پروتئین های تشکیل دهنده اسید را برای محافظت از عملکرد کلیه کاهش دهید


بیماری مزمن کلیوی یک مشکل عمده بهداشت عمومی است که تقریباً از هر هشت آمریکایی یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و خطر بیماری و مرگ را حتی در افرادی که فقط عملکرد کلیه آنها کاهش جزئی دارد ، افزایش می دهد. راهکارهای پیشگیرانه کم هزینه و کم خطر که هرکسی می تواند انجام دهد برای مقابله با همه گیری بیماری کلیوی مورد نیاز است. من در ویدیوی خود به برخی از این موارد پرداخته ام منبع پروتئین: آزمایش اسید برای عملکرد کلیهبه

رژیم غذایی در کاهش عملکرد کلیه نقش دارد. “به طور خاص ، رژیم های غذایی حاوی پروتئین حیوانی ، چربی حیوانی و کلسترول” ممکن است با نشت پروتئین به ادرار ارتباط داشته باشد که نشانه آسیب کلیه است و به طور کلی ، “رژیم های غذایی بیشتر در میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل ، اما گوشت و شیرینی کمتر ، ممکن است در برابر کاهش عملکرد کلیه محافظ باشد.

در مقایسه با رژیم غذایی که اجداد قدیمی ما می خوردند ، ما نه تنها چربی اشباع ، شکر و نمک بیشتری مصرف می کنیم ، بلکه در مقایسه با رژیم تولید کننده باز یا قلیایی ، رژیم غذایی تولید کننده اسید نیز داریم. رژیم های اجدادی انسان عمدتاً گیاهی بودند و به همین دلیل بیشتر از اسید باز تولید می کردند.

“میزان اسید رژیم غذایی (DAL) با تعادل غذاهای حاوی اسید که سرشار از پروتئین های حیوانی (مانند گوشت ، تخم مرغ و پنیر) است تعیین می شود” و با غذاهای ایجاد کننده پایه مانند میوه ها و سبزیجات جبران می شود. در یک نظرسنجی ملی از 12000 بزرگسال آمریکایی ، DAL با آسیب کلیه در بزرگسالان آمریکایی مرتبط بود.

اعتقاد بر این است که رژیم های القاء کننده اسید از طریق مسمومیت لوله ای ، آسیب به لوله های ریز و ظریف ادرار ساز در کلیه از طریق افزایش تولید آمونیاک ، بر کلیه تأثیر می گذارد. آمونیاک یک پایه است ، بنابراین کلیه آن را ایجاد می کند تا اسید را از غذای ما بخوریم. این در کوتاه مدت برای خلاص شدن از شر اسید مفید است. با این حال ، در بلند مدت ، به نظر می رسد که تمام آمونیاک اضافی در کلیه های ما روز به روز دارای اثرات سمی است.

عملکرد کلیه ما پس از 30 سالگی به تدریج کاهش می یابد و در 80 سالگی ، ظرفیت کلیه ما ممکن است به نصف برسد. شاید به اصطلاح کاهش عملکرد کلیه ناشی از افزایش سن ناشی از آسیب ناشی از تولید بیش از حد آمونیاک باشد. ” هر چند این تنها یک نظریه است. pH اسیدی ممکن است تولید رادیکال های آزاد را افزایش داده و به کلیه ها آسیب برساند ، یا به زخم اضافه کند.

پروتئین نه تنها از غذاهای گیاهی گرفته می شود که با آنتی اکسیدان هایی که می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند همراه است ، بلکه پروتئین گیاهی نیز در وهله اول اسید کمتری ایجاد می کند زیرا تمایل دارد اسیدهای آمینه حاوی گوگرد کمتری داشته باشد. یکی از دلایلی که غذاهای گیاهی نسبت به غذاهای حیوانی اسید زایی کمتری دارند این است که اسید توسط گوگرد موجود در پروتئین تولید می شود و در پروتئین های گیاهی کمتر وجود دارد.

“[T]او مهمترین عامل تعیین کننده تأثیر پروتئین غذایی بر نفروپاتی است [kidney disease] پیشرفت ، کیفیت پروتئین بلعیده شده است (یعنی اینکه آیا باعث تولید اسید مانند بیشتر پروتئین های حیوانی می شود یا تولید بازها مانند بیشتر پروتئین های میوه و سبزیجات) هنگام مصرف و نه مقدار پروتئین مصرف شده. “

رژیم های آمریکایی “به دلیل کمبود میوه و سبزیجات و حاوی مقادیر زیادی از محصولات حیوانی” تا حد زیادی اسید ساز هستند ، بنابراین تغییر رژیم غذایی معمولی آمریکایی به رژیم گیاهی ممکن است اسیدوز را در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه بهبود بخشد. در شرایط عادی ، رژیم گیاه خواری قلیایی می شود ، در حالی که رژیم غیر گیاهی منجر به بار اسیدی می شود. این حتی در مورد گیاه خواران که از گوشت های فرآوری شده مانند برگر سبزیجات استفاده می کردند صادق بود.

رژیم های گیاهی برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه برای دهه ها تجویز شده است. آنها فاقد چربی حیوانی ، کلسترول و تشکیل اسید کمتر هستند و به کاهش فشار خون کمک می کنند. در واقع ، اگر عملکرد کلیه گیاهخواران را با گیاهخواران و همه چیز خواران مقایسه کنید ، رژیم غذایی گیاهی بیشتر با پارامترهای بهبود یافته برای جلوگیری از زوال کلیوی مرتبط است.


از اینکه فهمیدم رژیم غذایی چگونه می تواند بر عملکرد و ساختار کلیه تأثیر بگذارد ، شگفت زده شدم. فیلم های کلیه من عبارتند از:

و حتماً ویدیوی نمای کلی من را بررسی کنید ، چگونه از بیماری کلیه نمیریمبه

آیا برخی از غذاهای گیاهی اسیدی نیستند؟ نمودار را در ویدیوی من بررسی کنید ، چگونه سنگ کلیه را با رژیم غذایی درمان کنیمبه

آیا راهی برای آزمایش وجود رژیم اسید سازنده وجود دارد؟ بله – و سرگرم کننده است! دیدن رژیم غذایی خود را با دم کرده و کلم بنفش آزمایش کنیدبه

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید