چگونه از مسمومیت با لکتین جلوگیری کنیم


چگونه باید حبوبات را درست بپزیم؟

در دهه 1800 ، یک مجتمع بود کشف شده در دانه های کرچک ، که ما آنها را به عنوان اولین دسته از پروتئین های لکتین ، ترکیبات طبیعی می شناسیم پیدا شد در سراسر عرضه غذا ، اما در لوبیا ، غلات کامل و برخی میوه ها و سبزیجات متمرکز شده است. هر یک یا دو دهه یک سوال مطرح می شود مطرح شده در ادبیات عمومی و ادبیات پزشکی در مورد اینکه آیا لکتین های رژیمی وجود دارد یا خیر باعث بیماری ، که در ویدیوی خود به آن پرداخته ام چگونه از مسمومیت با لکتین جلوگیری کنیمبه

بالا بردن هیستری در مورد لکتین ها آسان است. بالاخره آن اولی پیدا شد در سال 1889 با این نام رفت ریسین، که به عنوان یک سم قاتل قوی شناخته می شود استفاده شده توسط کرملین برای ترور مخالفان کمونیست و توسط معلمان شیمی سرکش در تلویزیون. و ، ریسین است یک لکتین اما خوشبختانه لکتین های زیادی وجود دارد هستند غیر سمی ، مانند آنهایی که پیدا شد در گوجه فرنگی ، عدس و سایر غذاهای رایج و حتی آنهایی که سمی هستند – مانند آنهایی که در لوبیا قرمز یافت می شود – کاملاً نابود با پخت مناسب

شما نمی توانید خوردن به هر حال لوبیا خام اگر این کار را انجام دهید ، به لطف لکتین هایی که در غیر این صورت “با پخت کافی” از بین می رفتند ، ظرف چند ساعت با حالت تهوع ، استفراغ و اسهال دو برابر می شوید. اما چگونه می توانید حبوبات خام را بخورید؟ تنها راهی که به صورت پخته به فروش می رسند ، لوبیای خشک شده است که مانند سنگ های کوچک هستند. خوب ، در اولین شیوع گزارش شده ، “یک شام بداهه” با یک کیسه لوبیا در یک ماهیتابه ریخته شد و یک شبه در آب خیس شد اما هرگز پخته نشد. حتی نمی توانید حبوبات خشک شده را در اجاق گاز آهسته قرار دهید. لوبیا قرمز خشک باید جوشانده شود. در واقع ، “توصیه شده است که لوبیا قرمز باشد خیس شده حداقل 5 ساعت در آب[ours] سپس حداقل 10 دقیقه در آب تازه بجوشانید[utes] قبل از مصرف ” ده دقیقه؟ حبوبات تنها پس از ده دقیقه انجام نمی شود. لوبیا از قبل پخته شده را می توانید چند دقیقه بپزید از بین رفتن لکتین ها را بجوشانید ، اما قبل از اینکه بتوانید آنها را به راحتی با چنگال صاف کنید ، حدود یک ساعت طول می کشد تا جوشانده شوند. بنابراین ، لکتین ها مدت ها قبل از اینکه حبوبات خوش طعم شوند ، از بین رفته است.

بدون پیش داغ شدن ، 45 دقیقه در اجاق گاز فشرده طول می کشد تا تمام لکتین ها از بین بروند ، اما یک ساعت طول می کشد تا لوبیا قرمز قابل خوردن باشد. بنابراین ، اساساً ، “[i]به نظر می رسد که پختن حبوبات تا حدی که ممکن است برای خوردن در نظر گرفته شود برای از بین بردن تقریباً تمام فعالیت لکتین ها بیش از حد کافی است. ” حتی پخت آنها به مدت 12 ساعت در دمای 65 درجه سانتیگراد ، که مانند دمای یک فنجان چای داغ است ، به هر حال این کار را نمی کند. اما ، می توانید بگویید که آنها تمام نشده اند ، “بافت لاستیکی محکم” ، اگرچه می توانید تصور کنید که کسی ممکن است آنها را در سالاد سبزیجات “خام” قرار دهد ، که می تواند مردم را بیمار کند. و ، با ده ها حادثه داشته است گزارش شده در طول سال ها. اگر حبوبات را یک شب خیس کرده ، آبکش کرده و سپس به مدت حداقل ده دقیقه بجوشانند ، یا اگر کنسرو لوبیا به جای آن خورده شود ، می توان به راحتی از آنها جلوگیری کرد. فرآیند کنسرو کردن یک فرایند پخت است. “هیچ یک از حوادث تایید شده به دلیل کنسرو لوبیا نبوده است.”

ما از اوایل دهه 1960 می دانستیم که روش های پخت معمولی می تواند به طور موثری انجام شود از بین رفتن لکتین در لوبیا بنابراین ، «ممکن است چشم پوشی هرگونه مشکل مرتبط با تغذیه انسان که می تواند با لکتین ناشی از حبوبات به درستی پردازش شده مرتبط باشد. ” بنابراین ، در حالی که می توانید این را نشان دهید تغذیه لکتین برای موشها برای آنها یا بافتهای سلولی در یک پتری دیش مناسب نیست ، در مقالاتی که وجود دارد مطالبه این که لکتین های رژیمی ممکن است “سموم بیماری زا باشند” ، تنها تاثیر منفی آنها در انسان می تواند حوادث لوبیا خام یا نپخته باشد. لکتین های رژیمی انجام دهید علت “بیماریهای ثروت”؟ محققان این فرضیه را با انجام آزمایش بر روی 24 خوک خانگی آزمایش کردند و رژیم غذایی خوک سرخپوشان “غذای خوكی بر پایه غلات” را از بین برد. (آیا آنها نتوانستند افرادی را پیدا کنند که مایل به خوردن سرخپوش هستند؟)

در پاسخ به یکی از این بررسی شواهد ، که عمدتا بر اساس جوندگان آزمایشگاهی است ، یکی از داوران همکار هشدار داد ما نباید در مورد دخالت لکتین های غذایی در ایجاد بیماری ها “بدون اثبات قطعی و مثبت” نتیجه گیری کنیم. این مقاله بیش از یک ربع قرن پیش نوشته شده است ، و هنوز هیچ سند بالینی از آن به اثبات نرسیده است. کاری که ما انجام می دهیم دارندبا این حال ، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد حبوبات – لوبیا ، نخود فرنگی ، نخود و عدس – برای ما مفید هستند و با طول عمر بیشتری همراه هستند. به طور قابل ملاحظه پایین تر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، یک قاتل برجسته سرطان ؛ و هستند در نظر گرفته شده بخشی از راه حل طبیعی ، مقرون به صرفه و عاری از عوارض جانبی برای پیشگیری و درمان T2DM [type 2 diabetes]. » تصادفی سازی افراد به خوردن پنج فنجان عدس ، نخود ، نخود خرد شده و لوبیا دریایی در هفته ، و همان کاهش وزن و مزایای متابولیکی را که با کنترل محدودیت کالری دریافت می کنید مشاهده می کنید. و کل نظریه لکتین ها بر اساس التهاب بودن غذاهای حاوی لکتین است. اما ، وقتی محققان تجویز شده چهار وعده در هفته حبوبات ، مملو از لکتین ، میزان قابل توجهی از پروتئین واکنشی C را مشاهده کردند ، که می توانید آن را در 5:10 در مقاله من مشاهده کنید. ویدیوبه آنها پیدا شد کاهش 40 درصدی در شاخص اصلی التهاب سیستمیک با خوردن بیشتر لوبیا.

“پارادوکس گیاهی” این است که ، از یک سو ، غذاهای گیاهی سالم پایه و اساس یک رژیم غذایی خوب هستند ، اما از طرف دیگر ، ظاهراً باید اجتناب کردن لوبیا ، غلات کامل و برخی میوه ها و سبزیجات به دلیل لکتین های بد. اما ، اگر به علم واقعی نگاه کنید ، همه غذاهای گیاهی کامل هستند مرتبط است با کاهش مرگ و میر ، به این معنی که هرچه مردم بیشتر می خوردند ، افراد بیشتر تمایل به زندگی داشتند و این شامل غذاهای پر از لکتین مانند غلات کامل و لوبیا می شود ، همانطور که در ساعت 5:36 در مقاله من مشاهده می کنید. ویدیوبه بنابراین شاید در واقع هیچ پارادوکسی وجود نداشته باشد.

پارادوکس گیاه؟ اگر آن را از دست داده اید ، موضوع فیلم من بود پارادوکس گیاه دکتر گاندری اشتباه استبه و – هشدار دهنده اسپویل! – حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است لکتین وجود داشته باشد خوب برای شما. دیدن آیا لکتین موجود در غذا برای شما خوب است یا مضر؟ برای یادگیری بیشتر


در مورد پارادوکس ها ، ممکن است به آن علاقه مند باشید پارادوکس اسپانیایی: چرا مردم لاتین بیشتر عمر می کنند؟به

لوبیا ، لوبیا ، میوه موسیقی چطور؟ پست وبلاگ من را ببینید لوبیا و گاز: پاکسازی هوابه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید