وقتی واقعاً سیر نیستید چگونه وزن کم کنید؟ و چگونه برای سلامتی خود غذا بخوریم

آیا احساس می کنید که هرگز به اندازه کافی غذا نمی خورید… حتی اگر اضافه وزن شما نشان می دهد که زیاد غذا می خورید؟ آیا ۴۵ دقیقه بعد از شام گرسنه هستید؟ چه چیزی می دهد؟ چرا هیچوقت احساس سیری نمیکنی؟

این مشکلی است که برای کاهش وزن مضر است. در واقع، دلیل اینکه بسیاری از افراد هرگز نمی توانند به طور موثر و دائمی وزن کم کنند، این است که «رژیم غذایی» آنها کالری بسیار محدودی دارد.

در نتیجه، یا تغذیه کافی دریافت نمی‌کنند یا غذاهایی را که به آرامی متابولیزه می‌شوند نمی‌خورند تا تا وعده غذایی بعدی نگه دارند.

در اینجا چند ایده برای کمک به “آرام کردن آن حیوان گرسنه درون” وجود دارد:

– نوشیدنی های شیرین شده با شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) حاوی کالری قابل توجهی هستند. بعلاوه، این افزودنی ترفند بدی برای تداخل با لپتین، هورمونی که به ما می گوید سیر هستیم، دارد. HFCS احتمالاً تأثیر بیشتری بر افزایش نرخ چاقی دارد زیرا ارزان است، حمل و نقل و نگهداری آن آسان است و رنگ دلپذیری به بسیاری از غذاها می بخشد. پس همه جا هست!

– برچسب چربی، شکر و نمک اضافی را بخوانید.

– به ظروفی که غذا و نوشیدنی شما در آن نگهداری می شود توجه کنید. اخیراً شنیدیم که آبی که از بطری های یکبار مصرف می نوشیم ممکن است حاوی یک ماده شیمیایی مضر به نام BPA باشد که از پلاستیک خارج شده است.

اکنون متوجه می شویم که همان ماده شیمیایی در داخل قوطی های “قلع” استفاده می شود و به مواد غذایی نیز ختم می شود. شیر خشک و شیشه شیر نوزاد را به لیست BPA اضافه کنید.

پس مشکل چیست؟ در واقع، تعداد زیادی وجود دارد، اما موردی که در این بحث به آن خواهیم پرداخت این است که نشان داده شده است که این ماده شیمیایی بد (BPA) اندازه و تعداد سلول های چربی را افزایش می دهد! شاید اپیدمی چاقی دلایل دیگری به جز غذا داشته باشد؟

– نخوردن صبحانه یا مصرف ناکافی کالری در اوایل روز باعث نوسانات قند خون و انسولین می شود. این عدم تعادل شیمیایی منجر به میل به غذا و میل به غذا می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند ۲۰ تا ۲۵ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را در وعده صبحانه مصرف کنید. غلات کامل و پروتئین را به بشقاب صبحانه خود اضافه کنید تا زمانی که متوجه شوید که می توانید به راحتی آن را برای ناهار قبل از نیاز به غذا درست کنید. (اگر بعد از ۳ ساعت دوباره احساس گرسنگی کردید، اواسط صبح و اواسط بعدازظهر یک میان وعده کوچک و سالم میل کنید تا از ثبات قند و انسولین اطمینان حاصل کنید و هوس و هوس غذایی را از بین ببرید).

– برای دریافت مقدار زیادی اسید فولیک و ویتامین K از سبزیجات پربرگ (رومینه، رادیکیو، اسفناج) استفاده کنید، که هر دو به کاهش وزن کمک می کنند.

– اگر کمی احساس پوچی می کنید، آب بنوشید تا مطمئن شوید که فقط تشنه نیستید یا معده شما فقط به کمی کار قبل از ناهار نیاز دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر