۱۳ نکته عالی اگر در بیدار شدن مشکل دارید • کاپیتان سلامتی


با خوشحالی از خواب بیدار شدن

عکس از Nattakorn_Maneerat از طریق Shutterstock

برخی از افراد برای صبح زود مناسب نیستند. وقتی می‌دانید که باید در کمتر از ۳۰ دقیقه از خواب برخیزید و برای سرکار عجله کنید، خستگی که از خواب بیدار می‌شوید می‌تواند استرس‌زاتر باشد. در یک سناریوی ایده آل، بهترین راه برای جلوگیری از خستگی این است که در وهله اول با استراحت خوب در شب از آن جلوگیری کنید.

متخصصان بنیاد ملی خواب هفت تا نه ساعت خواب را در هر شب توصیه می کنند، اما داشتن یک برنامه خواب خوب نیز مهم است.

برخی از عوامل تعیین کننده برای این امر وجود دارد، مانند خوابیدن در یک اتاق تاریک، در دمای خنک روی یک تخت راحت و اجتناب از گذراندن زمان زیادی در مقابل نمایشگرها.

اما اگر بدون توجه به مراسم قبل از خواب، همچنان برای بیدار شدن در صبح مشکل دارید، ما ۱۳ نکته را در مورد نحوه بیدار شدن در هنگام صبح به شما ارائه می دهیم.

مشکل بیدار شدن؟ این نکات را امتحان کنید:

  1. ساعت زنگ دار را در اطراف اتاق قرار دهید این یکی از مؤثرترین نکاتی است که تا به حال شناخته ایم: قرار دادن ساعت زنگ دار در طرف دیگر اتاق به شما کمک می کند که فوراً بیدار شوید، بدون اینکه در حالی که هنوز خواب هستید، دکمه چرت زدن را فشار دهید. و در حالی که با ساعت صبح خود رابطه عشق و نفرت دارید، ما این ساعت زنگ دار را توصیه می کنیم که بیداری صبحگاهی آرامی را برای شما تضمین می کند.
  2. تخت خود را مرتب کن –این اقدام ساده باعث می شود که احساس کنید قبلاً کاری را انجام داده اید و شما را پرانرژی و آماده می کند تا روز را به عهده بگیرید.
  3. وقتی بیدار شدی بنشین – با نشستن روی تخت، مطمئن خواهید شد که هرگز به ملحفه های زیبا و راحت خود نخواهید افتاد.
  4. اجازه ورود پرتوهای خورشید را بدهید – باز کردن پرده ها و در آغوش گرفتن مقداری نور خورشید، ریتم های شبانه روزی شما را هماهنگ می کند و به مغزتان می گوید که زمان بیدار شدن فرا رسیده است.
  5. موهایت را بکش – ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما اثربخشی آن ثابت شده است: صبح به آرامی موهای خود را بکشید و احساس بیداری و هوشیاری بیشتری خواهید داشت.
  6. سوپر نعنا را دریافت کنید – جویدن آدامس یا خوردن یک میان وعده نعناع می تواند به شما کمک کند تا سریعتر از خواب بیدار شوید، به لطف عطر نعناع که به شما کمک می کند کمتر احساس خستگی کنید.
  7. خواندن افسانه ها را امتحان کنید گاهی اوقات آنقدر خواب‌آلود می‌شویم که اصلاً نمی‌توانیم کار کنیم، بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند کاری خلاقانه انجام دهیم تا ذهنمان بیدار شود.
  8. صورت خود را با آب بپاشید – گرفتن مقداری آب خنک و تمیز روی صورتتان در صبح می تواند به بدن شما کمک کند که بیدار شود.
  9. بوی روغن های ضروری را امتحان کنید – اگر در محل کار احساس خستگی می کنید، عطرهای شاد و روشن مانند روغن نعناع، ​​رزماری و لیمو را استشمام کنید. اثر مقوی خواهد داشت.
  10. به خود پاداش دهید – اگر هر روز صبح چیز خوبی برای خود برنامه ریزی کنید، برای شروع روز هیجان بیشتری خواهید داشت. برنامه ریزی برای یک فنجان قهوه یا برنامه ریزی برای صبحانه با دوستتان می تواند انگیزه بهتری در شما ایجاد کند تا از رختخواب بیرون بیایید.
  11. از شب قبل آماده شو – سعی کنید لباس ها و صبحانه خود را از شب قبل آماده کنید، به خصوص اگر می دانید صبح ها برای بیدار شدن سختی دارید.
  12. به خودت استراحت بده – گاهی اوقات، این کار درستی است که به خودتان اجازه دهید خسته شوید و راحت پیش بروید. سعی کنید استرس اضافی و غیر مفید را از بین ببرید تا بتوانید به کارهای روزانه خود ادامه دهید.
  13. برای استراحت خود برنامه ریزی کنید – انجام کار بیش از حد در زمانی که احساس می کنید کاملاً خسته هستید قطعاً می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. برای جلوگیری از این، سعی کنید از قبل برای استراحت های منظم برنامه ریزی کنید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، موارد زیر را نیز توصیه می کنیم: ۷ عادت خواب که می تواند مشکلات آزاردهنده سلامتی را آشکار کند.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر