پاسخ به رمز و راز سرطان روده بزرگ


فیبر و حفاظت از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ سومین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است. خوشبختانه ، باکتری های خوب در روده ما فیبر مصرفی ما را گرفته و اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای مانند بوتیرات ایجاد می کنند که ما را در برابر سرطان محافظت می کند. ما از آنها مراقبت می کنیم و آنها از ما مراقبت می کنند. اگر ما برای سلول های سرطانی روده بزرگ کاری انجام ندهیم ، آنها رشد می کنند. این همان کاری است که سرطان انجام می دهد. اما اگر سلول های سرطانی روده بزرگ را در معرض غلظت بوتیرات قرار دهیم که باکتری های خوب ما در هنگام خوردن فیبر در روده ما ایجاد می کنند ، رشد در مسیر آن متوقف می شود. اما اگر بوتیرات متوقف شود ، اگر فقط یک روز غذای سالم بخوریم و روز بعد فیبر را خاموش کنیم ، سرطان می تواند رشد خود را از سر بگیرد. بنابراین ، در حالت ایده آل ، ما باید مقدار زیادی غذای غنی از فیبر-یعنی غذاهای گیاهی کامل-بخوریم.

در مورد جمعیتها ، مانند افرادی که در جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند ، جایی که فیبر زیادی نمی خورند ، اما هنوز به ندرت به سرطان روده مبتلا می شوند؟ به طور سنتی ، آنها قبلاً مقدار زیادی فیبر می خوردند ، اما در حال حاضر رژیم غذایی آنها بر روی وعده غذایی ذرت بسیار تصفیه شده ، که فیبر کمی دارد متمرکز شده است – با این وجود هنوز میزان سرطان روده بزرگ آنها پایین است. چرا؟ این امر با این واقعیت توضیح داده شد که اگرچه آنها فاقد عوامل محافظتی مانند فیبر هستند ، اما فاقد فاکتورهای تقویت کننده سرطان مانند پروتئین و چربی حیوانی نیز هستند. اما آیا آنها واقعاً فاقد عوامل محافظتی هستند؟

اگر pH مدفوع آنها را اندازه گیری کنید ، جمعیت سیاهپوستان در آفریقای جنوبی دارای pH پایین تری هستند ، که با وجود مصرف فیبر قابل مقایسه ، به معنی مدفوع اسیدی است. این یک چیز خوب است و ممکن است میزان پایین تر سرطان را در بر داشته باشد. اما ، یک لحظه صبر کنید PH پایین روده بزرگ ناشی از اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه است که توسط باکتری های خوب ما هنگام خوردن فیبر تولید می شوند ، اما آنها دیگر فیبر نمی خورند ، این نشان می دهد که در رژیم غذایی آنها علاوه بر فیبر چیز دیگری وجود دارد که به آنها غذا می دهد. فلور و در واقع ، علیرغم مصرف فیبر کم ، باکتری های روده بزرگ هنوز مانند دیوانه اسیدهای چرب زنجیره کوتاه را دفع می کردند. اما اگر باکتری های آنها فیبر نمی خوردند ، چه چیزی می خوردند؟ نشاسته مقاوم “[T]روش پخت و خوردن ذرت [corn] وعده غذایی به عنوان فرنی منجر به افزایش نشاسته مقاوم می شود ، که همانند فیبر در روده بزرگ عمل می کند ، “به عنوان یک پری بیوتیک ، غذایی برای باکتری های خوب ما برای تولید همان اسیدهای چرب زنجیره کوتاه پیشگیرانه از سرطان.

نشاسته مقاوم و سرطان روده بزرگ

همانطور که در ویدیوی خود بحث کردم نشاسته مقاوم و سرطان روده بزرگ، “[r]نشاسته موجود هر نشاسته ای است … که در دستگاه گوارش فوقانی هضم و جذب نمی شود [our small intestine] و بنابراین ، به روده بزرگ ، “روده بزرگ ما” منتقل می شود تا باکتری های خوب ما را تغذیه کند. وقتی نشاسته ها را می جوشانید و سپس می گذارید سرد شوند ، مقداری نشاسته می تواند دوباره متبلور شده و به شکل مقاوم در برابر آنزیم های گوارشی ما تبدیل شود. بنابراین ، ما می توانیم نشاسته مقاوم را با خوردن نشاسته خنک مانند سالاد ماکارونی ، سالاد سیب زمینی یا فرنی ذرت سرد دریافت کنیم. “این ممکن است تفاوت های چشمگیر در میزان سرطان روده بزرگ را توضیح دهد.” بنابراین ، آنها باکتری های خوب خود را تغذیه می کردند ، اما فقط با مقدار زیادی نشاسته و نه فیبر. “در نتیجه ، رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا ممکن است مانند رژیم غذایی با فیبر بالا عمل کند.” از آنجا که بخش کوچکی از کربوهیدرات ها به روده ما می رسند ، هرچه کربوهیدرات بیشتری بخوریم ، باکتری های روده ما بوتیرات بیشتری تولید می کنند.

در واقع ، کشورهایی که مردم بیشترین نشاسته را مصرف می کنند ، دارای کمترین میزان سرطان روده بزرگ هستند ، بنابراین فیبر ممکن است تنها عامل محافظتی نباشد. فقط حدود 5 درصد نشاسته ممکن است به روده بزرگ برسد ، در حالی که 100 درصد فیبر است ، اما ما تا 10 برابر بیشتر از فیبر نشاسته می خوریم ، بنابراین می تواند نقش مهمی در تغذیه فلور ما ایفا کند.

مواد سرطان زا در گوشت

بنابراین ، محافظتی که آفریقایی ها از ابتلا به سرطان دریافت می کنند ممکن است دوگانه باشد: رژیم غذایی حاوی نشاسته مقاوم و محصولات حیوانی کم. فقط خوردن نشاسته مقاوم تر کافی نیست. گوشت حاوی مواد سرطان زایی است یا به آن کمک می کند ، مانند Nترکیبات نیتروزو یک مطالعه افراد را به سه گروه تقسیم کرد: یکی رژیم کم گوشت داشت ، دومی رژیم غذایی پر گوشت شامل گوشت گاو ، گوشت خوک و طیور داشت و گروه سوم نیز از همان رژیم غذایی پر گوشت استفاده می کردند اما با افزودن مقدار زیادی نشاسته مقاوم گروه های دارای گوشت زیاد سه برابر بیشتر از این عوامل سرطان زا و دو برابر آمونیاک در مدفوع خود نسبت به گروه کم گوشت داشتند ، و افزودن نشاسته مقاوم به نظر نمی رسید. این تأیید می کند که “قرار گرفتن در معرض این ترکیبات با مصرف گوشت افزایش می یابد” و 90 درصد در روده ما ایجاد می شود. بنابراین ، مهم نیست که ما گوشت تازه بدون نیتریت و بدون درمان تهیه می کنیم. این نیتروزامین ها از گوشت در روده بزرگ ما ایجاد می شود. این “ممکن است به توضیح بیشتر میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در جمعیت گوشتخوار بپردازد” ، همراه با افزایش آمونیاک-که با افزودن نشاسته مقاوم در بالای گوشت به هیچ کدام کمک نمی کند.

“[T]او اثرات مخرب محصولات حیوانی بر متابولیسم روده را نادیده می گیرد و اثرات بالقوه مفید سایر مواد مغذی محافظ را نادیده می گیرد. ” بنابراین ، ما باید ترکیبی از گوشت کمتر انجام دهیم و غذاهای گیاهی کامل ، همراه با ورزش ، نه تنها برای روده بزرگ ، بلکه برای سلامت عمومی نیز مفید است.


این ادامه فیلم من است آیا نظریه فیبر اشتباه است؟به

بوتیرات دقیقا چیست؟ دیدن:

برای مشاهده ویدیوهایی درباره بهینه سازی فلور روده خود ، به موارد زیر مراجعه کنید:

آیا به پیشگیری بیشتر از سرطان روده علاقه دارید؟ دیدن:

اگر غذای سالم می خورید ، آیا نیاز به کولونوسکوپی دارید؟ پیدا کردن در آیا همه ما باید از سن 50 سالگی کولونوسکوپی انجام دهیم؟به

وقتی نشاسته های معمولی پخته و سپس سرد می شوند ، برخی از نشاسته ها مجدداً به نشاسته مقاوم متبلور می شوند. به همین دلیل ، سالاد ماکارونی می تواند سالم تر از ماکارونی داغ باشد و سالاد سیب زمینی می تواند سالم تر از یک سیب زمینی پخته باشد. در ویدیوی من بیشتر بدانید دریافت نشاسته برای پیمودن مسیر بیشترین مقاومتبه

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید