چگونه از بیماری کبد چرب جلوگیری کنیم


در مستند مرا بزرگ کنمورگان اسپورلاک به مدت یک ماه به طور انحصاری در مک دونالد غذا می خورد و وزن ، فشار خون و کلسترول او افزایش می یابد ، اما آنزیم های کبدی او نیز افزایش می یابد ، نشانه ای که سلول های کبدی او در حال مرگ هستند و محتویات آنها در جریان خون ریخته می شود. آزمایش تک نفره او در واقع به طور رسمی تکرار شد. گروهی از مردان و زنان با خوردن دو وعده غذایی فست فود در روز به مدت یک ماه موافقت کردند. بسیاری از ارزشهای کبدی آنها طبیعی شروع شد ، اما تنها در عرض یک هفته ، اکثر آنها از بین رفتند ، که یک افزایش پاتولوژیک عمیق در آسیب کبد بود.

آنچه در حال رخ دادن است بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) ، اپیدمی جهانی بعدی است ، همانطور که من در ویدیوی خود بحث کردم نحوه پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلیبه رسوبات چربی در کبد منجر به ایجاد طیف بیماری از تجمع چربی بدون علامت تا استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH) می شود که می تواند منجر به زخم کبد و سیروز شود و ممکن است منجر به سرطان کبد ، نارسایی کبد و مرگ شود.

NAFLD در حال حاضر شایع ترین علت بیماری مزمن کبدی در ایالات متحده است و 70 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد ، تقریباً از هر سه بزرگسال یک نفر. مصرف فست فود یک راه عالی برای تقویت آن است ، زیرا با مصرف نوشابه و گوشت ارتباط دارد. نوشیدن یک قوطی نوشابه در روز احتمال ابتلا به NAFLD را تا 45 درصد افزایش می دهد ، و کسانی که روزانه معادل 14 عدد گوشت ناگت مرغ گوشت می خورند ، نسبت به افرادی که 7 ناگت یا کمتر مصرف می کنند ، تقریباً سه برابر میزان کبد چرب دارند.

این به عنوان داستان چربی و قند مشخص می شود ، اما بدیهی است که همه انواع چربی مقصر نیستند. مشخص شد افراد مبتلا به هپاتیت چرب بیشتر چربی و کلسترول حیوانی و چربی گیاهی ، فیبر و آنتی اکسیدان های کمتری مصرف کرده اند. این ممکن است توضیح دهد که چرا پایبندی به رژیم غذایی مدیترانه ای ، که با مصرف زیاد غذاها مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و لوبیا مشخص می شود ، با بیماری کبد چرب غیر الکلی کمتر شدید مرتبط است. همچنین می تواند به وجود مواد مغذی گیاهی خاص مانند رنگدانه های آنتوسیانین بنفش ، قرمز و آبی که در توت ها ، انگور ، آلو ، کلم قرمز ، پیاز قرمز و رادیکچیو وجود دارد ، مربوط باشد. این غذاهای غنی از آنتوسیانین ممکن است برای پیشگیری از کبد چرب امیدوار کننده باشد ، اما این بیشتر بر اساس آزمایشات پتری دیش است. یک آزمایش بالینی نشان داد که نوشیدن یک نوشیدنی سیب زمینی شیرین بنفش التهاب کبد را با موفقیت کاهش می دهد.

رژیم غذایی بیشتر گیاهی نیز ممکن است میکروبیوم ما ، باکتری های خوب روده ما را بهبود بخشد. “ما همان چیزی هستیم که می خوریم” ضرب المثل قدیمی است ، اما نسخه مدرن آن ممکن است این باشد: “ما همان چیزی هستیم که باکتری های ما می خورند.” نشتی روده ما و کمک به بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب نیز می تواند ناشی از اضافه بار کلسترول باشد. تصور این است که کلسترول غذایی موجود در تخم مرغ ، گوشت و لبنیات اکسید می شود و سپس گیرنده آلفا کبد را تنظیم می کند ، که می تواند چیز دیگری به نام SREBP را تنظیم کند ، که می تواند سطح چربی را در کبد افزایش دهد. بلورهای کلسترول به تنهایی باعث می شوند گلبول های سفید خون انسان مانند کریستال های اسید اوریک در نقرس ، ترکیبات التهابی را بیرون بریزند. این همان چیزی است که ممکن است باعث پیشرفت کبد چرب به هپاتیت جدی شود: “تجمع غلظت کافی کلسترول آزاد در سلولهای کبدی استئاتوز [fatty liver cells] باعث تبلور کلسترول می شود. ” این یکی از چندین شواهد اخیر است که نشان می دهد کلسترول غذایی نقش مهمی در ایجاد هپاتیت چرب – یعنی التهاب کبد چرب – ایفا می کند.

در مطالعه ای که بر روی 9000 بزرگسال آمریکایی به مدت 13 سال انجام شد ، محققان ارتباط قوی بین مصرف کلسترول در رژیم غذایی و بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از سیروز و سرطان کبد را پیدا کردند ، زیرا کلسترول غذایی می تواند اکسید شده و باعث ایجاد اثرات سمی و سرطان زا شود. برای محدود کردن سمیت کلسترول اضافی ناشی از رژیم غذایی ، کبد سعی می کند با رهاسازی کلسترول خود در جریان خون خود را از شر آن خلاص کند. بنابراین ، با اندازه گیری کلسترول غیر HDL در خون ، می توان شروع بیماری کبد چرب را پیش بینی کرد. اگر HDL را از کلسترول تام کم کنیم ، هیچ یک از صدها نفر با مقدار زیر 130 به این بیماری مبتلا نشدند. شرکت های دارویی بیماری کبد چرب غیر الکلی را به عنوان یک مزیت تلقی می کنند ، “همانطور که در مورد هر بیماری ثروتمند است … با توجه به شیوع زیاد و رو به افزایش آن و …[its] نیاز به درمان دارویی مستمر “، اما شاید اجتناب از آن به آسانی تغییر رژیم غذایی ما ، اجتناب از غذاهای حاوی قند و کلسترول باشد.

“حقیقت ناخوشایند این است که NAFLD را تقریبا می توان معادل فوی گرا برای انسان در نظر گرفت (که به طور آزاد از زبان فرانسه به عنوان” کبد چرب “ترجمه شده است). با پرخوری و “تغذیه اجباری” غذاهایی که می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد ، با این حال ، داشتن چنین بافتی چرب در کبد انسان ، لذتی نیست که متخصصان کبدی از آن لذت ببرند. [liver doctors] در عمل بالینی! “


مثل ویدیوی من جلوگیری از حملات نقرس با رژیم غذایی، نحوه پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی یک موضوع مهم را پوشش می دهد که ارزش پوشش وسیع ویدئو را دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان بد قندهای افزودنی برای ما ، به موارد زیر مراجعه کنید:

برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان کلسترول بد ، به موارد زیر مراجعه کنید:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید