر می خواهید در اسپا کار کنید، ماساژ درمانی را مطالعه کنید. یک برنامه دیپلم یا گواهی می تواند به شما در اخذ مدرک کمک کند. بیشتر برنامه ها بر آموزش اصول اولیه این حرفه از جمله آناتومی بدن تمرکز دارند.

علاوه بر این، نحوه انجام مشاوره و ماساژ درمانی را یاد خواهید گرفت. به عنوان یک ماساژ درمانی، باید بتوانید بیماران و خانواده های آنها را درمان کنید.

ماساژ درمانگران چقدر کار می کنند؟

اداره آمار کار ایالات متحده میانگین حقوق ماساژ درمانگران را محاسبه می کند. دستمزد واقعی احتمالاً از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. ممکن است به عوامل زیادی مانند تجربه، موقعیت و تحصیلات بستگی داشته باشد.

علاوه بر این، اگر درمانگر خوداشتغال باشد یا فقط پاره وقت کار کند، نرخ دستمزد ممکن است بیشتر متفاوت باشد. در زیر راهنمای حقوق در ماساژ درمانی آمده است.

در حالی که میانگین دستمزد بین ایالت ها و شهرها بسیار متفاوت است، مناطقی وجود دارند که حقوق آنها بالاتر از میانگین است.

طبق BLS، تقریباً ۲٪ از ماساژدرمانگران سالانه بین ۸۸۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰ دلار درآمد دارند. با این حال، کسانی که خوداشتغال هستند یا در مناطق گران قیمت هستند، می توانند درآمد بیشتری داشته باشند.

یادداشت احتیاطی

اگر باردار هستید، اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید یا درد غیرقابل توضیحی را تجربه کرده‌اید، قبل از انجام ماساژ با پزشک مشورت کنید.

همچنین اشکال خاصی از ماساژ وجود دارد که می تواند روز بعد شما را زخمی کند.

با این حال، بیشتر انواع ماساژ نباید باعث ایجاد درد شوند – همیشه باید هر گونه ناراحتی را به ماساژور گزارش دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر