کاهش درد تمرین با هندوانه


دوندگان مسافت های طولانی و ورزشکاران کراس فیت به خوبی آن را به خوبی می دانند: درد عضلانی با تاخیر ، ناراحتی است که روز بعد از یک تمرین بسیار طاقت فرسا شروع می شود ، که ناشی از پارگی های ریز در عضله است که منجر به التهاب می شود.

مداخلات دارویی پیشرو ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (NSAIDs) مانند ایبوپروفن هستند ، به شرطی که راهنمایی های معقولی در مورد خطرات استفاده از آنها ارائه شود (نگاه کنید به زندگی ضد التهابی یک کاسه گیلاس است) ، اما ممکن است گزینه بسیار امن تری وجود داشته باشد. “استفاده از NSAID ها با عوارض جدی دستگاه گوارش فوقانی و تحتانی (GI) از جمله ناراحتی معده ، زخم معده ، خونریزی معده و روده و سوراخ شدن همراه است.” از بین همه NSAIDS ، ایبوپروفن احتمالاً بی خطر است (به طور قابل توجهی از ناپروکسن ایمن تر است). با این وجود ، این احتمال وجود دارد که برای مشکلی با عوارض جانبی به مطب پزشک مراجعه کنید.

شایع ترین مشکل ناشی از ایبوپروفن مربوط به معده است. با این حال ، داروهای NSAID همچنین می توانند باعث آسیب به روده کوچک شوند. ایبوپروفن می تواند باعث نشت روده ما در عرض چند ساعت و التهاب ظرف چند روز شود. تا اواسط دهه 80 ، ما فکر می کردیم روده کوچک نسبتاً تحت تأثیر این داروها نیست. در حال حاضر ، ما می دانیم که آنها ممکن است عملکرد مانع روده ما را مختل کنند. باید روش بهتری برای مقابله با درد عضلات وجود داشته باشد.

قبلاً ، نقشی که گیلاس در کاهش درد عضلات ایفا می کند را مرور کردم (نگاه کنید به کاهش درد عضلانی با توت) ، تصور می شود به دلیل مواد مغذی ضد التهابی فلاونوئید است. جالب است که در حالی که جذب این مواد مغذی گیاهی می تواند به ورزش کمک کند ، ورزش ممکن است به جذب این مواد مغذی گیاهی کمک کند. اگر به تک تک محققان فیتونوترینت بررسی شده نگاه کنید ، همه آنها به طور قابل توجهی بهتر از ورزشکاران در مقایسه با گروه کنترل کم تحرک جذب شدند. تصور این است که آموزش نخبگان ممکن است فعالیت باکتری های خوب در روده ما را تغییر دهد ، که در نتیجه فراهمی زیستی را افزایش می دهد.

اما به درد عضلات بازگردیم. آیا میوه دیگری وجود دارد که ممکن است مفید باشد؟ محققان اسپانیایی پس از نوشیدن دو فنجان هندوانه مخلوط تازه یا نوشیدنی دارونما بدون هندوانه ، گروهی از مردان را درگیر فعالیت بدنی شدید کردند و روز بعد ، آنهایی که از قبل با هندوانه پر کرده بودند ، به طور قابل توجهی کمتر درد می کردند (تقریباً یک نفر مقیاس یک تا پنج در مقایسه با نزدیک به دو بعد از دارونما). محققان نتیجه می گیرند که “ترکیبات عملکردی در میوه ها و سبزیجات نقش کلیدی در طراحی محصولات طبیعی و کاربردی جدید (نوشیدنی ها ، آب میوه ها ، نوشیدنی های انرژی زا و غیره) توسط صنایع غذایی به جای ترکیبات مصنوعی صنعت داروسازی ایفا می کنند.” (دیدن هندوانه برای تسکین درد عضلات) اما چرا باید محصولات طبیعی را طراحی کنیم در حالی که طبیعت محصولات مورد نیاز خود را در راهرو طراحی کرده است؟

اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات رژیم غذایی برای به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی در:

آخرین ویدیوی هندوانه من به نوع دیگری از فعالیت بدنی پرداخت: هندوانه به عنوان درمان اختلال نعوظ



دیدگاهتان را بنویسید