چند وعده میوه و سبزیجات برای بهبود روحیه؟


“هزاران مقاله در مورد موضوع مهم” تعیین کننده رفاه ذهنی افراد و سلامت روانی آنها منتشر شده است “، اما تأثیر بالقوه انواع مختلف غذاها که مردم می خورند چطور؟ من این را در ویدیوی خود بررسی می کنم کدام غذاها باعث افزایش شادی می شوند؟به

وی افزود: شیوع روزافزون بیماریهای روانی بارهای زیادی را بر جامعه تحمیل می کند. بنابراین استراتژی های ارزان و م effectiveثر برای بهبود رفاه روانی مردم مورد نیاز است. … تعداد زیادی از ادبیات نشان می دهد که رژیم غذایی ممکن است به طور بالقوه بر رفاه روانی تأثیر بگذارد. ” رژیم غذایی از چه چیزی؟ خوب ، با توجه به شواهد قوی برای مزایای سلامتی میوه ها و سبزیجات ، محققان آنجا را آغاز کردند.

مطالعات مقطعی از سراسر جهان از رابطه بین شادی و مصرف میوه و سبزیجات حمایت می کند. کسانی که هر روز میوه و سبزیجات می خورند “احتمال بیشتری دارد که” بسیار شاد “طبقه بندی شوند” که نشان دهنده “ارتباط قوی و مثبت بین مصرف میوه و سبزیجات و شادی” و شاید احساس خوش بینی است.

بزرگترین مطالعه در بریتانیای کبیر انجام شد ، جایی که “رابطه دوز و پاسخ بین وعده های روزانه پیدا شد [fruits and vegetables] و هم رضایت از زندگی و هم شادی “، یعنی میوه ها و سبزیجات بیشتر به معنای شادی بیشتر بود. افرادی که حداکثر هفت یا هشت وعده در روز دریافت می کردند “بالاترین رضایت و خوشبختی را گزارش کردند” ، و این ارتباطات حتی پس از کنترل عواملی مانند درآمد ، بیماری ، ورزش ، سیگار کشیدن و وزن بدن ، که مصرف میوه و سبزیجات را پیشنهاد می کند ، قابل توجه بود. فقط به عنوان نشانگر رفتارهای سالم دیگر عمل نمی کند.

اما چگونه خوردن گیاهان می تواند خود به خود شادی را افزایش دهد؟ خوب ، بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی سطح بالاتری از ویتامین C هستند ، که “یک عامل مهم در تولید دوپامین” است ، انتقال دهنده عصبی مزه زندگی. و آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات التهاب را کاهش می دهد ، که ممکن است “به سطح بالاتری از رفاه شادی پسند” منجر شود.

Eudaemonic؟ آن چیست؟ “تصور ارسطو از eudaemonia… بالاترین کالاهای انسانی را تحقق پتانسیل واقعی خود توصیف کرد ، “هدف این مطالعه این بود: محققان می خواستند بدانند آیا خوردن میوه و سبزیجات” با دیگر نشانگرهای رفاه فراتر از شادی و رضایت از زندگی ارتباط دارد یا خیر. ” بنابراین ، آنها آزمایش کردند که آیا مصرف میوه ها و سبزیجات با “رفاه شادی بخش تر-وضعیت شکوفایی که با احساس تعامل ، معنا و هدف در زندگی مشخص می شود” ارتباط دارد یا خیر.

محققان نمونه ای از حدود 400 فرد جوان را به مدت 13 روز دنبال کردند و در حقیقت ، جوانانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کردند ، “بهزیستی متوسط ​​شادی ، احساس کنجکاوی و خلاقیت بیشتر را گزارش کردند.” این می تواند به صورت روزمره دنبال شود: رفاه بیشتر در روزهایی که آنها سالم تر غذا می خورند. “این یافته ها نشان می دهد که [fruit and vegetable] مصرف آن با جنبه های دیگر شکوفایی انسان ، فراتر از احساس خوشبختی مرتبط است. “

هر چند نه چندان سریع. به جای خوردن غذای خوب منجر به خلق و خوی خوب ، شاید روحیه خوب منجر به خوردن غذای خوب شد. از نظر تجربی ، اگر افراد را در خلق و خوی خوب قرار دهید ، آنها غذاهای سالم مانند سیب را بیشتر از غذاهای لذیذ ، مانند آب نبات رتبه می دهند. با توجه به انتخاب بین M & M و انگور ، افرادی که روحیه مثبتی داشتند بیشتر انگور را انتخاب می کردند. نتایج این مطالعات “به تعداد زیادی از تحقیقات کمک می کند که نشان می دهد خلق مثبت مقاومت در برابر وسوسه را تسهیل می کند.” چه کسی به غذاهای راحت نیاز دارد در حالی که شما قبلاً احساس راحتی می کنید؟ مثل این است که کدام ابتدا آمد ، ضربه خورده یا تخم مرغ؟ بله ، خوردن تخم مرغ ممکن است احتمال بیماری مزمن ما را افزایش دهد ، اما شاید بیماری مزمن احتمال خوردن غذاهای ناسالم را نیز افزایش دهد. کدام اول ، روحیه یا غذا بود؟

اگر مطالعه ای وجود داشته باشد که به جای نگاه کردن به رفاه و رژیم غذایی در همان روز ، به دنبال این باشد که آیا بین آنچه امروز می خورید و احساس فردا رابطه ای وجود دارد یا خیر.

وجود دارد. در این مطالعه ، محققان همان روابط قوی بین مثبت روزانه را پیدا کردند [mood] و مصرف میوه و سبزیجات. ” علاوه بر این ، “[l]تجزیه و تحلیل سنگین نشان داد که مصرف میوه و سبزیجات بهبود مثبت را پیش بینی می کند [mood] روز بعد ، نه برعکس … در روزهایی که مردم میوه و سبزیجات بیشتری می خوردند ، احساس آرامش ، شادی و انرژی بیشتری نسبت به حالت عادی داشتند …[and] همچنین روز بعد احساس مثبت تری داشت. ” بنابراین ، خوردن میوه و سبزیجات واقعاً “ممکن است بهزیستی احساسی را افزایش دهد.” تمرینات تک نفره می تواند خلق و خوی فرد را بالا ببرد ، پس چرا در مورد غذای سالم هم همینطور نیست؟

چند میوه و سبزیجات؟ به نظر می رسد “ما باید تقریباً 7.2 وعده روزانه میوه یا 8.2 وعده سبزیجات مصرف کنیم تا متوجه تغییر معنادار” در خلق و خو شویم.


برای آشنایی بیشتر با این موضوع ، شما را به تماشای آن دعوت می کنم رژیم های گیاهی برای بهبود روحیه و بهره وریبه

من در مورد مزایای ورزش برای افزایش خلق و خوی صحبت کردم ، و در اینجا بیشتر در مورد حداکثر کردن حرکت است:

متأسفانه ، 20 بار بیشتر از سلامت و شادی در مورد سلامت و افسردگی منتشر شده است. گرچه علاقه فزاینده ای به جنبش روانشناسی مثبت وجود دارد. ویدیوی من را ببینید آیا واقعاً افراد شادتر سالمتر هستند؟ برای بیشتر.

برای همه فیلم های ما در مورد آخرین تحقیقات در مورد سبزیجات ، از ما دیدن کنید صفحه موضوع سبزیجاتبه

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید