چرا غلات سالم حتی بهتر از غلات کامل هستند؟


میوه ها و سبزیجات غنی ترین مواد مغذی روی کره زمین هستند و سبزیجات برگ سبز تیره در این بسته قرار دارند. هر یک از پنج میوه و سبزیجات اصلی به اصطلاح نیروگاه سبز بودند. اگر آنها را در یک اسموتی (یا سوپ یا سس) مخلوط کنیم ، ما غذای با بیشترین میزان تغذیه را می خوریم و تمام سلول ها را می شکنیم تا این مواد مغذی را در جریان خون ما بریزیم. جویدن خوب است ، اما ترکیب از نظر کارآیی گوارشی و جذب مواد مغذی بهتر است.

اما اگر ما تمام این مواد مغذی را در نظر بگیریم و هیچ کدام به روده بزرگ ما کمک نکند ، آیا ممکن است به خود میکروبی خود گرسنه باشیم؟ دلیل اینکه غلات ، حبوبات و آجیل های سالم از نان ، حمص و کره آجیل بهتر است این است که هر چقدر هم خوب بجویم ، ذرات دست نخورده به روده بزرگ شما می رسند ، جایی که می توانند برای باکتری های خوب ما یک طعم تلخ ارائه دهند. اگر دانه ها ، لوبیاها و آجیل های ما قبل از خوردن آرد یا خمیر خرد شوند ، ممکن است فلور روده خود را بالا و خشک بگذاریم. آیا همین امر در مورد میوه ها و سبزیجات صادق است؟

کلاسهای خاصی از مواد مغذی گیاهی در میوه ها و سبزیجات وجود دارد که به نظر می رسد در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. آنها می توانند از هضم و جذب در معده و روده کوچک ما فرار کنند و در انتهای روده بزرگ ما عمل کرده و به عنوان پری بیوتیک عمل کنند. مهم نیست چقدر می جویم ، آنها به فیبر متصل می مانند. اما اگر از مخلوط کن استفاده کنیم ، آیا ممکن است این مواد مغذی را زودتر از موعد جدا کنیم؟ خیر. حتی اگر به مدت پنج دقیقه در مخلوط کن با سرعت بالا مخلوط کنید ، مواد مغذی گیاهی برای انتقال به باکتری روده بزرگ به فیبر متصل می شوند. شما می توانید آزمایش های اسموتی روی افرادی با کیسه ایلئوستومی انجام دهید که محتویات روده کوچک را تخلیه می کند و نشان می دهد که اکثر مواد مغذی گیاهی پلی فنول آن را سالم می کنند. بنابراین ، ما نباید نگران باشیم که ممکن است پیتر را سرقت کنیم تا پول را هنگام ترکیب میوه و سبزیجات به پول بدهد. آیا اسموتی ها عیب و ایرادی دارند؟

همانطور که اندازه ذرات کوچکتر ممکن است کارایی گوارش و جذب مواد مغذی را از میوه ها و سبزیجات در دستگاه گوارش بهبود بخشد ، ممکن است در مورد غلات نیز همین امر صادق باشد. با این حال ، این نگرانی وجود دارد که این امر می تواند میزان نشاسته را افزایش داده و باعث افزایش قند خون شود. در ویدئوی من آیا اسموتی های سبز برای شما مضر هستند؟، من افزایش و افت قند خون و انسولین را بیش از چهار ساعت پس از خوردن نصف فنجان برنج قهوه ای در مقایسه با آرد برنج قهوه ای آسیاب شده (نوعی کرم غلات داغ برنج قهوه ای) به شما نشان می دهم. مصرف برنج قهوه ای ارد در مقایسه با خوردن سالم برنج ، دو برابر قند خون و دو برابر افزایش انسولین به شما می دهد. مقدار یکسان غذا ، فقط در شکل متفاوت. به همین دلیل است که غلات کامل سالم حتی از محصولات آرد غلات کامل بهتر است.

به سادگی جویدن خوب می تواند پاسخ قند خون و انسولین را افزایش دهد. اگر برنج را در مقایسه با جویدن معمولی آن به خوبی می جوید ، ذرات برنج کوچکتر سریعتر از معده خارج می شوند و قند خون و پاسخ انسولین بیشتری تولید می کنند. طنزآمیز است که صلیبیون سلامت مردم را وادار می کردند تا بیشتر جویده شوند تا غذای خود را بهتر هضم کنند ، اما اگر چیزی که می جوید یک پیتزای پنیری پنج نفره باشد ، شاید بهتر باشد آنقدر خوب هضم نشود. باور کنید یا نه ، برخی حتی پیشنهاد کرده اند که افراد دیابتی و چاق نباید غذای خود را آنقدر بجوید. بلعیدن غذای تکه ای بدون جویدن نه تنها لذت غذا را کاهش نمی دهد – مردم می توانند خفه شوند! با وجود این ، آنها پیشنهاد می کنند که این می تواند یک راه ساده برای “اجازه به بیماران برای کاهش قند خون باشد” [sugar] بدون تغییر اساسی رژیم غذایی خود و بنابراین ممکن است قابل قبول تر از نیاز به انجام کارهای غیرقابل تصور باشد – فقط غذاهای حاوی فیبر بالا مانند لوبیا بخورید ، که ثابت شده است باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود.

در مورد لوبیا های مخلوط مانند هموس چطور؟ برخلاف غلات ، ترکیب حبوبات بر پاسخ قند خون آنها تأثیر نمی گذارد. بنابراین ، اجازه دهید به سوال اسموتی برگردیم: آیا میوه بیشتر شبیه غلات است یا بیشتر شبیه لوبیا؟ اگر میوه را در مخلوط کن مایع کنید تا اسموتی تهیه شود ، آیا خطر قند خون خود را بیش از حد بالا می برید؟ برای فهمیدن ، به من نگاه کنید اسموتی سبز: علم چه می گوید؟ ویدیو


تصور کلی من از لوبیا ساده است: هرچه بیشتر لوبیا ، بهتر است – به هر حال که آنها را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر ، فیلم های من را تماشا کنید لوبیا و اثر غذا دوم، پارادوکس اسپانیایی: چرا مردم لاتین بیشتر عمر می کنند؟، و کنسرو لوبیا یا لوبیا پخته؟به

چیزهای بیشتری در اسموتی می خواهید؟ ایناهاش:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید