کنسرو میوه چطور؟ | NutritionFacts.org


قوطی های غذایی قبلاً با ترکیبات سرب لحیم می شدند – به طوری که افرادی که از غذای کنسروی زندگی می کردند ممکن است بر اثر مسمومیت با سرب جان خود را از دست داده باشند. خوشبختانه ، این دیگر مشکلی در ایالات متحده نیست. آلودگی به سرب یکی از اولین اولویت های سازمان غذا و دارو در سال 1906 بود ، حتی قبل از اینکه FDA نامیده شود. روزنامه ها در حال حاضر بایگانی آنلاین دارند که به یک قرن پیش باز می گردد ، بنابراین ما می توانیم در مورد رویدادهای تاریخی مهم مانند “FDA پیشنهاد می دهد قوطی های لحیم کاری شده سرب ممنوع” از آنجا در سال 1993 بخوانیم. بنابراین با وجود اینکه در سال 1906 اولویت بود ، این ممنوعیت در واقع تا سال 1995 اجرا نشد. بدیهی است که این امر پیچیده بود زیرا لحیم سرب به عنوان یک ماده “با تحریم قبلی” “پدربزرگ” بود.

اکنون که سرب از بین رفته است ، آیا غذاهای کنسروی سالم هستند؟ این در درجه اول به آنچه در قوطی است بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر SPAM یا محصول گوشتی فرآوری شده دیگری باشد ، احتمالاً من آن را رد می کنم.

کنسرو میوه ها چطور؟ ما می دانیم که میوه ها و سبزیجات به طور کلی ممکن است از ما در برابر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی محافظت کنند و در مورد جلوگیری از سکته مغزی ، میوه ممکن است حتی بیشتر محافظت کند. اما اینکه در ویدئوی خود توضیح دادم که آیا پردازش غذا بر این ارتباط تأثیر می گذارد ، ناشناخته بود آیا میوه کنسرو شده مفید است؟ یک مطالعه نشان داد که محصولات فرآوری نشده ، بیشتر سیب و پرتقال ، برتر از محصولات فرآوری شده هستند. اما آن مطالعه عمدتا آب پرتقال و سیب را متمرکز کرد. جای تعجب نیست که میوه کامل بهتر از آب میوه است.

میوه کامل وقتی در قوطی است چطور؟ دستورالعمل های رژیم غذایی خوردن همه میوه ها را تازه یا منجمد یا کنسرو شده تشویق می کند ، اما مطالعات کمی فواید کنسرو میوه را برای سلامتی مورد بررسی قرار داده است … به نظر نمی رسید که کنسرو میوه ها مردم را قادر به زندگی طولانی تر کند. در واقع ، حرکت از میوه های تازه یا خشک به میوه های کنسرو شده حتی ممکن است عمر فرد را کوتاه کند. بنابراین ، شاید دستورالعمل های غذایی بیشتر از میوه های تازه ، یخ زده و خشک شده تاکید داشته باشند تا کنسروها.

چرا تفاوت؟ در حالی که این روزها دیگر سرب در قوطی ها وجود ندارد ، بیسفنول A (BPA) وجود دارد ، ماده شیمیایی پلاستیکی که در پوشش اکثر قوطی ها استفاده می شود. BPA می تواند به غذا نفوذ کند و ممکن است برخی از مزایای میوه ها را متعادل کند. به عنوان مثال ، اخیراً سطوح خونی این ماده شیمیایی با ضخیم شدن پوشش عروق به مغز بزرگسالان جوان مرتبط بود. میوه های کنسرو شده اغلب در شربت بسته بندی می شوند و تمام قند اضافه شده و فرآیند کنسرو کردن ممکن است برخی از مواد مغذی را کاهش داده و به طور بالقوه 20 تا 40 درصد از مواد مغذی گیاهی فنولیک و نیمی از ویتامین C را از بین ببرد.

شاید یکی از دلایلی که مرکبات به ویژه در برابر سکته مغزی محافظت می کند ، ویتامین C آن است. به نظر می رسد هرچه ویتامین C در رژیم غذایی ما و در جریان خون ما بیشتر باشد ، خطر سکته مغزی کاهش می یابد. و راه ورود ویتامین C به جریان خون ، خوردن غذاهای سالم فراوان مانند مرکبات و میوه های گرمسیری ، کلم بروکلی و فلفل دلمه ای است. “بنابراین ، تأثیر مشاهده شده ویتامین C در کاهش سکته مغزی ممکن است به سادگی نمایانگر غذاهای خاص (به عنوان مثال ، میوه ها و سبزیجات) باشد که باعث کاهش سکته مغزی می شود.” چگونه محققان می توانند تشخیص دهند؟ آنها به جای غذا به مردم قرص ویتامین C دادند تا ببینند آیا کار می کنند یا نه.

این ممکن است به این دلیل باشد که مرکبات انواع دیگر ترکیبات را با خطر سکته مغزی کمتر مرتبط می کنند و ثابت می کند که کل از مجموع قسمت های آن بیشتر است. شما نمی توانید مادر طبیعت را در یک قرص بگیرید. مثل داستان بتاکاروتن آخرالزمانی است. ده ها مطالعه نشان داد افرادی که غذاهای غنی از بتا کاروتن مانند سبزیجات و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف می کردند و بنابراین بتاکاروتن بیشتری در بدن خود گردش می کردند ، خطر ابتلا به سرطان کمتر بود. مکمل های بتاکاروتن به جای غذاهای کامل چطور؟ محققان سعی کردند قرص های بتاکاروتن را به افراد بدهند. آنها نه تنها کار نمی کردند ، بلکه ممکن است باعث شده باشند بیشتر سرطان. من تصور می کردم که محقق موسسه ملی سرطان که این مطالعه را انجام داده است بدیهی است: تولید ، نه قرص. اما نه. در عوض ، محقق این سوال را مطرح کرد که آیا باید قرص های با دوز کمتر ، قرص آلفا کاروتن ، قرص با سایر ترکیبات شیمیایی گیاهی یا ترکیبات متعدد را امتحان کرده باشد. به هر حال ، او گفت: “[i]به احتمال زیاد نه مردم و نه جامعه علمی از توصیه هایی که صرفاً مربوط به غذاها می شود راضی نخواهند شد … “


ویدیوهای دیگر من را در مورد مواد شیمیایی BPA پوشش دهی کنید ، از جمله:

آیا میوه های تازه واقعا سالم هستند؟ دیدن:

آیا می توان بیش از حد از یک چیز خوب استفاده کرد؟ دیدن چقدر میوه زیاد است؟به

حالا که دیگر سرب در قوطی ها وجود ندارد ، آیا راه های دیگری برای قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین سمی وجود دارد؟ من یک سریال کامل روی سرب انجام دادم که می توانید تماشا کنید. همچنین ببینید:

من با یک گچ دیگر در برابر تقلیل گرایی می بندم. برای اطلاعات بیشتر ، فیلم های من را ببینید چرا تغذیه اینقدر تجاری شده است؟ و کاهش گرایی و ذهنیت نقصانبه

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید