چگونه نسبت سدیم به پتاسیم خود را کاهش دهید


محتوای پتاسیم موجود در سبزیجات یکی از دو راهی است که می تواند عملکرد شریان را در چند دقیقه پس از مصرف بهبود بخشد.

بیش از هزار سال پیش ، برای درمان فشار خون بالا ، یک متن پزشکی باستانی فارسی به مداخلات شیوه زندگی ، مانند پرهیز از گوشت و شیرینی ، و خوردن اسفناج توصیه می کرد. هزار سال بعد ، محققان دریافتند که یک وعده غذایی حاوی اسفناج به دلیل دارا بودن نیترات می تواند فشار خون را کاهش دهد. تمام سبزیجات برگ سبز دارای نیترات هستند ، که بدن ما می تواند از آن برای ایجاد نیتریک اکسید استفاده کند که انعطاف پذیری و عملکرد عروق را بهبود می بخشد. شاید به همین دلیل باشد که خوردن سبزیجات ما یکی از قوی ترین کارهایی است که می توانیم برای کاهش خطر بیماری مزمن انجام دهیم.

همانطور که در 0:54 در ویدیوی من مشاهده می کنید کاهش نسبت سدیم به پتاسیم برای کاهش خطر سکته مغزی، فقط تغییر سبزیجات کم نیترات به سبزیجات با نیترات بالا به مدت یک هفته می تواند فشار خون را تا 4 درجه کاهش دهد و هرچه فشار خون افراد بیشتر شروع شود ، مزایای بیشتری نصیب آنها می شود. چهار نقطه ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما حتی افت 2 نقطه ای فشار خون می تواند سالانه از بیش از 10000 سکته مغزی کشنده در ایالات متحده جلوگیری کند.

غذاهای غنی از پتاسیم نیز ممکن است از طریق مکانیسم مشابهی عمل کنند. اگر حتی حداقل میزان توصیه شده روزانه پتاسیم را دریافت کنیم ، ممکن است سالانه از 150،000 سکته جلوگیری کنیم. چرا؟ به نظر می رسد پتاسیم باعث آزاد شدن اکسید نیتریک می شود. یک هفته خوردن دو عدد موز و یک عدد سیب زمینی پخته در روز عملکرد شریانی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. حتی یک وعده غذایی با پتاسیم بالا ، که معادل دو تا سه موز پتاسیم است ، می تواند عملکرد عروق ما را بهبود بخشد ، در حالی که یک وعده غذایی با سدیم بالا-یعنی وعده غذایی با مقدار نمک که اکثر مردم می خورند- می تواند در 30 دقیقه عملکرد شریانی را مختل کند. در حالی که پتاسیم باعث آزاد شدن اکسید نیتریک می شود ، سدیم باعث کاهش انتشار نیتریک اکسید می شود. بنابراین ، سلامت عروق ممکن است با نسبت سدیم به پتاسیم تعیین شود.

همانطور که در ساعت 2:30 در ویدئوی من مشاهده می کنید ، پس از دو سکه سدیم بیکن ، عروق ما در عرض 30 دقیقه ضربه قابل توجهی می خورند. با این حال ، اگر پتاسیم به ارزش سه عدد موز اضافه کنید ، می توانید با اثرات سدیم مقابله کنید. همانطور که در ویدئوی خود در 2:48 نشان می دهم ، وقتی تکامل یافتیم ، ده برابر بیشتر از سدیم پتاسیم می خوردیم. در حال حاضر ، این نسبت معکوس شده است ، زیرا ما سدیم بیشتری از پتاسیم مصرف می کنیم. این نوع مطالعات “شواهد بیشتری ارائه می دهند که افزایش پتاسیم رژیم غذایی را باید تشویق کرد” ، اما این به چه معناست؟ ما باید بیشتر لوبیا ، سیب زمینی شیرین و سبزیجات برگ دار بخوریم که دومی آنها مانند خوردن دو قلو است ، زیرا دارای پتاسیم و نیترات زیاد هستند. توصیه از هزار سال پیش برای خوردن اسفناج بسیار چشمگیر است ، اگرچه خونریزی و پرهیز از رابطه جنسی نیز تشویق می شد ، بنابراین ما احتمالاً باید عقل قدیم را با یک دانه نمک در نظر بگیریم-اما وعده های غذایی ما باید بدون نمک اضافه شود.

چرا ممكن است پرهیز از رابطه جنسی بهترین ایده برای سلامت قلب و عروق نباشد؟ زیرا ممکن است برعکس حقیقت داشته باشد. ویدیوی من را ببینید آیا مردانی که رابطه جنسی بیشتری دارند عمر طولانی تری دارند؟به


چه کار دیگری می توانیم در مورد خطر سکته مغزی انجام دهیم؟ وارسی:

برای اطلاعات بیشتر در مورد پتاسیم ، به پتاسیم و بیماری خود ایمنی و 98 درصد رژیم های غذایی آمریکا کمبود پتاسیم دارند.

آیا علاقه دارید در مورد خطرات سدیم بیشتر بدانید؟ دیدن:

سدیم فقط برای عروق ما بد نیست. وارسی نحوه درمان آسم با رژیم غذایی کم نمک و سدیم و بیماری خود ایمنی: مالش نمک در زخم؟

من شگفتی های سبزیجات غنی از نیترات را در موارد زیر بررسی می کنم:

سیب زمینی شیرین یک انتخاب عالی با پتاسیم بالا و کم سدیم است ، اما بهترین راه تهیه آن چیست؟ وارسی بهترین روش پخت سیب زمینی شیرینبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید از ویدیوهای رایگان من در اینجا مشترک شوید و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید