چه مقدار ویتامین C باید روزانه دریافت کنید؟


“سالهاست که RDA [recommended daily allowance] زیرا همه ویتامین ها بر اساس پیشگیری از کمبود و با رعایت ضریب ایمنی بوده اند ، “اما مقدار کم ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از اسکوربوت ، برای مثال ، لزوماً مصرف ایده آل برای سلامتی مطلوب نیست. مصرف بهینه ویتامین C چه میزان می تواند باشد؟ برای پی بردن به موضوع ، بیایید از بدن بپرسیم. اما چگونه؟ با دیدن میزان جذب و دفع بدن ، من در ویدیوی خود به آن می پردازم مصرف بهینه ویتامین C چقدر است؟به

هنگامی که 15 میلی گرم ویتامین C را قورت می دهیم ، مقداری که حدود یک چهارم پرتقال می خوریم ، بدن ما تقریبا 90 درصد آن را جذب می کند. اگر به جای آن مکمل حاوی 1250 میلی گرم ویتامین C مصرف کنیم ، بدن ما متوجه می شود که این مقدار بسیار زیاد است و جذب آن را در سطح روده کاهش می دهد و در نهایت کمتر از نیمی از آن را جذب می کنیم. با انجام آزمایشاتی که میزان مصرف به آرامی افزایش می یابد ، می توانیم ببینیم بدن چه زمانی شروع به گفتن می کند: “بسیار خوب. همین کافی است. ”

به نظر می رسد میزان جادویی مصرف حدود 200 میلی گرم در روز است. وقتی روزانه 200 میلی گرم مصرف می کنیم ، بدن ما همه آن را جذب می کند. با این حال ، بدن در بالای این سطح سعی می کند مانع جذب بیشتر شود ، و این نشان می دهد که “مکانیسم های انتقال ویتامین C روده ای ما” تکامل یافته است و تا حدود 200 میلی گرم ویتامین C را در روز به طور کامل جذب می کند.

علاوه بر این ، ویتامین C در کلیه های ما مجدداً در جریان خون ما جذب می شود تا سطح ویتامین C خون ما در حدود 70 یا 80 میکرومول در لیتر حفظ شود ، این همان چیزی است که ما با دریافت ویتامین C در حدود 200 میلی گرم در روز به آن می رسیم. حتی اگر ده برابر مکمل ویتامین C ، 2000 میلی گرم در روز مصرف کنیم ، بدن ما فقط دفع کرده و مقدار اضافی را دفع می کند تا سطح خون ما در محدوده محدود 70 تا 80 میکرومول در لیتر حفظ شود. بر اساس این نوع داده ها ، ممکن است “پیشنهاد شود که 200 میلی گرم مصرف بهینه ویتامین C روزانه است …”

ما می توانیم این فرضیه را با استفاده از داده های بیماری تأیید کنیم. به عنوان مثال ، در چه میزان مصرف روزانه ویتامین C کمترین خطر سکته مغزی وجود دارد؟ ظاهراً حدود 200 میلی گرم در روز. در حالی که مصرف ویتامین C با کاهش خطر سکته مغزی همراه بود ، مکمل های ویتامین C اینطور نبودند ، که با شواهد کلی نشان می دهد که مکمل های آنتی اکسیدان به طور کلی در برابر حملات قلبی یا سکته مغزی محافظت نمی کند.

آیا می توان تا 200 میلی گرم ویتامین C در روز بدون مصرف مکمل دریافت کرد؟ مشکلی نیست. یک وعده میوه و سبزیجات ممکن است هر کدام 50 میلی گرم داشته باشد ، بنابراین تنها 5 وعده میوه و سبزیجات در روز می تواند ما را به سطح ایده آل خون برساند.


پزشکان می توانند با ریختن سطوح بالای ویتامین به طور مستقیم در جریان خون بیماران سرطانی ، موانع طبیعی بدن ما را در برابر اضافه بار ویتامین C دور بزنند. آیا این ایده خوبی است؟ دیدن:

ویتامین C چه مزایا یا معایبی ممکن است داشته باشد؟ دیدن:

مکمل های متداول دیگر چطور؟ برای مثال ببینید:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید