گیاه در مقابل آهن حیوانات | NutritionFacts.org


معمولاً تصور می شود کسانی که رژیم های گیاهی مصرف می کنند بیشتر مستعد کمبود آهن هستند ، اما به نظر می رسد که آنها بیشتر از دیگران از کم خونی فقر آهن رنج نمی برند. این ممکن است به این دلیل باشد که کسانی که رژیم غذایی بدون گوشت دارند ، بیشتر فیبر ، منیزیم و ویتامین هایی مانند A ، C و E دریافت نمی کنند ، بلکه آهن بیشتری نیز دریافت می کنند.

آهن غالباً در گیاهان آهن غیر هِم است که به اندازه آهن هم در خون و ماهیچه ها جذب نمی شود ، اما این ممکن است چیز خوبی باشد. همانطور که در فیلم من مشاهده می شود ، ایمنی همه در برابر آهن غیر همه، اجتناب از آهن هم می تواند یکی از عناصر کلیدی حفاظت گیاهی در برابر سندرم متابولیک باشد و همچنین می تواند در کاهش خطر سایر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی مفید باشد.

داده های مربوط به بیماری عروق کرونر قلب و مصرف آهن به طور کلی مخلوط شده است. این ناسازگاری شواهد ممکن است به دلیل منبع آهن باشد. اکثریت کل آهن جیره آهن غیر هم است که بیشتر از گیاهان تأمین می شود. بنابراین ، مصرف کل آهن با کاهش بیماری قلبی مرتبط است ، اما مصرف آهن از گوشت به طور قابل توجهی مرتبط است بالاتر خطر بیماری قلبی تصور می شود که این امر به این دلیل است که آهن می تواند به عنوان یک اکسید کننده پیش عمل کند و با اکسید کردن کلسترول با رادیکال های آزاد ، به توسعه تصلب شرایین کمک می کند. این خطر به عنوان افزایش 27 درصدی خطر بیماری عروق کرونر قلب به ازای هر 1 میلی گرم آهن هِم مصرف شده در روز تعیین شده است.

همین مورد در مورد خطر سکته مغزی نیز یافت شده است. مطالعات در مورد مصرف آهن و سکته مغزی نتایج متضادی داشته است ، اما این ممکن است به این دلیل باشد که آنها هرگز آهن هم را از آهن غیر هِم جدا نکرده بودند … تا کنون. محققان دریافتند که مصرف آهن گوشت (هم) ، اما نه آهن گیاهی (غیر هم) ، با افزایش خطر سکته مغزی همراه است.

محققان همچنین دریافتند که مصرف بیشتر آهن هم-اما نه آهن کل یا گیاهی (غیر هم)-با خطر بیشتری برای دیابت نوع 2 مرتبط است. به ازای مصرف هر 1 میلی گرم آهن هم ، روزانه 16 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می یابد.

همین مورد در مورد سرطان نیز یافت شده است ، تا 12 درصد خطر ابتلا به هر میلی گرم در معرض روزانه آهن هم را افزایش می دهد. در واقع ، ما می توانیم با نگاه کردن به تومورهای خود میزان گوشت مصرفی را تشخیص دهیم. محققان برای توصیف مکانیسم های زمینه ساز توسعه سرطان ریه مرتبط با گوشت ، از بیماران مبتلا به سرطان ریه پرسیدند که چقدر گوشت می خورند و الگوهای بیان ژن در تومورهای آنها را مورد بررسی قرار دادند. آنها یک الگوی امضای بیان ژن مربوط به هم را شناسایی کردند. اگرچه آنها به طور خاص به سرطان ریه نگاه کردند ، اما انتظار دارند این تغییرات بیان ژن مربوط به گوشت در سایر سرطان ها نیز رخ دهد.

ما به مقدار کافی آهن نیاز داریم ، اما تنها حدود 3 درصد از زنان سفیدپوست قبل از یائسگی این روزها دچار کم خونی فقر آهن هستند. با این حال ، نرخ ها در آفریقایی تباران و آمریکایی های مکزیکی بدتر است. با در نظر گرفتن قاتلان اصلی ما-بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت-به نظر می رسد سالم ترین منبع آهن ، آهن غیر هِم است که به طور طبیعی در غلات کامل ، لوبیا ، نخود فرنگی ، نخود ، عدس ، سبزیجات سبز تیره یافت می شود. میوه های خشک ، آجیل و دانه ها.

اما چقدر می توان از لوبیا درآمد کسب کرد؟ صنایع غذایی فرآوری شده با نان ترد بر اساس خون ، تهیه شده از آرد چاودار و خون گاو و خوک ، که یکی از غنی ترین منابع آهن هم است ، حدود دو سوم بیشتر از خون جوجه ها است. اگر کراکرهای مبتنی بر خون اشتها آور به نظر نمی رسند ، همیشه می توانید از کلوچه های خون گاو استفاده کنید. و همیشه بیسکویت های پر از خون وجود دارد که از پر کردن آنها به عنوان “یک خمیر با رنگ تیره و طعم شکلات با طعم بسیار دلپذیر” توصیف شده است. (این رنگ تیره است زیرا خون خوک خشک شده با اسپری می تواند بر رنگ محصول غذایی تیره کننده باشد.) نگرانی رنگ یا طعم آن نیست ، بلکه آهن هم است ، که به دلیل خطر احتمالی سرطان ، بی خطر تلقی نمی شود. برای افزودن به غذاهای در نظر گرفته شده برای عموم مردم.

قبلاً ، شمشیر آهنی دو لبه را لمس کرده بودم خطر مرتبط با مکمل های آهن و Phytates برای پیشگیری از سرطانبه همچنین ممکن است به پاسخ دادن کمک کند چرا بیماری های قلبی در دریای مدیترانه نادر بود؟

کسانی که رژیم های گیاهی می خورند بیشتر مواد مغذی را دریافت می کنند زیرا غذاهای گیاهی غنی از مواد مغذی هستند. دیدن رویکرد غنی از مواد مغذی در مدیریت وزنبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مرور کنید:



دیدگاهتان را بنویسید