چگونه می توانید جذب کادمیوم رژیم غذایی خود را کاهش دهید


کادمیوم به عنوان یک فلز بسیار سمی شناخته می شود که خطری بزرگ برای سلامتی انسان است. این بیماری برای چندین دهه در بدن ما می چسبد زیرا بدن ما هیچ راه موثری برای خلاص شدن از شر آن ندارد و ممکن است به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت کمک کند.

اخیراً ، داده ها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض کادمیوم ممکن است عملکرد شناختی را حتی در سطوحی که تصور می شد بی خطر است ، مختل کند. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض کادمیوم ممکن است سایر اثرات نامطلوب سلامتی را در سطوح کمتری از میزان پیش بینی شده قبلی ایجاد کند ، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان های هورمونی. به عنوان مثال ، محققان در لانگ آیلند تخمین زدند که حدود یک سوم سرطان سینه در ایالات متحده ممکن است با افزایش سطح کادمیوم مرتبط باشد.

استنشاق دود سیگار یکی از راههای اصلی تماس انسان با کادمیوم است. مصرف غذاهای دریایی یکی دیگر از راه های قرار گرفتن در معرض انسان است. بالاترین سطوح ، در گوشت اندام ها یافت می شود. اما مردم چند کلیه اسب می خورند؟ از آنجا که مردم اندام اندکی مصرف می کنند ، غلات و سبزیجات در واقع بیشترین مقدار را در رژیم های جمعی ما سهیم می شوند.

با این حال ، هنوز سالاد را از منو حذف نکنید.

غلات کامل و سبزیجات از جمله منابع اصلی فیبر ، فیتواستروژن ها و آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است در برابر سرطان سینه محافظت کنند. در حقیقت ، اگرچه با مصرف بیشتر و بیشتر کادمیم در زنان ، خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد ، و حتی اگر روی کاغذ بیشتر کادمیوم از غلات و سبزیجات تهیه می شود ، خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد. پایین غلات و سبزیجات بیشتری که زنان می خورند بیشتر می شود. بنابراین ، آیا منابع حیوانی کادمیوم به نوعی بدتر است یا مزایای غذاهای گیاهی فقط بر عوارض جانبی کادمیوم غلبه می کند؟

یک مطالعه خارج از مجله انجمن پزشکی تایلند ، در ویدئوی من برجسته شده است ، کادمیوم و سرطان: غذاهای گیاهی در مقابل حیوانات، ممکن است به حل این معما کمک کرده باشد. این چیزی نیست که ما می خوریم ؛ این چیزی است که ما جذب می کنیم

فراهمی زیستی کادمیوم از غذاهای حیوانی ممکن است بیشتر از غذاهای گیاهی باشد. به نظر می رسد چیزی در گیاهان وجود دارد که مانع جذب کادمیوم می شود. در واقع ، محققان دریافتند که وقتی کلم پیچ را به کلیه های خوک آب پز اضافه کردند ، می توانند تماس سمی را کاهش دهند. فقط یک قاشق غذاخوری کلیه خوک ، و ممکن است از محدودیت ایمنی روزانه تجاوز کنیم – مگر اینکه کلم پیچ اضافه کنیم ، در این صورت می توانیم یک چهارم فنجان کامل بخوریم. همانطور که محققان خاطرنشان می کنند ، اثرات واضح عوامل بازدارنده در کلم پیچ ، به اهمیت غذاهای گیاهی در پیشگیری از خطرات سلامتی اشاره می کند. [cadmium] به عنوان رژیم های ترکیبی در شرایط واقعی مصرف می شود. “

محققان به این نتیجه رسیده اند: “حتی اگر رژیم گیاه خواری حاوی سرب و کادمیوم بیشتری نسبت به رژیم ترکیبی باشد ، مطمئن نیست که باعث جذب بیشتر فلزات شود ، زیرا جذب سرب و کادمیوم توسط اجزای گیاهی مانند فیبر و فیتات. ” داشتن غلات کامل در معده ما تا سه ساعت قبل از بلعیدن سرب می تواند 90 درصد جذب را از بین ببرد ، تصور می شود به دلیل فیتات های موجود در غلات کامل ، آجیل و لوبیا است که به آن چسبیده است.

بنابراین ، گیاهخواران ممکن است سطوح پایین تری از سرب و کادمیوم داشته باشند ، هر چند که میزان بیشتری از آنها دریافت شود.

در واقع ، نکته قابل توجهی وجود دارد نزول کردن در غلظت سرب و کادمیوم مو پس از تغییر از همه چیز خوار به رژیم گیاهخواری ، نشان دهنده جذب کمتر فلزات است. محققان افرادی را که از رژیم استاندارد سوئدی استفاده می کردند ، گرفتند و آنها را در رژیم گیاه خواری قرار دادند. گیاهخواران به خوردن غذاهای گیاهی کامل و تصفیه نشده ، بدون گوشت ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ تشویق شدند. غذاهای بی ارزش نیز دلسرد شده بود. طی سه ماه با رژیم گیاهخواری ، سطح آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت و برای بقیه آزمایش یک ساله باقی ماند. محققان سه سال بعد ، سه سال پس از اینکه افراد از خوردن گیاه خواری منصرف شدند ، برگشتند و دریافتند که سطح جیوه ، کادمیوم و سرب آنها افزایش یافته است.

از آنجایی که کادمیوم موجود در گیاهان بر اساس کادمیوم موجود در خاک است ، گیاهخوارانی که در منطقه ای واقعاً آلوده مانند اسلواکی زندگی می کنند ، که دارای بالاترین سطح است ، به لطف صنایع شیمیایی و ذوب ، در واقع می توانند سطوح بالاتری از کادمیوم را ایجاد کنند ، به خصوص اگر آنها گیاهان زیادی بخورند. جالب است که “علیرغم غلظت کادمیوم خون به میزان قابل توجهی در نتیجه مصرف بیشتر کادمیوم از گیاهان آلوده ، تمام آنتی اکسیدانهای موجود در همان گیاهان به مهار اثرات مضر تولید رادیکالهای آزاد بیشتر ناشی از کادمیوم کمک کردند. گرفتن در معرض.” با این حال ، در مناطق بسیار آلوده ، ممکن است ایده خوبی باشد که سیگار نکشید ، یا غذاهای دریایی زیاد نخورید ، یا گوشت اندام نخورید. اما حتی اگر در “مثلث سیاه آلودگی” جمهوری اسلواکی زندگی کنیم ، مزایای غذاهای گیاهی کامل از خطرات آن بیشتر است. برای افرادی که در مناطق بسیار آلوده هستند ، مکمل روی ممکن است جذب کادمیوم را کاهش دهد ، اما من توصیه می کنم از مکمل های چند معدنی استفاده نکنید ، زیرا مشخص شده است که آنها به خود کادمیم آلوده هستند.

سموم دیگری نیز در دود سیگار وجود دارد که در غذا یافت می شود. دیدن:

فلزات سمی نیز در مکمل های غذایی یافت شده است. برای مثال ببینید ، رهبری را بیرون بیاورید و فلزات سنگین در مکمل پودر پروتئینبه

عطارد نیز یک مشکل جدی است. دیدن:

اطلاعات بیشتر در مورد آلودگی در غذاهای دریایی را می توان در موارد زیر یافت:



دیدگاهتان را بنویسید