پنجاه برابر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ


سرطان روده بزرگ بعد از سرطان ریه دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است. نرخ سرطان ریه در سراسر جهان با ضریب 10 متفاوت است. اگر ما نتوانستیم برای پیشگیری از سرطان ریه کاری انجام دهیم – اگر به طور تصادفی اتفاق بیفتد – ما فرض می کردیم که نرخ در همه جا تقریباً یکسان خواهد بود. اما از آنجا که تنوع بسیار زیادی در نرخ وجود دارد ، به نظر می رسد احتمالاً علت خارجی وجود داشته باشد. در واقع ، ما اکنون می دانیم که سیگار مسئول 90 درصد موارد سرطان ریه است. اگر ما نمی خواهیم بر اثر قاتل شماره یک سرطان بمیریم ، می توانیم 90 درصد ریسک خود را تنها با عدم کشیدن سیگار از پنجره به بیرون پرت کنیم.

تنوع بسیار بیشتری در سراسر جهان برای سرطان روده بزرگ وجود دارد. همانطور که در مورد آن بحث شد حل معمای سرطان روده بزرگ، به نظر می رسد سرطان روده بزرگ فقط اتفاق نمی افتد ، چیزی باعث ایجاد آن می شود. اگر ریه های ما از دود مملو از مواد سرطان زا شوند ، شاید روده های بزرگ ما از مواد غذایی سرطان زا شوند؟ محققان دانشگاه پیتسبورگ و دانشگاه لیمپوپو به دنبال پاسخ به این سال بودند که “چرا آفریقایی آمریکایی ها بیشتر از آفریقایی های بومی به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند؟” چرا آفریقایی ها را مطالعه کنیم؟ از آنجا که سرطان روده بزرگ در جمعیت بومی آفریقا بسیار نادر است ، بیش از 50 برابر کمتر از آمریکایی ها ، سفید یا سیاه.

این فیبر است ، درست است؟ دکتر دنیس بورکیت ، اولین فردی که میزان کم سرطان روده در آفریقایی های بومی را توصیف کرد ، آن را به رژیم غذایی اصلی آنها که به طور سنتی غلات کامل و در نتیجه فیبر بالایی داشت ، نسبت داد. به نظر می رسد به ازای هر 10 گرم فیبر که در روز می خوریم 10 درصد خطر کاهش می یابد. اگر این مقدار برای هر گرم 1 درصد کاهش یابد و آفریقایی های بومی روزانه بیش از 100 گرم غذا بخورند ، می تواند توضیح دهد که چرا سرطان روده در ناحیه صحرای آفریقا بسیار نادر است.

یک لحظه صبر کن. این نوین رژیم غذایی آفریقایی بسیار فرآوری شده و فیبر کمی دارد ، اما افزایش چشمگیری در بروز سرطان روده بزرگ مشاهده نشده است. رژیم غذایی آنها امروزه دارای فیبر کمی است زیرا اکثر مردم در حال حاضر به آرد ذرت تصفیه شده تجاری وابسته هستند. ما فقط در مورد مصرف فیبر کم صحبت نمی کنیم ، بلکه در مورد ایالات متحده آمریکا کم صحبت می کنیم ، حدود نیمی از میزان توصیه شده روزانه. با این حال ، بیماری روده بزرگ در آفریقا هنوز 50 برابر کمتر از ایالات متحده شایع است.

شاید به این دلیل است که آفریقایی های بومی لاغرتر هستند و بیشتر ورزش می کنند؟ نه ، آنها نیستند و نه ، نمی کنند. اگر ممکن است ، سطح فعالیت بدنی آنها حتی کمتر از آمریکایی ها باشد. بنابراین ، اگر آنها مانند ما کم تحرک هستند و بیشتر کربوهیدرات تصفیه شده ، غذاهای گیاهی کامل و فیبر کمی مانند ما مصرف می کنند ، چرا آنها 50 برابر کمتر از ما سرطان روده بزرگ دارند؟ یک تفاوت وجود دارد. رژیم غذایی هر دو آمریکایی آفریقایی تبار و قفقازی سرشار از گوشت است ، در حالی که رژیم بومی آفریقایی ها از نظر گوشت و چربی اشباع بسیار کم است به طوری که سطح کلسترول تام آنها به طور متوسط ​​139 میلی گرم در دسی لیتر است ، در حالی که در ایالات متحده بیش از 200 میلی گرم در دسی لیتر است. به

آنها ممکن است دیگر فیبر زیادی دریافت نکنند ، اما همچنان مصرف گوشت و چربی حیوانی را به حداقل می رسانند ، که شواهد دیگری را نشان می دهد که قوی ترین عوامل تعیین کننده خطر سرطان روده بزرگ ، میزان مصرف گوشت و چربی حیوانی است. بنابراین ، چرا آمریکایی ها بیشتر از آفریقایی ها به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند؟ شاید نادر بودن سرطان روده بزرگ در آفریقایی ها فیبر نباشد ، بلکه مصرف کم محصولات حیوانی آنها باشد.

اگرچه نظرات در مورد اینکه آیا کلسترول ، چربی حیوانی یا پروتئین حیوانی بیشترین عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارند ، متفاوت است ، با توجه به اینکه هر سه دارای خواص سرطان زایی هستند ، اما ممکن است واقعا مهم نباشد که کدام جزء بدتر است. در یکی معمولاً در دیگران بارگیری می شود.

من قبلا پیشنهاد کرده بودم که فیتات ها نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند (Phytates برای پیشگیری از سرطان) نشاسته مقاوم ممکن است پخش کننده دیگری باشد. از آنجا که آفریقایی های بومی فرنی ذرت خود را خنک می کنند ، مقداری نشاسته می تواند متبلور شده و به طور م intoثر به فیبر تبدیل شود. (این همان دلیلی است که سالاد ماکارونی و سالاد سیب زمینی بهتر از غذاهای نشاسته ای که داغ سرو می شوند ، باکتری های روده ما را تغذیه می کنند.) جنگ روده: سولفید هیدروژن در مقابل بوتیراتبه نشاسته مقاوم نیز ممکن است به توضیح آن کمک کند لوبیا و اثر غذا دومبه و حتی بیشتر ، ببینید نشاسته مقاوم و سرطان روده بزرگ و دریافت نشاسته برای پیمودن مسیر بیشترین مقاومت.

فیبر ممکن است فقط یک نشانگر برای تغذیه سالم باشد زیرا فقط در غذاهای گیاهی فرآوری نشده متمرکز است. بنابراین ، حفاظت آشکار رژیم های غذایی با فیبر بالا ممکن است از تغذیه کامل گیاهی و نه از فیبر خود ناشی شود (بنابراین انتظار نمی رود که مکمل های فیبر همان محافظت را ارائه دهند). در اینجا برخی از ویدئوهایی وجود دارد که ارتباط محافظتی با رژیم های فیبر بالاتر دارند:

چه چیزی در محصولات حیوانی می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد؟ در اینجا یک قطعه قطعه است:

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مرور کنید:



دیدگاهتان را بنویسید