چگونه ماساژ شیاتسو انجام می دهید؟ ۶ فواید سلامتی »سبک زندگی سالم


اگر می خواهید نحوه ماساژ شیاتسو را به یک دوست یاد بگیرید، می توانید اصول اولیه را یاد بگیرید. برای بهره مندی از ماساژ شیاتسو می توانید این تمرین ماساژ را حداقل دو بار در روز امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید و استرس را از بین ببرید.

این تکنیک ماساژ برای گردن درد، حساسیت، خستگی و سایر بیماری ها عالی است. اگر می‌خواهید نحوه ماساژ شیاتسو را بیاموزید، می‌توانید به کسی که دوست دارید شیاتسو بدهید.

هدف از ماساژ ایجاد تعادل در سیستم و تحریک سیستم ایمنی است. این نوع درمان اغلب بسیار آرامش بخش است، اما باید به آرامی انجام شود. باید حدود ۱۰ دقیقه انجام شود.

ماساژ شیاتسو

مفهوم پشت ماساژ شیاتسو از ایده های شبه علمی موجود در طب سنتی چینی سرچشمه می گیرد. مریدین های Qi یکی از آن ها هستند و یادگیری نحوه ماساژ شیاتسو می تواند برای شما مفید باشد.

اولین بار در اوایل دهه ۱۹۰۰ در ژاپن توسط توکوجیرو نامیکوشی، تمرین کننده نوع متفاوتی از ماساژ ژاپنی معروف به آنما، در ژاپن انجام شد. امروزه انواع مختلفی از ماساژ تای چی وجود دارد.

در ماساژ سنتی شیاتسو، انگشتان دست و سایر تکنیک های دستی روی مریدین های بدن کار می کنند. هدف از درمان تاثیرگذاری بر انرژی بدن و ارتقای سلامتی است. بسته به پزشک، درمان می تواند آرام بخش یا مقوی باشد.

ماساژ بر اساس سیستم جامع طب سنتی چینی است. روش ها مشابه طب سوزنی چینی است، اما تمرکز بر سفت کردن ماهیچه ها و بازگرداندن تعادل است.

چگونه ماساژ شیاتسو انجام می دهید؟

شیاتسو یک تکنیک ماساژ باستانی است که به تنظیم سیستم عصبی خودمختار کمک می کند، که توسط ذهن خودآگاه کنترل نمی شود. فرآیندهای غیر ارادی بدن را کنترل می کند.

این تکنیک را می‌توان توسط یک پزشک آموزش دیده یا هر کسی که می‌خواهد نحوه ماساژ شیاتسو را یاد بگیرد، انجام داد.

برای انجام ماساژ شیاتسو، از انگشتان و شست خود برای تحریک نقاط خاصی از بدن استفاده کنید. سعی کنید روی این نکات تمرکز کنید. فشار روی ماهیچه های مربوطه به بدن کمک می کند تا خود را بهبود بخشد.

برای شروع ماساژ شیاتسو،

  • عمیق نفس بکشید و به دنبال نقاط خاصی در بدن باشید.
  • این نقاط را با انگشتان خود به مدت ۵-۱۰ ثانیه روی پوست فشار دهید.
  • اگر احساس می کنید که نقطه خاصی احساس خوبی دارد، می توانید آن ناحیه را برای مدت طولانی تری ماساژ دهید.
  • پس از آن، دست ها را عوض کرده و روند را تکرار کنید.
  • سپس کف دست خود را با انگشتان خود روی پوست سر قرار دهید.
  • هنگامی که دست هایتان روی سرتان است، شقیقه ها را با شست فشار دهید.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که شیاتسو از هر بیماری پیشگیری یا درمان کند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که شیاتسو می تواند به مدیریت علائم برخی از بیماری ها کمک کند.

فواید ماساژ شیاتسو

شیاتسو فواید زیادی دارد. می توان از آن برای درمان بیماری های خاص یا بهبود سلامت عمومی استفاده کرد. فواید شیاتسو بسیار زیاد است و شامل بهبود هضم، گردش خون و سیستم عصبی می شود.

شیاتسو می تواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد. فواید فیزیکی شیاتسو بسیار گسترده است. آنها می توانند از بیماری ها پیشگیری کنند و حتی از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند. اگر می خواهید وضعیت بدنی عمومی خود را بهبود بخشید، شیاتسو انتخاب مناسبی برای شماست.

سرکار آوردن زنان باردار

ماساژ شیاتسو هزاران سال است که برای کمک به زنان در چرخه قاعدگی استفاده می شود.

همچنین برای تحریک زایمان در زنان دیررس شناخته شده است.

همچنین علائم تهوع صبحگاهی و ورم در دوران بارداری را تسکین می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گردش خون را بهبود می بخشد، هضم را بهبود می بخشد، استرس و خستگی را از بین می برد.

به مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن کمک می کند.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید! به همین دلیل است که برای بسیاری از افراد بسیار موثر است.

بهبود گردش خون

یکی دیگر از مزایای شیاتسو این است که به بهبود گردش خون کمک می کند.

هنگامی که گردش خون خوب باشد، سلول ها و بافت های بدن می توانند بهتر عمل کنند و سالم بمانند.

با ماساژ منظم شیاتسو، می توانید پوست را شفاف و شاداب نگه دارید.

بهبود سلامت پوست

ماساژ شیاتسو علاوه بر آرامش ماهیچه ها می تواند سلامت پوست را نیز بهبود بخشد.

هم برای داخل و هم در فضای باز مفید است. ماساژ غدد عرق و مویرگ های بافت نرم پوست را تحریک می کند.

سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد

ثابت شده است که ماساژ شیاتسو برای ذهن و بدن مفید است. علاوه بر فواید فیزیکی ماساژ شیاتسو، گردش خون و سیستم گوارشی را تحریک می کند.

به افراد مبتلا به یبوست اغلب ملین ها برای تسکین ناراحتی تجویز می شود. درمانگر از نقاط طب فشاری برای تسکین علائم یبوست استفاده می کند.

سطح سروتونین را افزایش دهید

ماساژ شیاتسو همچنین سطح سروتونین را در بدن افزایش می دهد. ترشح دوپامین باعث بهبود خلق و خو و کاهش احساس اضطراب می شود. انتشار این مواد شیمیایی یک راه اثبات شده برای مبارزه با افسردگی و اضطراب است.

آنها برای سلامت کلی شما ضروری هستند. در واقع ماساژ شیاتسو می تواند از برخی از انواع بیماری ها پیشگیری کند و حتی از پیری جلوگیری کند. اثرات مثبت ماساژ شیاتسو ممکن است از اثرات مضر آن بیشتر باشد.

ماساژ شیاتسو روی میز

قبل از انجام ماساژ شیاتسو روی پیشخوان، میز باید تمیز شود. مهم است که قبل از استفاده از دستان خود با بیمار، آنها را ضدعفونی کنید.

مشتری هیچ روغنی دریافت نمی کند، بنابراین می توانید به سرعت یک جلسه شیاتسو برای افرادی که عفت را ترجیح می دهند و هرگز لباس خود را درنمی آورند، ارائه دهید. همچنین باید لباس راحتی بپوشید که به شما امکان می دهد اندام مشتری را دستکاری کنید.

ماساژ شیاتسو روی میز به شما این امکان را می دهد که به طور همزمان به چندین ناحیه فشار وارد کنید. در مقابل، ماساژ شیاتسو روی فرش کف توصیه نمی شود.

نکات قابل توجه

  • اگر زن باردار است، باید از فشار دادن روی نقاط خاصی اجتناب کنید زیرا ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهید.
  • اگر بیمار تب داشته باشد، درمان باید به تعویق بیفتد.

نتیجه

فواید ماساژ شیاتسو بسیار زیاد است، اما اولین مورد، رویکرد کل نگر آن به سلامتی است. با آرامش و تحریک مسیرهای انرژی در سراسر بدن عمل می کند.

به گفته موسسه ملی سرطان، انسداد در این مسیرها می تواند منجر به بیماری شود، بنابراین بازگرداندن جریان انرژی برای سلامت کلی حیاتی است. تمرین‌کنندگان شیاتسو از ترکیبی از نقاط فشار و تکنیک‌های کششی برای کمک به عملکرد بهینه این مسیرها استفاده می‌کنند.

با وجود مزایای شیاتسو، باید توجه داشت که برای همه مناسب نیست. برخی از افرادی که باردار هستند یا از نظر سلامتی ضعیف هستند باید از ماساژ اجتناب کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر