۵ دلیل برای اینکه مردم نشاسته ذرت می خورند »سبک زندگی سالم


نشاسته ذرت یک عنصر رایج در رژیم غذایی روزانه ما است. با این حال، برخی کنجکاو هستند که چرا مردم نشاسته ذرت می خورند. این مقاله پنج دلیل را مورد بحث قرار می دهد که چرا مردم نشاسته ذرت را به کربوهیدرات های دیگر ترجیح می دهند.

نشاسته ذرت منبع ساده ای از کربوهیدرات است و هیچ چربی یا کلسترول ندارد. بدون گلوتن و کم چرب و سدیم است. اما منبع سریع کالری است.

در حالی که نشاسته ذرت نسبتا سالم است، یک کربوهیدرات تصفیه شده است و باید در حد اعتدال مصرف شود. این می تواند برای سلامتی شما مفید باشد و ویسکوزیته مایعات شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا آنها را راحت تر ببلعید.

نشاسته ذرت چیست؟

بسیاری از مردم در مورد این ماده کنجکاو هستند اما مطمئن نیستند که چیست. نوعی آرد است که از آندوسپرم دانه های ذرت به دست می آید. به طور گسترده ای در غذاها و نوشیدنی ها برای غلیظ کردن سس ها، سوپ ها و دسرها استفاده می شود. از آن برای تهیه شربت ذرت و سایر قندها نیز استفاده می شود. اما نشاسته ذرت دقیقا چیست؟

این یک ضخیم کننده همه کاره و راحت است. این یک غذای ضروری برای پودینگ نشاسته ذرت، کوکی ها و پنکیک است، یکی از اصلی ترین غذاهای آمریکایی است. اغلب آن را با آرد مخلوط می کنند تا محصولات پخته شده لطیف تر شوند. علاوه بر این موارد استفاده، نشاسته ذرت یک ماده مهم در خمیر و سایر غذاها است.

چرا مردم نشاسته ذرت می خورند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم نشاسته ذرت می خورند. در این مقاله به برخی از دلایل قابل توجه آن می پردازیم.

به عنوان غلیظ کننده

اول اینکه نشاسته ذرت طعم ندارد. هدف اصلی آن این است که یک غلیظ کننده مواد غذایی باشد.

اگرچه ممکن است به اندازه سایر کربوهیدرات ها خوشمزه نباشد، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد.

کربوهیدرات های موجود در نشاسته ذرت به گلوکز تجزیه می شود که بدن از آن به عنوان سوخت استفاده می کند.

ضد التهاب

خوردن نشاسته ذرت به بدن اجازه می دهد تا گلوکز بیشتری نسبت به زمانی که غلات کامل مصرف می شد جذب کند. علاوه بر این، نشاسته ذرت بدون گلوتن است و آن را جایگزینی عالی برای آرد گندم می کند.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز می توانند آن را به دلیل خواص ضد التهابی آن مصرف کنند. همچنین می تواند به چسبناک شدن مایعات کمک کند و بلع آن ها را آسان تر کند.

کربوهیدرات های طبیعی

نشاسته ذرت به صورت پودر نیز موجود است. این یک کربوهیدرات طبیعی است که منبسط نمی شود و یک جایگزین عالی برای کربوهیدرات های غلات کامل است.

علاوه بر این، بدون گلوتن است، که آن را به یک جایگزین ایده آل برای آرد گندم در غذاها تبدیل می کند. این آن را برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک ایده آل می کند و به بهبود ویسکوزیته سوپ ها و سایر مایعات کمک می کند.

عامل ضد جوش

نشاسته ذرت از تشکیل بافت چسبناک پنیر در هنگام پخته شدن به عنوان یک عامل ضد جوش کمک می کند. به همین دلیل است که پنیر رنده شده اغلب قبل از پخته شدن دارای یک لایه نازک نشاسته ذرت است.

همچنین رطوبت حاصل از تراکم را جذب می کند و از چسبندگی پنیر جلوگیری می کند. معمولا مقدار کمی نشاسته ذرت را با پودر قند مخلوط می کنند.

مراقب باشید نشاسته ذرت را به مایع داغ نزنید زیرا باعث جمع شدن و ژلاتینه شدن آن می شود.

منبع غذاهای بدون گلوتن

دلیل اصلی مصرف نشاسته ذرت، نقش مهم آن در پخت و پز بدون گلوتن است. این یک منبع عالی از غذاهای بدون گلوتن، از جمله مرغ کنجد، پای شکلاتی و هسته سیب است.

نشاسته ذرت را می توان در دستور العمل هایی استفاده کرد که به یک عامل غلیظ کننده هنگام پختن غذاهای بدون گلوتن نیاز دارند. اگر نگران اضافه کردن محصولات بدون گلوتن به غذای خود هستید، باید از آنها به جای آرد استفاده کنید.

خوردن نشاسته ذرت با بدن شما چه می کند؟

کالری بالایی دارد و حاوی مواد مغذی ضروری بسیار کمی است، اما می تواند کاربردهای عملی زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، می تواند خارش را کاهش دهد و درد ناشی از نیش حشرات، آفتاب سوختگی و بثورات پوشک را تسکین دهد.

همچنین می توان از آن برای تمیز کردن لکه ها و روغن های غذایی استفاده کرد. همچنین یک عنصر رایج در پای و سایر محصولات نانوایی است.

کربوهیدرات های موجود در نشاسته ذرت به گلوکز تجزیه می شود که بدن شما از آن به عنوان سوخت استفاده می کند. وقتی نشاسته ذرت می خورید، سیستم گوارشی شما با چیز دیگری سروکار ندارد.

انرژی بدن شما را سریعتر از کربوهیدرات های ساخته شده از غلات کامل تامین می کند. همچنین بدون گلوتن است و جایگزینی عالی برای آرد گندم و برای مبتلایان به سلیاک ایده آل است. علاوه بر این، می تواند با افزایش ویسکوزیته، نوشیدن مایعات را تسهیل کند.

آیا نشاسته ذرت برای شما مضر است؟

در حالی که خوردن نشاسته ذرت در حد اعتدال برای اکثر بزرگسالان بی خطر است، اما در برخی افراد می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

در حالی که اگر حساسیت به گلوتن دارید بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید، باید مصرف خود را به ۱-۲ قاشق غذاخوری (۸-۱۶ گرم) در روز محدود کنید.

اگر به نشاسته ذرت حساس هستید، می توانید از اشکال دیگر نشاسته ذرت مانند پیکان، نشاسته سیب زمینی یا تاپیوکا استفاده کنید.

نشاسته ذرت را با نی بخورید

شاید تعجب آور باشد که بدانید خوردن نشاسته ذرت با نی آنقدرها هم که فکر می کنید بد نیست. این ماده به طور گسترده در آشپزی استفاده می شود و جایگزین سالمی برای تالک به حساب می آید.

پودر قند همچنین حاوی کمی نشاسته ذرت است که باعث می شود کمتر گلوله شود و از تشکیل آن جلوگیری می کند. استفاده از نی برای خوردن این ماده ممکن است به کاهش میل به غذاهای شیرین کمک کند.

نشاسته ذرت وقتی با آب مخلوط می شود مایعی را تشکیل می دهد که مایعی غیر نیوتنی است. این یک آزمایش علمی جالب است که روی بچه ها انجام می شود، اما ایده خوبی برای رژیم غذایی شما نیست. این ماده کالری بالایی دارد و حاوی مواد مغذی ضروری کمی است یا اصلاً وجود ندارد.

آیا خوردن نشاسته ذرت باعث افزایش وزن می شود؟

آیا اغلب مقدار زیادی نشاسته ذرت می خورید؟ آیا از خطرات سلامتی مرتبط با این غذا آگاه هستید؟

بسیار فرآوری شده و فاقد فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. مصرف مقادیر زیاد نشاسته ذرت می تواند باعث نفخ، گاز معده و ناراحتی معده شود. کربوهیدرات های تصفیه شده نیز برای قلب مضر هستند و باعث افزایش قند خون می شوند.

با این حال، اگر شما یک زن هستید، باید قبل از شروع رژیم غذایی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

برخی موارد را باید در نظر گرفت. نشاسته ذرت ۱۰۰% کربوهیدرات است و جایگزین خوبی برای شربت ذرت است. در حالی که به افزایش وزن کمک می کند، نقش قابل توجهی ندارد.

در واقع، نشاسته ذرت ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و به بیماری های ناشی از غذا کمک کند. بهتر است آن را در حد اعتدال و به مقدار کم مصرف کنید.

چگونه از خوردن نشاسته ذرت دست بکشید؟

شما می توانید دلایل زیادی برای ترک خوردن نشاسته ذرت پیدا کنید. یکی از رایج ترین چیزها این است که شما گرسنه نیستید. اگر می‌خواهید این کار را متوقف کنید، باید دلیل اعتیادتان را بفهمید. راه هایی برای کاهش هوس برای ترک اعتیاد برای همیشه وجود دارد.

اولین قدم برای ترک اعتیاد، شناسایی علت عادت است. بهترین راه برای انجام این کار درک پرونده خود است. اگر دائماً نشاسته ذرت می خورید، احتمالاً این نشانه آن است که مواد معدنی و ویتامین های کافی دریافت نمی کنید.

ممکن است کمبود آهن یا روی داشته باشید. صرف نظر از دلیل، نشاسته ذرت سالم نیست و باید از مصرف آن اجتناب کرد. علاوه بر اجتناب از هوس غذایی، می توانید راه هایی برای بهبود رژیم غذایی خود نیز بیابید.

خطرات مرتبط با نشاسته ذرت

برخی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که هوس شکر دارند ممکن است لازم باشد برای همیشه از خوردن نشاسته ذرت خودداری کنند. در حالی که نشاسته ذرت دارای برخی فواید سلامتی است، اما برای سلامت کلی شما خوب نیست.

سطح گلوکز خون را افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش قند خون شود. و اگر دیابت دارید، می تواند به قلب شما آسیب برساند. اگر می خواهید از کربوهیدرات در رژیم غذایی خود اجتناب کنید، باید مصرف نشاسته ذرت را محدود کنید.

آخرین حرف من

اکثر ما به طور منظم نشاسته ذرت را به عنوان غلیظ کننده مصرف می کنیم. ارزان است و به راحتی پیدا می شود. برای بهبود طعم و بافت می توان آن را به هر نوع غذایی اضافه کرد. با این حال، برخی افراد نشاسته ذرت را به صورت خام می خورند و هوس آن را دارند. این به عنوان PICA شناخته می شود، یا پدیده ای که در آن فرد یک غذای خاص را میل می کند و نمی تواند از آن سیر شود.

اکثر ما از نشاسته ذرت برای اهداف مختلف استفاده می کنیم. به انواع غذاها طعم می بخشد. در حالی که نشاسته ذرت یک ماده غذایی نیست، اغلب به عنوان جایگزینی برای آرد گندم استفاده می شود. به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارد، مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا افرادی که گوارش حساسی دارند توصیه نمی شود.

نشاسته ذرت برای غلیظ کردن استفاده می شود که روشی ارزان و سریع برای انجام آن است. شما می توانید از آن در هر غذایی استفاده کنید، چه آن را بپزید و چه خام مصرف کنید. آنقدر همه کاره است که در طیف وسیعی از محصولات غذایی استفاده می شود. حتی می توان آنها را به صورت خام مصرف کرد – فقط آنها را زیاد نخورید، در غیر این صورت ممکن است دچار نفخ و کمبود انرژی شوید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر