پروتئین حیوانی در کولون شما چه می کند


شعار صنعت در حال افزایش است ، “گوشت گاو: این برای شام چیست” -” گوشت گاو: این چیزی است که در کولون شما پوسیده است. ” من این را یکبار با چند نفر از دوستانم روی پیراهن دیدم و من از افراد مسخره این مهمانی بودم – بدون هیچ حرفی – برای همه توضیح می دادم که گوشت به طور کامل در روده کوچک هضم می شود و هرگز آن را به روده بزرگ نمی رساند. گذراندن با گیک های زیست شناسی سرگرم کننده نیست.

اما من اشتباه می کردم!

تخمین زده شده است که با یک رژیم معمولی غربی ، حداکثر 12 گرم پروتئین می تواند از هضم فرار کند و هنگامی که به روده بزرگ می رسد ، می تواند به مواد سمی مانند آمونیاک تبدیل شود. به این تخریب پروتئین هضم نشده در روده بزرگ ، پوسیدگی گفته می شود. بنابراین ، کمی گوشت می توان در واقع در روده ما خراب می شود. مشکل این است که برخی از محصولات جانبی این فرایند پوسیدگی می توانند سمی باشند.

به طور کلی پذیرفته شده است که تخمیر کربوهیدرات-فیبر و نشاسته مقاوم که به روده ما می رسد-به دلیل تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیره مانند بوتیرات ، اثرات مفیدی را در پی دارد ، در حالی که تخمیر پروتئین مضر تلقی می شود. تخمیر پروتئین عمدتا در انتهای پایینی روده بزرگ رخ می دهد و منجر به تولید متابولیت های بالقوه سمی می شود. ممکن است به همین دلیل باشد که سرطان روده بزرگ و کولیت اولسروز در پایین تر اتفاق می افتد – زیرا این جایی است که پروتئین در حال پوسیدگی است.

احتمالاً ساده ترین استراتژی برای کاهش آسیب احتمالی تخمیر پروتئین ، کاهش مصرف پروتئین در رژیم غذایی است. اما تجمع این محصولات جانبی سمی متابولیسم پروتئین ممکن است با تخمیر مواد گیاهی هضم نشده کاهش یابد. در ویدئوی من ، جنگ روده: سولفید هیدروژن در مقابل بوتیرات، می توانید مشاهده کنید که یک مطالعه خارج از استرالیا نشان داد که اگر به مردم غذاهای حاوی نشاسته مقاوم بدهید ، می توانید تجمع محصولات جانبی بالقوه مضر متابولیسم پروتئین را مسدود کنید. نشاسته مقاوم در برابر هضم روده کوچک مقاوم است. و بنابراین ، به روده بزرگ ما می رسد که می تواند باکتری های خوب ما را تغذیه کند. نشاسته مقاوم در لوبیا پخته ، نخود فرنگی ، نخود ، عدس ، بلغور جو دوسر خام و ماکارونی پخته سرد (مانند سالاد ماکارونی) یافت می شود. ظاهراً هرچه نشاسته بیشتری به روده بزرگ ختم شود ، آمونیاک کمتری تولید می شود.

البته پروتئین در گیاهان نیز وجود دارد. تفاوت در این است که پروتئین های حیوانی تمایل بیشتری به داشتن اسیدهای آمینه حاوی گوگرد مانند متیونین دارند که می توانند در روده بزرگ ما به سولفید هیدروژن تبدیل شوند. سولفید هیدروژن یک گاز تخم مرغ پوسیده است که ممکن است در ایجاد بیماری التهابی روده ، کولیت اولسروز نقش داشته باشد. جلوگیری از کولیت اولسراتیو با رژیم غذایی)

به نظر می رسد که اثرات سمی سولفید هیدروژن در نتیجه مانع از استفاده سلول های پوشاننده روده ما از بوتیرات است ، چیزی که باکتری های خوب ما از فیبر و نشاسته مقاوم ما می خورند. مانند این نبرد دائمی در روده بزرگ ما بین متابولیت های بد پروتئین ، سولفید هیدروژن و متابولیت های خوب کربوهیدرات ها ، بوتیرات. با استفاده از نمونه های روده بزرگ انسان ، محققان توانستند نشان دهند که اثرات سوء سولفید را می توان با بوتیرات معکوس کرد. بنابراین ، ما می توانیم گوشت را کاهش دهیم ، گیاهان بیشتری بخوریم یا هر دو را.

به هر حال دو راه برای تولید سولفید هیدروژن وجود دارد. این به طور عمده در روده بزرگ ما در نتیجه تجزیه پروتئین های حاوی گوگرد وجود دارد ، اما گاز تخم مرغ پوسیده نیز می تواند از مواد نگهدارنده گوگرد معدنی مانند سولفیت ها و دی اکسید گوگرد تولید شود.

دی اکسید گوگرد به عنوان نگهدارنده در میوه های خشک استفاده می شود و سولفیت ها به شراب ها اضافه می شود. ما می توانیم با خواندن برچسب ها یا فقط با انتخاب ارگانیک از افزودنی های گوگردی اجتناب کنیم ، زیرا طبق قانون از میوه ها و نوشیدنی های ارگانیک منع شده اند.

بیش از 35 سال پیش ، مطالعات دخالت مواد نگهدارنده دی اکسید گوگرد را در تشدید آسم آغاز کردند. به نظر می رسد این به اصطلاح “حساسیت به سولفیت” فقط 1 در 2000 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین ، من به افرادی که مبتلا به آسم هستند توصیه می کنم از آن اجتناب کنند ، اما در غیر این صورت من این ماده نگهدارنده را بی ضرر می دانم. من در حال حاضر چندان مطمئن نیستم و به مردم توصیه می کنم در صورت امکان از آن اجتناب کنند.

سبزیجات خانواده کلم به طور طبیعی دارای ترکیبات گوگرد هستند ، اما خوشبختانه پس از پیگیری بیش از صد هزار زن در بیش از 25 سال ، محققان به این نتیجه رسیدند که سبزیجات چلیپایی نه با افزایش خطر کولیت همراه است.

به دلیل مصرف پروتئین حیوانی و دریافت غذای فرآوری شده ، رژیم غذایی استاندارد آمریکایی ممکن است حاوی پنج یا شش برابر بیشتر گوگرد نسبت به رژیم غذایی متمرکز بر غذاهای گیاهی فرآوری نشده باشد. این ممکن است به توضیح نادر بودن بیماری التهابی روده در میان افرادی که از غذاهای سنتی کامل و رژیم های گیاهی استفاده می کنند ، کمک کند.

چگونه شرکت ها می توانند بدون آزمایش ایمنی کافی مواردی مانند دی اکسید گوگرد را به غذاها اضافه کنند؟ دیدن چه کسی تشخیص می دهد که مکمل های غذایی بی خطر هستند؟ برای سایر افزودنی هایی که ممکن است مشکل ساز باشند ، مراجعه کنید دی اکسید تیتانیوم و بیماری التهابی روده و آیا کاراگینان بی خطر است؟

بیشتر در مورد این نبرد تخمیر حماسی در روده ما در pH مدفوع و سرطان روده بزرگبه

آیا اسید آمینه حاوی گوگرد متیونین آشنا به نظر می رسد؟ شاید آن را از بازدیدهایی مانند این به یاد داشته باشید سرطان گرسنه با محدودیت متیونین و محدودیت متیونین به عنوان یک استراتژی تمدید عمربه

این اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه که توسط باکتری های خوب ما هنگام خوردن فیبر و نشاسته های مقاوم ترشح می شوند ، چیزی هستند که ممکن است در اثر دومین وعده غذایی وجود داشته باشد: لوبیا و اثر غذا دومبه

من به کولیت اولسراتیو اشاره کردم. در مورد بیماری التهابی روده دیگر ، کرون چطور؟ دیدن پیشگیری از بیماری کرون با رژیم غذایی و درمان رژیم غذایی بیماری کرونبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید