کلاس های مواد مغذی غذایی برای عضله ساز، وزنه بردار یا ورزشکار برای اوج عملکرد!

در دبیرستان به همه ما در مورد مواد مغذی ضروری که به ما کمک می کنند سالم و تناسب اندام بمانیم، آموزش داده می شود. این مواد مغذی شامل کربوهیدرات ها، پروتئین، چربی ها و روغن ها، مواد معدنی، ویتامین ها و آب است. بله، می توانید بگویید که صد بار این را شنیده اید. در حالی که همه ما برای رشد سالم به مواد مغذی فوق نیاز داریم، کسانی که به طور منظم ورزش می کنند، مانند ورزشکاران، عضله سازان یا وزنه برداران، به مقدار زیادی از هر یک از مواد مغذی فوق نیاز دارند.

برای انجام و رسیدن به اوج عملکرد در هر فعالیت ورزشی به ویتامین نیاز دارید. مهم است که هر یک از شما عملکردهای اساسی هر منبع و دسته ای از ویتامین ها را درک کنید، این به آنها کمک می کند تا نیازهای بدنی خود را با مناطقی که به آنها کمک می کند تا نقاط قوت خود را به حداکثر برسانند، تنظیم کنند.

ویتامین ها چیست؟ به عبارت ساده، آنها مواد مغذی غذایی مهمی هستند که از مواد آلی موجود در گیاهان و حیوانات ساخته شده اند. بر این اساس می توان آنها را دسته بندی کرد. در زیر دسته بندی ها آمده است.

دسته اول: ویتامین A

منابع اصلی ویتامین A سبزیجات و محصولات طیور هستند. تخم مرغ، شیر، پنیر، ترشیجات، لوبیا سبز و زباله ها همگی ویتامین A را به مقدار کافی تولید می کنند. این ویتامین به بینایی و جایگزینی و رشد سلول های بدن و مو کمک می کند.

دسته دوم: ویتامین C

ویتامین C را می توان از محصولات لبنیات نیز به دست آورد و عملکرد اصلی آن تقویت سیستم دفاعی بدن و ساخت و جایگزینی بافت دندان و استخوان است.

دسته سوم: ویتامین D

جذب وظیفه اصلی ویتامین D است. این ویتامین از محصولات طیور می آید، مانند ویتامین A. برای اینکه بدن تمام مواد مغذی داده شده به آن را به طور کامل جذب کند، ویتامین D به جذب کامل آنها قبل از اینکه عملکردی داشته باشد کمک می کند.

دسته چهارم: ویتامین E

رشد گلبول های قرمز خون که به ترمیم سایر قسمت های بدن مانند بافت ماهیچه ای، پوست و مو کمک می کند، به طور کامل توسط ویتامین E پشتیبانی می شود. کمبود ویتامین E باعث کمبود جدی در این ناحیه می شود. ویتامین E از طریق غذاهایی مانند جگر، زرده تخم مرغ و سبزیجات تامین می شود. ویتامین E همچنین لقاح را در انسان افزایش می دهد.

دسته پنجم: ویتامین K

عملکرد اصلی این ویتامین توانایی آن در کمک به ورزشکار آسیب دیده (یا هر شخص دیگری) در توقف خونریزی بیش از حد در هنگام آسیب است، پدیده ای که به عنوان لخته شدن خون شناخته می شود. از لبنیات به دست می آید.

دسته ششم: B-1 تا B-12.

ویتامین های این دسته عبارتند از B-1، B-2، B-3، B-6 و B-12. همه آنها از لبنیات و سبزیجات سبز به دست می آیند، اما تفاوت کمی در عملکرد هر یک از آنها در سیستم بدن وجود دارد. عملکرد آنها در زیر خلاصه شده است.

ب-۱: انرژی می دهد

ب-۲: تولید انرژی از غذا را افزایش داده و به بدن می رساند

B-3: تولید انرژی بدن را افزایش می دهد

B-6: به تجزیه غذاهای پروتئینی و جایگزینی سلول های خونی کمک می کند

B-12: به تشکیل گلبول های قرمز در بدن کمک می کند

مهم است که به اندازه کافی نقش هر یک از این ویتامین ها را در رژیم غذایی خود درک کنید. به این ترتیب می توانید آنها را به طور کامل در سبک زندگی خود بگنجانید و به اهداف خود برسید. البته، زمانی که بدن خود را ورزش می دهید و به فعالیت های ورزشی دیگری می پردازید، مقداری از مواد مغذی بدن را از دست می دهید، اما می توان این مواد را با مصرف ویتامین های مناسب جایگزین کرد.

دانش شما در مورد نیازهای ویتامین بدن شما تعادل را به ارمغان می آورد و به شما کمک می کند تا با موفقیت به اهداف خود دست یابید، اگر بدنساز هستید، اگر ورزشکار هستید در ورزش برتر باشید، به شرطی که بدن خود را از طریق ورزش و تغذیه مناسب متعادل کنید. . اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام رژیم غذایی برای شما مناسب است، می توانید از پزشک خود برای یافتن بهترین برنامه غذایی برای شما راهنمایی بخواهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر