ورزش به عنوان درمان افسردگی


ما دهه هاست می دانیم که حتی یک دوره ورزش می تواند خلق و خوی ما را بالا ببرد ، اما آیا می توان آن را به اندازه کافی برای درمان افسردگی اساسی مورد استفاده قرار داد؟

ما می دانیم که فعالیت بدنی با کاهش علائم افسردگی همراه است. به عنوان مثال ، اگر به مقطعی از 8000 نفر در سراسر کشور نگاه کنید ، افرادی که به طور منظم ورزش می کردند کمتر تشخیص افسردگی داشتند. هر چند این فقط یک تصویر فوری در زمان است. در آن مطالعه ، محقق آشکارا اذعان می کند که این ممکن است یک مورد علیت معکوس باشد. شاید ورزش افسردگی را کاهش ندهد ، شاید افسردگی ورزش را کاهش دهد. دلیل افسردگی ممکن است با فعالیت بدنی پایین همراه باشد این است که افراد ممکن است برای رهایی از رختخواب بیش از حد بدبخت باشند. چیزی که ما به آن نیاز داشتیم یک بود مداخله ای مطالعه کنید که افراد افسرده را کجا می برید و آنها را به صورت تصادفی وارد تمرین ورزشی می کنید.

این همان کاری است که محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک انجام دادند. آنها مردان و زنان بالای 50 سال مبتلا به افسردگی شدید را به دو گروه تقسیم کردند: یکی که چهار ماه برنامه ورزشی هوازی انجام داد و دیگری داروی ضد افسردگی به نام زولوفت مصرف کرد. در ویدئوی من ورزش در مقابل داروهای افسردگی ، می توانید نمودار تغییرات آنها را مشاهده کنید. قبل از ورزش ، نمرات افسردگی همیلتون آنها در حدود 18 بود (هر چیزی بیش از هفت افسرده تلقی می شود). در عرض چهار ماه ، گروه مواد مخدر به حالت عادی رسید ، که دقیقاً همان کاری است که داروها باید انجام دهند. اما گروه ورزش فقط چطور؟ ورزش نیز همان تأثیر قوی را داشت.

محققان به این نتیجه رسیدند که یک برنامه آموزشی ورزشی ممکن است جایگزینی برای داروهای ضدافسردگی برای درمان افسردگی در افراد مسن تلقی شود ، زیرا آنها نشان داده اند که یک برنامه گروهی تمرینات هوازی یک درمان عملی و موثر برای افسردگی است ، حداقل برای افراد مسن. به

هر چند نه چندان سریع.

“برنامه گروهی؟” آنها از افراد گروه تمرین می خواستند هفته ای سه بار برای کلاس گروهی حاضر شوند. شاید تنها دلیلی که گروه تمرین بهتر شد این بود که مجبور شدند از تخت بلند شوند و با مردم ارتباط برقرار کنند – شاید این تحریک اجتماعی بود و هیچ ارتباطی با ورزش واقعی نداشت؟ قبل از اینکه بتوانید به طور قطعی بگویید که ورزش می تواند به خوبی داروها عمل کند ، آنچه ما باید ببینیم همان مطالعه است ، اما با یک گروه اضافی که به تنهایی و بدون تعامل اجتماعی دیگر ورزش کردند. و همین محققان دوک همین کار را کردند.

آنها بزرگترین آزمایش ورزشی را روی بیماران مبتلا به افسردگی شدید انجام دادند و نه تنها افراد مسن ، بلکه سایر بزرگسالان و همچنین سه گروه درمانی مختلف این بار: یک گروه ورزش خانگی ، علاوه بر ورزش گروه تحت نظارت و گروه دارو. مثل قدیما.

و ، همه آنها به همان اندازه در زمینه اجبار افسردگی به بهبود عمل کردند. بنابراین ، با اطمینان می توان گفت که ورزش در درمان بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی قابل مقایسه با داروهای ضد افسردگی است.

با کنار هم گذاشتن بهترین مطالعات ، محققان نشان می دهند که ورزش حداقل دارای اثر ضدافسردگی متوسط ​​است و در بهترین حالت ، ورزش تأثیر زیادی بر کاهش علائم افسردگی دارد و می تواند به عنوان یک مداخله بسیار مفید و قدرتمند طبقه بندی شود. متأسفانه ، در حالی که مطالعات از استفاده از ورزش به عنوان درمانی برای افسردگی حمایت می کنند ، ورزش به ندرت به عنوان درمانی برای این مشکل شایع و ناتوان کننده تجویز می شود.

ورزش ممکن است به طور مطلوب با داروهای ضدافسردگی به عنوان درمان خط اول افسردگی خفیف تا متوسط ​​مقایسه شود ، اما این واقعاً چقدر است؟ داروهای ضد افسردگی در وهله اول چقدر مثر هستند؟ ویدیوی من را ببینید آیا داروهای ضد افسردگی واقعاً م Workثر هستند؟

برای مداخلات غذایی که ممکن است روحیه را بهبود بخشد ، به موارد زیر مراجعه کنید:

ورزش همچنین می تواند به ADHD کمک کند (درمان ADHD بدون محرک) و بهبود ایمنی (حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن در ورزشکاران با مخمر تغذیه ای) ، ناگفته نماند که عمر ما را افزایش می دهد (زندگی طولانی تر در فاصله پیاده روی) اما آنچه می خوریم مهم است: رژیم های پالئو ممکن است مزایای ورزش را نادیده بگیرندبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید