پروبیوتیک ها – چرا باید از همین امروز مصرف آنها را شروع کنید؟

شروع

یک کولون با عملکرد بهینه می تواند بیش از ۱۰۰ میلیارد باکتری دوست در هر میلی متر از سطح داشته باشد. این باکتری های خوب یا دوستانه پروبیوتیک نامیده می شوند. پروبیوتیک ها به بدن کمک می کنند: از سیستم ایمنی حمایت می کنند. مبارزه با عوامل سرطان زا؛ دفع مدفوع قدیمی؛ کاهش التهاب در روده بزرگ؛ ویتامین های خاصی (ویتامین K و برخی ویتامین های B) بسازید. محافظت در برابر مسمومیت غذایی؛ و با باکتری ها، قارچ ها و ویروس های بد مبارزه کنید.

پروبیوتیک ها از بین می روند / کاهش می یابند

پروبیوتیک ها را می توان به طور قابل توجهی در روده بزرگ به دلیل بسیاری از عوامل روزمره کاهش داد. برخی از این عوامل عبارتند از: استرس، نوشابه‌های گازدار، یبوست، آنتی‌بیوتیک‌ها در منابع غذایی، کلر موجود در آب، سیگار کشیدن، الکل، و داروهایی مانند برخی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS)، ملین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها (استفاده بیش از حد)، و قرص های ضد بارداری

یک رژیم غذایی معمولی یا وعده غذایی سرشار از چربی حیوانی و پروتئین می تواند منجر به فساد روده ای این غذاها شود. این به نوبه خود به عنوان یک فرهنگ برای باکتری های بد عمل می کند. روده انسان دراز و پرپیچ و خم است و آن را در معرض خطر بالایی از چنین خرابی قرار می دهد. مصرف یک مکمل با کیفیت غنی از آنزیم می تواند به جلوگیری از این تجزیه و بهبود جذب مواد مغذی کمک کند. آنزیم ها پروتئین هایی هستند که به تجزیه مواد مغذی و تسهیل فرآیندهای فیزیولوژیکی در بدن کمک می کنند. بدون آنزیم ها، بدن ما نمی تواند مواد مغذی حیاتی را جذب کند و تمام عملکردهای فیزیولوژیکی را متوقف می کند.

اثرات پروبیوتیک های ضعیف شده

خستگی قابل توجه می تواند به موارد زیر کمک کند: عملکرد ضعیف سیستم ایمنی. کمبود ویتامین؛ افزایش خطر عفونت، سرطان، زخم، عدم تحمل غذایی و مسمومیت غذایی؛ و کاهش جذب مواد مغذی توسط دستگاه گوارش (روده انسان). با این حال، این خستگی می تواند به ضعیف شدن سیستم ادراری کمک کند و خطر عفونت مثانه یا کلیه را افزایش دهد.

از همین امروز باید مصرف پروبیوتیک ها را شروع کنید

از همین امروز باید مصرف پروبیوتیک ها را شروع کنید. با حمله روزانه به باکتری های خوب، باکتری های بد منتظرند تا به فضای باقی مانده از باکتری های خوب حمله کنند. کولون خود را به عنوان محل سکونت مستاجران باکتریایی در نظر بگیرید. شما می توانید مستاجران خوب یا مستاجران بد داشته باشید. هر چه بیشتر از این مستاجرهای باکتریایی خوب تهی شوید، افراد بد بیشتری وارد می شوند. با افزایش سن، تعداد پروبیوتیک ها در بدن کاهش می یابد. این یکی از دلایلی است که افراد مسن در خطر ابتلا به عفونت، سرطان و ویتامین B12 و سایر کمبودهای ویتامین هستند.

شما نمی توانید خطر ضعف سیستم ایمنی را بپذیرید، که می تواند خطر ابتلا به عفونت های تهدید کننده زندگی و سرطان، عدم تحمل غذا، روده تحریک پذیر یا ملتهب و زخم را افزایش دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر