ویتامین هایی که بدن ما به آن نیاز دارد

بدن ما نیازهای غذایی خاصی دارد که باید رعایت شود تا سالم باشیم. به عنوان مثال، ما برای ساختن هموگلوبین به مواد معدنی مانند آهن نیاز داریم، ماده ای که در گلبول های قرمز خون یافت می شود و اجازه می دهد اکسیژن به تمام سلول های ما منتقل شود. ویتامین ها نیز مواد ضروری هستند که برای انجام وظایف مختلف بدن ما مورد نیاز هستند. یک رژیم غذایی سالم شامل میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین برای پاسخگویی به نیازهای بدن ما است. برخی از ویتامین ها لازم نیست مصرف شوند زیرا مانند ویتامین D، بدن ما می تواند خود آنها را تولید کند.

۱۳ ویتامین ضروری در بدن ما وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. ویتامین A برای تشکیل متابولیت ها لازم است، ماده ای که در چشم ما برای داشتن شب خوب و دید رنگی لازم است. ویتامین A به اشکال مختلف در هویج، کلم بروکلی، سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، شیر و سایر غذاها یافت می شود. ویتامین C برای انجام بسیاری از واکنش های متابولیکی مهم در بدن مورد نیاز است و نشان داده شده است که از اسکوربوت، یک بیماری نادر که با خونریزی لثه و گاهی خونریزی از پوست و چشم مشخص می شود، جلوگیری می کند. این باور عمومی وجود دارد که ویتامین C به کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی کمک می کند، این هنوز ثابت نشده است، اما از بسیاری جهات، از جمله سیستم ایمنی، به بدن شما کمک می کند. منابع ویتامین C مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، توت فرنگی، خربزه و سایر میوه ها و سبزیجات هستند.

ویتامین D یک ویتامین واقعاً مهم است که می تواند توسط بدن ما هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید شود. این روش دریافت ویتامین D ممکن است زمانی که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت به دلیل خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (که در صورت عدم محافظت مناسب می تواند باعث سرطان پوست، پیری نور و ملانوم شود) ناامن تلقی شود. ویتامین D را می توان از غذاهای غنی شده و مکمل های ویتامین نیز به دست آورد. یکی دیگر از مضرات دریافت ویتامین D از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید این است که ممکن است مقدار مورد نیاز خود را دریافت نکنیم. ویتامین D با جذب مناسب کلسیم در استخوان های ما مرتبط است و از راشیتیسم در کودکان خردسال جلوگیری می کند. تحقیقات در مورد ویتامین D در حال انجام است و آینده فرصت های زیادی برای یادگیری ارتباط ویتامین D با بیماری های قلبی، دیابت و سایر بیماری ها در اختیار دارد.

ویتامین K با ساخت پروتئین های مورد نیاز برای لخته شدن خون مرتبط است. منابع ویتامین K عبارتند از: گل کلم، اسفناج، سویا و غلات.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و همچنین با پاسخ ایمنی مرتبط است. منابع ویتامین E عبارتند از: مغزها، دانه ها، مارچوبه، اسفناج، مارچوبه و ذرت. انواع مختلفی از ویتامین های B وجود دارد و هدف اصلی آنها حفظ سلامت پوست، تولید گلبول های قرمز و متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. منابع ویتامین B محصولات لبنی، آجیل، تخم مرغ، حبوبات، غلات، گوشت بدون چربی و غیره است.

می بینیم که ویتامین ها وجه اشتراک دارند که بیشتر آنها در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. بنابراین، برای حفظ سلامت بدن، باید سبزیجات و میوه‌ها را به دلیل داشتن ویتامین‌های غنی مصرف کنیم که همانطور که مطالعه کردیم، عملکردهای حیاتی بسیاری را در بدن ما انجام می‌دهند. همچنین برچسب محصولاتی را که مصرف می کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که با ویتامین های مورد نیازتان غنی شده اند. به یاد داشته باشید که ویتامین های اضافی نیز می تواند به شما آسیب برساند. بنابراین، اگر در نظر دارید مکمل های ویتامین را شروع کنید و مطمئن نیستید که چه دوزهایی برای شما بی خطر هستند، با پزشک خود مشورت کنید.

به‌عنوان یک پزشک خانواده، توصیه می‌کنم همه بیمارانم به طور منظم ویتامین‌ها را مصرف کنند، زیرا اکثر مردم همیشه سالم غذا نمی‌خورند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر