چگونه رژیم غذایی کم کربوهیدرات از نظر متابولیک شبیه چاق شدن است


اسیدهای چرب آزاد (به این معنی که چربی در گردش خون در گردش نیست و در تری گلیسیرید بسته بندی نمی شود) منجر به التهاب ، محصولات تجزیه چربی سمی و استرس اکسیداتیو می شود که می تواند مسیر گیرنده انسولین را مسموم کرده و منجر به مقاومت به انسولین در ماهیچه های ما شود. مقاومت به انسولین عامل پیش دیابت و دیابت نوع 2 است. در ویدئوی خود مراحل کار را توضیح می دهم علت مقاومت به انسولین چیست؟ با افزایش سطح چربی در خون ، توانایی بدن در پاکسازی قند از خون به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این چربی موجود در خون ما که این همه ویرانی را به وجود آورده است از کجا آمده است؟ این از چربی که می خوریم و از چربی که می پوشیم ناشی می شود.

تعداد سلولهای چربی ما در بزرگسالی ثابت می ماند. راهی که محققان دریافتند با اندازه گیری میزان کربن رادیواکتیو هنوز در DNA ما از تمام آزمایشات بمب هسته ای به دام افتاده است. پس از کاهش وزن زیاد ، سلولهای چربی ما با تخلیه چربی کوچک می شوند ، اما تعداد ثابت می ماند. برعکس ، وقتی وزن اضافه می کنیم ، سلول های چربی ما کشیده می شوند و بیشتر و بیشتر در هر سلول چربی قرار می گیریم. بنابراین ، وقتی شکم ، باسن یا ران ما بزرگ می شود ، ما سلول های چربی بیشتری اضافه نمی کنیم ، فقط چربی بیشتری را در هر سلول جمع می کنیم. در یک نقطه خاص ، سلول های ما آنقدر متورم می شوند که چربی را دوباره به جریان خون می ریزند.

به این می گویند اثر سرریز. یک فرد چاق نه تنها چربی بیشتری دارد ، بلکه مدام این چربی را به جریان خون خود می ریزد. بنابراین ، این می تواند ارتباط بین چاقی و دیابت باشد. چربی از سلول های چربی ما خارج شده و در سلول های ماهیچه ای ما قرار می گیرد و منجر به مقاومت به انسولین می شود که باعث شروع دیابت نوع 2 می شود. این را در ویدئوی خود نشان می دهم اثر سرریز چاقی را به دیابت مرتبط می کندبه

چربی همچنین می تواند از طریق دهان ما وارد جریان خون ما شود. اگر افراد از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنند ، چربی در عضلات آنها ظرف دو ساعت جمع می شود و حساسیت به انسولین کاهش می یابد. و هرچه چربی بیشتری در ماهیچه ها وجود داشته باشد ، توانایی پاکسازی قند از خون کاهش می یابد. سالها طول نمی کشد تا این اتفاق بیفتد ، فقط چند ساعت پس از ورود غذاهای چرب به دهان ما. رژیم غذایی غنی از چربی می تواند چربی خون را افزایش دهد و این افزایش با کاهش حساسیت به انسولین همراه است.

مطالعات به وضوح نشان می دهد که چربی در خون به طور مستقیم از انتقال و استفاده گلوکز در ماهیچه های ما جلوگیری می کند ، که وظیفه تخلیه حدود 85 درصد گلوکز از خون را بر عهده دارد. این یافته ها نشان می دهد که مصرف چربی می تواند نقش مهمی در ایجاد مقاومت به انسولین داشته باشد.

به طور معمول ، ما فقط 10 تا 50 میکرومول چربی آزاد در جریان خون خود در هر زمان داریم ، اما کسانی که چاق هستند بین 60 تا 80 دارند. اما ، ما فقط می توانیم با داشتن رژیم غذایی پرچرب به 80 برسیم. بنابراین ، یک فرد لاغر که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می کند می تواند همان میزان چربی را در خون خود داشته باشد که افراد چاق دارند. به همین ترتیب ، چاق بودن مانند خوردن رژیم غذایی وحشتناک بیکن و کره در تمام طول روز است ، زیرا افراد چاق دائماً چربی را در جریان خون خود می ریزند ، مهم نیست که در دهانشان چه می گذرد.

آیا همه انواع چربی یکسان هستند؟ پاسخ را در ویدیوی من بیابید سمیت چربی: چربی اشباع چگونه قند خون را افزایش می دهدبه

چربی نشت شده به جریان خون ما همچنین ممکن است حاوی آلاینده های محلول در چربی باشد که از رژیم غذایی ما جمع شده است: آلاینده های ماهی قزل آلا و چربی خود مابه

اثر سرریز ممکن است به توضیح افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط با چاقی کمک کند: رژیم های کم کربوهیدرات و جریان خون کرونربه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید