چگونه نقاط ماشه ای سیاتیک را ماساژ دهیم؟ » سبک زندگی سالم


هنگام یادگیری نحوه ماساژ دادن نقاط تحریک سیاتیک، لازم است به یاد داشته باشید که هنگام نوازش آن ناحیه را تحت فشار قرار دهید.

در حالی که احساس ناراحتی در حین رهاسازی طبیعی است، پس از ۳۰ ثانیه باید درد را کاهش دهید. اگر درد ادامه داشت، باید مکان دیگری را امتحان کنید، فشار را کاهش دهید یا با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

راه های مختلفی برای ماساژ نقاط ماشه ای وجود دارد. این ماهیچه ها و اعصاب در پشت لگن و در قسمت بیرونی ساق پا قرار دارند.

نقاط ماشه ای سیاتیک

نقاط ماشه ای سیاتیک گره های کوچکی در عضلات شما هستند. آنها می توانند باعث درد و سفتی شوند که می تواند با فشار متمرکز تسکین یابد.

آنها همچنین گردش خون را افزایش می دهند و اسید لاکتیک را آزاد می کنند که یک جزء ضروری برای سلامتی شما است. درمان ممکن است دردناک باشد، بنابراین یک متخصص باید آن را انجام دهد.

برای بهترین نتیجه، قبل از انجام ماساژ نقطه محرک سیاتیک به تنهایی، با یک متخصص مشورت کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • ابتدا باید نواحی تحت تاثیر سیاتیک را شناسایی کنید. نواحی مختلفی در بدن شما وجود دارد که ممکن است نقاط ماشه ای را تجربه کنید، بنابراین یافتن آنها بسیار مهم است.
  • پس از تعیین محل، باید ناحیه را ماساژ دهید.
  • در صورت امکان، کل پا، از جمله پاها را ماساژ دهید. اگر نمی توانید از شریک زندگی کمک بگیرید، از سنگ داغ برای کمک استفاده کنید.

یک ابزار ماساژ خوب می تواند به شما کمک کند این گره ها را پیدا کرده و آزاد کنید، که می تواند جریان خون را مختل کرده و باعث درد شود.

چگونه نقاط ماشه ای سیاتیک را ماساژ دهیم؟

روش های زیادی برای ماساژ عصب سیاتیک وجود دارد. با این حال، موثرترین راه برای شناسایی نقاط ماشه ای استفاده از دست است.

  • با قرار دادن کف دستان خود در پایه هر عضله شروع کنید.
  • در مرحله بعد، از انگشتان خود برای اعمال نیرو به آرامی استفاده کنید تا زمانی که احساس شل شدن کنید.
  • سپس این روند را در طرف دیگر عصب سیاتیک با تمرکز روی چهار سر تکرار کنید.

درد ناشی از این نقاط ماشه ای معمولاً در باسن احساس می شود و ممکن است به عنوان ناحیه دیگری از آن یاد شود.

در طول ماساژ، این عضلات کمی بالاتر از سطح بافت های اطراف قرار می گیرند و با فشار قابل درمان هستند. برای بهترین نتیجه، بی حسی یا سوزن سوزن شدن ناشی از نقطه تحریک است.

یکی از موثرترین تکنیک های ماساژ برای نقاط تحریک سیاتیک شامل اعمال فشار به نواحی خاصی از بدن است.

بیشتر افراد کمی درد را در ساق پا تجربه می کنند، اما این درد بسیار کمتر از درد در سایر قسمت های بدن خواهد بود.

برای موثرترین تکنیک ماساژ، باید یک توپ تنیس را پیدا کنید و در حالی که تنه خود را به سمت چپ می‌چرخانید و زانوهایتان را به سمت جلو می‌چرخانید، آن را در یک دست نگه دارید.

چگونه درد عصب سیاتیک را تسکین دهیم؟

کمپرس گرما، کمپرس یخ و کشش ملایم می تواند به کاهش درد و بهبود تحرک کمک کند. همچنین می توانید از یک کیسه نخود فرنگی یخ زده که در یک حوله تمیز پیچیده شده است برای تامین گرما استفاده کنید.

می توانید این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید. این به بدن شما اجازه می دهد تا از هرگونه التهاب پشت و عصب سیاتیک بهبود یابد.

همچنین می توانید تمرینی انجام دهید که درد عصب سیاتیک را تسکین می دهد.

  • زانوهای خود را خم کنید و انگشتان پا را به سمت خود بگیرید.
  • سر خود را به سمت قفسه سینه خم کرده و زانوها را کمی به جلو خم کنید.
  • از همین روش برای پمپاژ مچ پا به بالا و پایین ۱۵ تا ۲۰ بار استفاده کنید.
  • سپس همین تمرین را با پای دیگر خود انجام دهید و سه دور انجام دهید.
  • حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس روی پای دیگر تکرار کنید.

سعی کنید هنگام انجام این تمرین از خم شدن زانوها خودداری کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید. این باعث کاهش التهاب در پاهای شما می شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، درد شما کمتر می شود.

چگونه می توانم کاری کنم که عصب سیاتیک درد را متوقف کند؟

راه های زیادی برای رهایی از درد وجود دارد که یکی از موثرترین آنها کشش عصب سیاتیک است. استراحت بیش از حد به پاها فقط درد را بدتر می کند.

سعی کنید پاهای خود را صاف نگه دارید و از نشستن زیاد خودداری کنید. اگر سیاتیک شما به دلیل سفت شدن ماهیچه ها باشد، کشش آنها به آرامش آنها کمک می کند.

هنگام تلاش برای درمان سیاتیک، وضعیت صحیح وضعیت بدن ضروری است. صاف نگه داشتن کمر هنگام نشستن یا ایستادن می تواند به کاهش فشار روی عصب کمک کند.

از خوابیدن روی تشک نرم که خیلی نرم است خودداری کنید. تشک خود را به طور منظم بچرخانید و سعی کنید تشک سفت اما نه خیلی محکم را پیدا کنید. همچنین می توانید دوش آب گرم بگیرید یا پاهای خود را در آب یخ خیس کنید.

نقطه فشاری که درد لگن را تسکین می دهد چیست؟

در میان نقاط طب سوزنی، مثانه ۵۴ بیشتر برای تسکین درد سیاتیک شناخته شده است. این نقطه که روی چین پشت زانو و درست در وسط باسن قرار دارد، درد و اسپاسم عضلانی کمر و عصب سیاتیک را به طور موثر کاهش می دهد.

علاوه بر تسکین درد سیاتیک، طب فشاری می تواند سایر نواحی درد را نیز تسکین دهد. عضله پیریفورمیس مستقیماً زیر عصب سیاتیک قرار دارد. اعمال فشار باعث شل شدن آن و کاهش فشار روی عصب سیاتیک می شود. عضله پیریفورمیس نیز یکی از بهترین نقاط فشار برای درمان درد سیاتیک است.

هنگامی که بر روی عضله پیریفورمیس اعمال می شود، طب فشاری می تواند شدت درد سیاتیک را با تاثیر بر نواحی مربوطه کاهش دهد. عضله پیریفورمیس که در قسمت پایین کمر قرار دارد به عنوان تکیه گاه برای عصب سیاتیک عمل می کند. هنگامی که فشار روی عضله پیریفورمیس شل می شود، که فشار روی عصب سیاتیک را کاهش می دهد. اگر بر روی نقطه فشار مناسب اعمال شود، طب فشاری برای سیاتیک می تواند به طور موثر علائم این بیماری را کاهش دهد.

آیا ماساژ ویبره برای سیاتیک خوب است؟

این وضعیت با درد زیر عصب سیاتیک مشخص می شود. از قسمت پایین کمر منشأ می گیرد و به سمت پایین باسن و پاها حرکت می کند. معمولاً فقط یک طرف بدن را درگیر می کند و از خفیف تا شدید متغیر است. فواید ماساژ درمانی ممکن است موقتی باشد، اما فواید طولانی مدت آن ناشناخته است.

در حالی که ماساژدرمانگرهای حرفه ای می دانند که چگونه به شما کمک کنند آرام شوید، خدمات آنها گران است. بنابراین، یک جایگزین ارزان تر، خرید یک دستگاه شخصی است که همان جلوه ها را با پول کمتر ارائه می دهد. این دستگاه ها قابل حمل، قابل شارژ هستند و در صورت ابتلا به سیاتیک به راحتی قابل استفاده هستند.

ماساژ ویبره موثرترین درمان سیاتیک است. با تسکین درد عضلانی و بهبود گردش خون در ساق پا و لگن عمل می کند. با این حال، لازم به یادآوری است که مشکل اساسی قابل حل نیست.

آیا ماساژ می تواند سیاتیک را بدتر کند؟

ماساژ می تواند برای درد سیاتیک بسیار مفید باشد و سطح اندورفین را در بدن افزایش دهد. اندورفین ها نوروپپتیدهای مخدر درون زا هستند که توسط سیستم عصبی مرکزی و غده هیپوفیز آزاد می شوند. با این حال، هنگام دریافت ماساژ مراقب باشید، زیرا ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

قبل از انجام ماساژ سیاتیک، لازم است وضعیت خود را به درمانگر بگویید. اگر با ماساژور خود صادق نباشید، می تواند سیاتیک شما را تشدید کند.

برخی از انواع ماساژ برای درد سیاتیک مفید و برخی دیگر مضر هستند. اما باید حتماً به درمانگر خود بگویید که در چه وضعیتی هستید تا بتواند درمان خود را با نیازهای خاص شما تنظیم کند.

افکار نهایی من

برخلاف ماساژ سنتی، درمان نقطه ماشه ای به طور موثر درد سیاتیک را درمان می کند. این درمان با فشار متمرکز و رها شدن لمس، ناحیه عصب تحت فشار را هدف قرار می دهد. این روش ها را می توان به تنهایی یا با متخصص انجام داد.

بسته به شدت درد ممکن است با استفاده از روش های فوق به نتایج دلخواه برسید. اگر مطمئن نیستید که چگونه نقاط تحریک سیاتیک را ماساژ دهید، قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت کنید.

درمان استاندارد درد عصب سیاتیک شامل ماساژ دادن عصب سیاتیک با توپ تنیس است. بدن خود را با زانوهای خمیده و پاها به سمت چپ به سمت چپ بچرخانید.

هنگام انجام این ماساژ، باید پاهای خود را آرام نگه دارید، اما حتما انگشتان پا را به سمت بیرون نگه دارید. این تکنیک به کاهش درد و التهاب در ناحیه کمک می کند. حرکت ماساژ همچنین هرگونه چسبندگی و بافت اسکار را از بین می برد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر