ویتامین های حافظه، آیا به اندازه کافی دریافت می کنید؟

کلمه ‘ویتامین“از لاتین می آید برای”زندگی” (ویتا) و “آمین ها(نیتروژن) ‘e’ موجود در آمین بعداً حذف شد.

ویتامین ها ترکیبات آلی کوچکی هستند که بدن ما از طریق غذا جذب می کند. برای تحریک تولید هورمون، کمک به تولید سلول‌های جدید و کمک به متابولیسم بدن هنگام تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها، به این ترکیبات به مقدار کم به صورت روزانه نیاز داریم.

ویتامین ها به خودی خود انرژی بدن ما را تامین نمی کنند، اما ویتامین ها در فرآیند تجزیه غذاها برای ایجاد انرژی مورد نیاز بدن استفاده می شوند.

حدود ۱۳ ویتامینی هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد، یک ویتامین بسیار مهم برای آزادسازی انرژی ویتامین B است.

ویتامین B گروهی از ترکیبات است که به طور هماهنگ برای کمک به حفظ سلامت بدن و سیستم‌های مرتبط کار می‌کنند. آنها در آزادسازی موفقیت آمیز انرژی در بدن نقش اصلی دارند. یکی از فرآیندهای متابولیک مهم، تجزیه کربوهیدرات ها (نشاسته و قند) به گلوکز است.

کربوهیدرات ها برای دادن انرژی فوری به ما برای عملکرد خوب در طول روز مهم هستند. بدون انجام کارهای اولیه مانند دویدن، پیاده روی، ورزش کردن سخت و دست و پا گیر می شود. بنابراین، داشتن یک منبع خوب از ویتامین ها، متابولیسم و ​​توانایی آن را در تجزیه کربوهیدرات ها و آزاد کردن انرژی در سایر نواحی بدن شما بهبود می بخشد.

تجزیه پروتئین ها به همان اندازه در فرآیند متابولیک مهم است. پروتئین ها از مولکول های کوچکی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که با هم ترکیب می شوند و زنجیره ای از اسیدهای آمینه را تولید می کنند. آمینو اسیدها می توانند در ترکیبات مختلف با هم تشکیل شوند و انواع مختلفی از پروتئین ها را تولید کنند. بدن پروتئین های مصرف شده در غذاها را دوباره به اسیدهای آمینه تجزیه می کند و سپس آنها را دوباره جمع می کند تا زنجیره های پروتئینی مورد نیاز خود را ایجاد کند.

بیشتر گوشت ها سرشار از تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن شما هستند. وقتی تمام آمینو اسیدهای لازم با هم باشند، پروتئین کاملی را تشکیل می‌دهند، این پروتئین تمام پروتئین‌هایی را که برای تامین نیاز شما در طول روز نیاز دارید به شما می‌دهد. پروتئین های ناقص در غذاهایی مانند سبزیجات یافت می شوند که حاوی مکمل کامل آمینو اسیدهای مناسب نیستند. برای تکمیل مصرف خود باید این سبزیجات را با گوشت، دانه های سویا یا غذاهای دانه گندم مخلوط کنید.

نمونه هایی از ویتامین B:

تیامین (B1) ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) همگی برای آزادسازی انرژی ضروری هستند.

ویتامین B6 و B12 برای تولید سلول‌های متابولیسم و ​​حفظ یک سیستم چربی سالم (سیستم خون) بسیار مهم هستند.

این ویتامین ها را می توان از غذاهایی مانند حبوبات، دانه ها، گندم سبوس دار، سبزیجات برگ دار و بیشتر گوشت ها به دست آورد.

ویتامین ها ترکیباتی را برای ما فراهم می کنند که سیستم ما را قادر می سازد به درستی کار کند. ویتامین ها تنها شکلی از مواد مغذی نیستند که ما به آن نیاز داریم، برخی دیگر عبارتند از:

مواد معدنی مانند کلسیم، روی، پتاسیم و منیزیم به مقدار کم مورد نیاز بدن ما هستند. کلسیم برای استخوان‌های قوی شاید واضح‌تر باشد، اما منیزیم یکی از مواد معدنی نادیده گرفته شده است که به تولید انرژی نیز کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از آسیب سلولی و عصبی در بدن و مغز بسیار مهم هستند، آنها به از بین بردن رادیکال های آزاد (مولکول های سمی که سلول های سالم را از بین می برند) کمک می کنند. با سلول های سمی کمتر، بدن ما می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و به مبارزه با سلول های بدی که پیری زودرس را تشویق می کنند، کمک کند.

برای اینکه مغز و بدن ما به خوبی کار کند، نیاز به منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها و پروتئین دارد. ویتامین های حافظه می تواند به ما کمک کند ذهنی سالم داشته باشیم، و آزاد شدن طبیعی انرژی از طریق غذاهای ما، منبع خوبی از گلوکز و سایر مواد مغذی مهم را به شما می دهد. همه این موارد در حرکت متابولیسم و ​​سیستم چربی شما را سالم نگه می دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر