چه مقدار فیبر باید روزانه بخورید؟


مصرف زیاد فیبر غذایی ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی کمک کند. این باور که مصرف فیبر رژیمی با بیماریهای خاص ارتباط محافظتی دارد ، 40 سال پیش تصور می شد و پس از آن توسط بدن بزرگی از علوم تقویت و زنده می ماند. امروزه اعتقاد بر این است که خوردن غذاهای غنی از فیبر به جلوگیری از چاقی ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی کمک می کند.

سکته مغزی دومین علت شایع مرگ و میر در سراسر جهان است. علاوه بر این ، سکته مغزی عامل اصلی ناتوانی است ، بنابراین پیشگیری از سکته مغزی در درجه اول – چیزی که پیشگیری اولیه نامیده می شود – بنابراین باید اولویت اصلی بهداشت عمومی باشد (نگاه کنید به نحوه پیشگیری از سکته مغزی)

بهترین مطالعات مشاهده ای تا به امروز نشان داده است که فیبر به طور قابل توجهی در برابر خطر سکته مغزی محافظت می کند. سکته های مختلف برای افراد مختلف ، بسته به ظاهراً بستگی به میزان فیبر آنها دارد. قابل ذکر است ، افزایش فیبر فقط هفت گرم در روز با کاهش 7 درصدی خطر سکته مغزی همراه بود. و هفت گرم آسان است ، مانند یک وعده پاستای غلات کامل با سس گوجه فرنگی و یک سیب.

مکانیسم چیست؟ شاید فیبر به کاهش کلسترول و سطح قند خون کمک کند. یا ممکن است کسانی که فیبر بیشتری مصرف می کنند فقط سبزیجات بیشتری بخورند ، یا کالری کمتری داشته باشند ، یا گوشت و چربی کمتری داشته باشند ، یا هضم غذا را بهبود ببخشند ، همه اینها ممکن است ما را کاهش داده و فشار خون و میزان التهاب را کاهش دهد. بدن. آیا واقعا مهم است ، هر چند؟ همانطور که دکتر بورکیت در مورد قسمت کتاب مقدس اظهار داشت: “مردی دانه ای در زمین پراکنده می کند – دانه جوانه می زند و باز می شود – چگونه ، نمی داند”. کشاورزان منتظر نمی مانند تا بدانند. اگر کشاورزان کاشت را تا زمانی که جوانه زنی بذر را به تعویق انداخته بودند به تعویق می انداختند ، مدت زیادی دوام نمی آورد. بنابراین بله ، بیایید سعی کنیم بفهمیم که چرا فیبر محافظ است ، اما در عین حال ، باید میزان فیبر خود را افزایش دهیم ، یعنی مصرف غذاهای گیاهی کامل را افزایش دهیم.

برای شروع تغذیه سالمتر هرگز زود نیست. سکته مغزی یکی از عوارض متعدد سفتی شریان است. اگرچه اولین سکته مغزی ما ممکن است تا 50 سالگی اتفاق نیفتد ، اما عروق ما ممکن است ده ها سال پیش از آن سفت شده باشند. صدها کودک به مدت 24 سال ، از 13 سالگی تا 36 سالگی مورد پیگیری قرار گرفتند و محققان دریافتند که مصرف کمتر فیبر در سنین پایین با سفت شدن عروق منتهی به مغز همراه است. حتی در سن 13 سالگی ، آنها می توانند بسته به رژیم غذایی ، تفاوت در سفتی شریان ها را مشاهده کنند. مصرف فیبر در هر سنی مهم است.

باز هم ، زیاد لازم نیست. یک سیب اضافی در روز یا یک چهارم فنجان کلم بروکلی ممکن است باعث تفاوت معنی داری در سفتی شریان ها در بزرگسالی شود. اگر شما واقعا سکته مغزی نمی خواهیم ، ما باید سعی کنیم روزانه 25 گرم فیبر محلول (که در لوبیا ، جو دوسر ، آجیل و انواع توت ها غلیظ است) و 47 گرم فیبر نامحلول (غلات کامل) در روز دریافت کنیم. برای بدست آوردن این مقدار ، باید رژیم غذایی فوق العاده سالمی داشت ، اما این مقادیر قطع شده را می توان به عنوان رژیم غذایی در نظر گرفت کمترین مصرف روزانه فیبر محلول و نامحلول برای جلوگیری از سکته مغزی توصیه می شود. محققان اذعان می کنند که این مقادیر بالاتر از مواردی است که معمولاً و خودسرانه توسط جوامع علمی به عنوان سطوح “مناسب” پیشنهاد می شود ، اما آیا ما باید به این فکر کنیم که مقامات عملی می پندارند؟ آنها فقط باید بهترین علم را به اشتراک بگذارند و اجازه دهند ما تصمیم خود را بگیریم.

شخصی که توسط Kellogg تأمین مالی شده بود در نامه ای به این موضوع شکایت کرد که در عمل ، چنین فیبرهایی “غیرقابل دستیابی” هستند و این پیام باید بیشتر ، بهتر باشد – مانند یک کاسه غلات یا چیزهای دیگر.

دکتر کلوگ واقعی در واقع یکی از مشهورترین پزشکان ما بود که به عنوان یکی از اولین کسانی که زنگ خطر سیگار را به صدا درآورد ، شناخته شد و شاید اولین پزشک آمریکایی باشد که حوزه تغذیه را به عنوان یک علم به رسمیت شناخته است. اگر امروز می دانست که شرکت خانواده اش چگونه شده است در قبرش غلت می زند.


اطلاعات بیشتر در مورد جلوگیری از سکته مغزی را می توانید در اینجا پیدا کنید:

بیشتر در مورد شگفتی های فیبر در:

برای شروع تغذیه سالم هیچ وقت زود نیست. ببینید ، برای مثال ، بیماری قلبی در دوران کودکی شروع می شود، راههای پیشگیری از دیابت در کودکان، بیماری قلبی ممکن است در Womb شروع شود، و آیا همه کودکان باید کلسترول خود را چک کنند؟

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید