کلرلا برای عملکرد ایمنی در طول تمرینات ورزشی شدید


زنان کم تحرکی که به مدت چند ماه روزانه 45 دقیقه روی تردمیل راه می روند ، ممکن است خطر ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را به نصف کاهش دهند. چگونه آیا ورزش سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد؟

تقریباً 95 درصد از همه عفونت ها در سطوح مخاطی ایجاد می شوند – سطوح مرطوب مانند چشم ها ، بینی و دهان. اینها توسط آنتی بادی هایی مانند IgA محافظت می شوند که با خنثی سازی و جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زای ویروسی به بدن از طریق سطوح مخاطی ، یک سد ایمنی ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، IgA موجود در بزاق ما “اولین خط دفاعی در برابر عفونت های دستگاه تنفسی مانند ذات الریه و آنفولانزا است.” همانطور که در فیلم من مشاهده می کنید حفظ ایمنی ورزشکار با کلرلا، ورزش هوازی متوسط-حتی فقط 30 دقیقه در باشگاه سه بار در هفته-ممکن است تنها چیزی باشد که برای افزایش قابل توجه سطح IgA و کاهش قابل توجه خطر بروز علائم شبیه آنفولانزا لازم است.

ما مدت هاست می دانیم که ورزش های سنگین طولانی مدت ، ممکن است مقاومت در برابر بیماری های عفونی را کاهش دهد ، که با افزایش ظاهری علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دو تا شش برابر پس از دو هفته ماراتن ظاهر می شود.

به مربیان ورزشی توصیه می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن را کنترل کنند ، زیرا بیماری در نهایت می تواند منجر به کاهش عملکرد شود. بنابراین ، ممکن است لازم باشد اقدامات حفاظتی برای به حداقل رساندن تماس با ویروس های سرماخوردگی انجام شود. ورزشکاران نمی توانند تنها با شستن دست ها و استفاده از ماسک از این راه فرار کنند ، زیرا عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی اغلب با فعال شدن مجدد ویروس های نهفته موجود در بدن ما مانند ویروس اپشتین بار (EBV) ایجاد می شود. به محض کاهش عملکرد سیستم ایمنی ، ویروس دوباره فعال می شود. محققان دریافتند که سطح IgA یک روز قبل از خارج شدن EBV از مخفی شدن کاهش می یابد و باعث افزایش علائم می شود. “این نتایج نشان می دهد که ظاهر [upper respiratory symptoms] با فعال شدن مجدد EBV و کاهش آن همراه است [salivary] IgA در طول تمرین. “

چگونه می توان ایمنی را در ورزشکاران حفظ کرد؟ که در حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن در ورزشکاران با مخمر تغذیه ای، من در مورد اثر استفاده از قارچ های تک سلولی-مخمر تغذیه ای-برای تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران بحث کردم. تک سلولی چطور گیاه؟

محققان در ژاپن دریافتند که غلظت IgA در شیر مادر می تواند با دادن کلرلا به مادران ، جلبک تک سلولی ، آب شیرین ، سبز که به صورت پودر فروخته می شود یا به صورت قرص فشرده می شود ، افزایش یابد. بقیه قسمت های بدن چطور؟ سی قرص کلرلا در روز به مدت یک ماه باعث افزایش ترشح IgA در دهان نیز می شود. اما آیا این واقعاً از نظر بالینی معنی دار است؟ محققان در کانادا سعی کردند ببینند آیا می توانند اثر واکسن آنفولانزا را افزایش دهند یا خیر ، اما به نظر نمی رسد مکمل غذایی مشتق از کلرلا هیچ تاثیری داشته باشد. آنها از مقداری تصفیه شده استفاده می کردند استخراج کردن از کلرلا ، هر چند ، چیز واقعی نیست.

در مورد دادن آن به ورزشکاران در طول اردوی آموزشی چطور؟ فعالیت بدنی شدید و زندگی گروهی ، محیطی مناسب برای عفونت ایجاد می کند و در واقع ، تمرینات بسیار شدید سطح IgA را به میزان قابل توجهی کاهش داد-اما نه در مواردی که کلرلا هر روز تجویز می شد. بنابراین ، مصرف کلرلا ممکن است باعث کاهش ترشح IgA در طول تمرینات ورزشی شود.


در استفاده از کلرلا هشدار وجود دارد. دیدن درمان هپاتیت C با کلرلا و آیا کلرلا برای شما خوب است؟ تصمیم بگیرید که آیا مزایا بر خطرات آن بیشتر است یا خیر.

آیا به راههای دیگری برای کاهش خطر ابتلا به عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی علاقه دارید؟ دیدن:

برای جالب ترین راه برای محافظت از عملکرد سیستم ایمنی خود ، به بخش من مراجعه کنید آیا گربه ها یا سگ ها بیشتر از سلامت کودکان محافظت می کنند؟ ویدیو

ورزش دیگر چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ دیدن:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید