چگونه غنی سازی باکتری های روده را افزایش دهیم


ما در “محیطی چاق کننده” زندگی می کنیم ، غذاهای بی ارزش ارزان در همه جا وجود دارد ، تا حدی به دلیل یارانه های “مجتمع صنعتی مواد غذایی” ، که غذاهای چاق زا تولید می کند و اعتیاد را تقویت می کند … دلایل اصلی…[may] فرار از چاقی دشوار است ، “اما بسیاری از مردم این کار را می کنند. اگر فقط محیط خارجی بود ، چرا همه چاق نیستند؟

“به نظر می رسد برخی از افراد بیشتر از سایرین مستعد محیط چاقی هستند” ، که نشان دهنده یک مولفه ژنتیکی است که توسط مطالعات دوقلوها و بچه های خوانده حمایت می شود ، اما ژن هایی که تا کنون شناسایی شده اند تنها 6 تا 11 درصد موارد را تشکیل می دهند. تنوع ژنتیکی در شاخص توده بدنی بین افراد شاید تنوع در “ژنوم دیگر” ما – یعنی همه میکروب های مختلف ساکن در بدن ما ، معروف به میکروبیوم – ممکن است نقشی ایفا کنند. ما صد برابر ژنهای باکتریایی در درون خود داریم تا ژنهای انسانی.

همانطور که در ویدیوی خود بحث کردم میکروبیوم روده: با غلات کامل غنی شوید، یک مطالعه نشان داد که افراد تمایل دارند در یکی از دو گروه قرار بگیرند: کسانی که انواع مختلفی از باکتری های مختلف در روده خود دارند (“غنی از باکتری های روده”) و آنهایی که انواع نسبتاً کمی دارند. افرادی که غنای باکتریایی کمی دارند ، چربی کلی بدن ، مقاومت به انسولین ، که عامل دیابت نوع 2 ، تری گلیسیرید بالا و سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنشی C است ، در مقایسه با افرادی که دارای غنای باکتریایی بالایی هستند ، بیشتر بودند. نه تنها افراد با غنای باکتریایی پایین تر شروع به کار سنگین تری کردند ، بلکه افراد چاق با غنای باکتریایی کمتر نیز با گذشت زمان وزن بیشتری اضافه کردند.

سپس این س becomesال مطرح می شود: آیا مداخله در رژیم غذایی می تواند تأثیر داشته باشد “تعدادی از مطالعات افزایش غنای میکروبی را با رژیم های غذایی بیشتر در میوه ها ، سبزیجات و فیبر مرتبط کرده اند.”

به نظر می رسد فقط دادن مکمل های فیبر دار غنی را افزایش نمی دهد ، اما “پیچیدگی ترکیبی” یک غذای کامل ، مانند غلات کامل ، “به طور بالقوه می تواند محدوده وسیع تری از انواع گونه های باکتریایی را پشتیبانی کند ،” انواع باکتری ها ، “در نتیجه منجر می شود. به منظور افزایش تنوع. ” مطالعات انسانی برای بررسی اثرات غلات کامل نادیده گرفته شده بود ، هرچند … تا کنون.

جوها ، برنج قهوه ای یا مخلوطی از هر دو به مدت یک ماه به افراد داده شد و هر سه باعث افزایش تنوع جامعه باکتریایی شد. بنابراین ، ممکن است طیف وسیعی از بسترها برای افزایش تنوع باکتری ها لازم باشد ، و این را می توان با خوردن غذاهای کامل گیاهی به دست آورد.

علاوه بر این ، تغییرات باکتری های روده در مطالعه همزمان با کاهش التهاب سیستمیک در بدن بود. ما تصور می کردیم که فیبر موجود در غلات کامل به ما کمک می کند که در روده کوچکمان درست از معده مان ژله بزنیم ، سرعت جذب قندها را کند کرده و موج قند خون را که از کربوهیدرات های تصفیه شده دریافت می کنیم ، کاهش دهیم. با این حال ، ما می دانیم که فیبر در روده بزرگ ما توسط فلور دوستانه ما تجزیه می شود ، که انواع مختلفی از مواد مفید را در جریان خون ما منتشر می کند که می توانند اثرات ضد التهابی نیز داشته باشند. بنابراین ، شاید آنچه در روده بزرگ ما اتفاق می افتد به توضیح اثرات محافظتی غذاهای غلات کامل در برابر دیابت نوع 2 کمک کند.

جالب اینجاست که ترکیب جو و برنج قهوه ای بهتر از هر یک از دانه ها به تنهایی عمل می کند و این نشان دهنده یک اثر هم افزایی است. این ممکن است به توضیح “مغایرت اثرات سلامت غلات کامل به دست آمده در اپیدمیولوژیک” کمک کند [population-based] و مطالعات مداخله ای. “

مطالعات مشاهده ای “به شدت” نشان می دهد کسانی که روزانه سه وعده یا بیشتر غلات کامل مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی پایین تر ، چربی شکم کمتر و تمایل کمتری برای افزایش وزن هستند ، اما آزمایشات بالینی اخیر ، در آن محققان افراد مورد نظر را برای خوردن تصادفی انتخاب کردند. رول نان سفید در مقابل رول گندم کامل ، شواهدی مبنی بر تأثیر مفید بر وزن بدن ارائه نکرد. البته ، غلات کامل از نظر تغذیه آنقدر برتر هستند که باید همچنان تشویق شوند. با این حال “[i]ممکن است کارآزمایی های مداخله ای نشان داده نشوند [weight] مزایا زیرا آنها بر روی انتخاب محدودی از غلات کامل تمرکز کردند ، در حالی که در آزمایشات اپیدمیولوژیک بودند [or the population studies]، افراد به احتمال زیاد مجموعه متنوعی از غلات کامل را که ممکن است فعالیت های هم افزایی داشته باشند ، مصرف می کنند. “


تا همین اواخر ، ما اطلاعات کمی در مورد تأثیر باکتری های روده بر سلامت ما داریم. با این ویدئوهای مرتبط از جدیدترین علم مطلع شوید:

در مورد برنج ، حتی برنج سفید می تواند از بسیاری از انتخاب ها بهتر باشد ، اما برنج قهوه ای بهتر است و احتمالاً برنج رنگدانه ای بهترین است. ویدیوهای من را ببینید رژیم برنج کمپنر: ما را به شکل شلاق می زنند و آیا ارزش تغییر از برنج سفید به قهوه ای را دارد؟ برای بیشتر.

اما آرسنیک موجود در برنج چطور؟ بیشتر بدانید:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مرور کنید:



دیدگاهتان را بنویسید