۶ یوگا با فواید وزن » شیوه زندگی سالم


یوگا با وزن شامل اضافه کردن یک وزنه کوچک به هر حرکت برای افزایش مقاومت است. وزن این وزنه های دستی معمولاً کمتر از یک پوند است و به شما امکان می دهد به طور کامل با آنها ژست بگیرید.

انتخاب وزن مناسب برای جلوگیری از آسیب ضروری است. با این حال، همچنین لازم است مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی برای تمرینات قوی است. یک قانون خوب این است که با سبک ترین وزنه ای که می توانید پیدا کنید و از آنجا بسازید شروع کنید.

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد، از یوگای سریع و شدید گرفته تا یوگای آرام و آرام. هر سطح تناسب اندام شما، یوگا مطمئناً برای شما مفید خواهد بود. درباره فواید یوگا و اینکه چگونه می توانید سفر خود را به سمت یک سبک زندگی متعادل تر آغاز کنید، بیشتر بدانید.

به گفته باگاواد گیتا، یوگا مهارتی است که از طریق تجربه زندگی ایجاد می شود. این حالت جدایی از رنج است. کلمه یوگا از کلمه سانسکریت “Kundalini Shakti” گرفته شده است که اعتقاد بر این است که در پایه ستون فقرات انسان قرار دارد. بهاگاواد گیتا تمرین یوگا و چگونگی بهبود سلامتی شما را شرح می دهد. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه کندالینی خود را برای رسیدن به اهداف خود فعال کنید.

یوگا با وزن برای مبتدیان

اضافه کردن وزنه به تمرین یوگا مورد علاقه یک مبتدی، این روتین را شدیدتر می کند. این نوع ورزش به دلایل زیادی مفید است. برای شروع، درک آن آسان است. یوگا یک شکل عالی از ورزش قلبی عروقی است.

اضافه کردن وزنه به تمرینات بدن شما را سخت تر می کند و برای مبتدیان مناسب است. همچنین استفاده از برخی اجسام سنگین می تواند ورزش را دشوارتر کند.

می توانید از وزنه های دست و مچ پا برای انجام یوگا با وزن خود استفاده کنید. یک تمرین یوگای مبتدی باید فقط از پنج تا ده حالت تشکیل شود. دو نوع اول باید اصلاح شوند، در حالی که دو نوع دیگر می توانند توسط پزشکان با تجربه تر انجام شوند. تمرین یوگا با شریک زندگی توصیه می شود. یک شریک نیز می تواند در آساناها به شما کمک کند.

۶ فایده یوگا با وزن

مزیت اصلی یوگا این است که بدن را جوان می کند و احساس و انعطاف پذیری را به ارمغان می آورد. شما می توانید آنچه بدنتان نیاز دارد بخورید و نخواهید خورد. این به این دلیل است که یوگا نیازی به خودکنترلی ندارد و تمایل دارد از کل بدن شما مراقبت کند. در نتیجه برای مبارزه با مشکلات وزن ایده آل است.

با این حال، ممکن است بهترین گزینه برای همه نباشد. برای استفاده حداکثری از یوگا، باید با یک مربی تناسب اندام مشورت کنید تا تمرینات و تکنیک های صحیح را بیاموزید.

قدرت عضلانی را بهبود می بخشد

یکی از مزایای اصلی یوگا قدرت عضلانی است. با انجام حرکات یوگا، ماهیچه های خود را تقویت می کنید، جریان خون را در عضلات خود بهبود می بخشید و سموم را از بدن خود دفع می کنید.

بر خلاف سایر اشکال ورزش، یوگا می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه های لاغر و قوی داشته باشید. اگرچه ممکن است این روند کندتر و چالش برانگیزتر باشد، اما مزایای آن ارزش آن را دارد.

انعطاف پذیری را افزایش دهید

هنگامی که یوگا را شروع می کنید، ممکن است نتوانید انگشتان پا را لمس کنید یا حتی خم شدن به پشت را انجام ندهید.

با این حال، عضلات شما انعطاف پذیرتر می شوند و درد و درد در طول تمرین کاهش می یابد.

عدم انعطاف پذیری می تواند ستون فقرات کمری شما را صاف کند یا مفصل زانو را تحت فشار قرار دهد. ناگفته نماند که می تواند بر وضعیت بدن شما تأثیر بگذارد.

عادات غذایی سالم را ترویج می کند

مهمترین فواید یوگا برای سلامتی در پیشگیری و درمان اختلالات خوردن است. یوگا عادات غذایی سالم را ترویج می کند.

بسیاری از پزشکان همچنین بر این باورند که به جلوگیری از رفتارهای غذایی نامنظم کمک می کند. از آنجایی که یوگا بر تمرکز حواس تمرکز دارد، با موفقیت در برنامه درمان سرپایی اختلال خوردن گنجانده شده است.

آزمودنی ها از دوره های پرخوری، کاهش احساس از دست دادن کنترل، افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن بهره مند شدند.

کاهش وزن بدن

همچنین یک راه عالی برای کاهش وزن است. همچنین به شما کمک می کند بهتر بخوابید. کمبود خواب می تواند تلاش های کاهش وزن شما را خراب کند. انجام یوگا قبل از خواب می تواند به آرامش شما کمک کند، که منجر به متابولیسم سالم می شود.

با وجود فواید، یوگا فقط یک ورزش کاهش وزن نیست. آنها علاوه بر کمک به کاهش وزن، برای سلامت روان شما نیز مفید هستند. توانایی شما در کنترل احساسات را بهبود می بخشد.

یوگا راهی عالی برای کاهش استرس و سوزاندن کالری اضافی است. یک تمرین خوب وینیاسا بر قلب تأثیر می گذارد، که ضربان قلب شما را به سرعت افزایش می دهد.

رابطه بین ذهن و بدن را تقویت می کند

به بدن کمک می کند تا احساسات ناخوشایند را تنظیم کند. متابولیسم بدن را که برای سلامت طولانی مدت حیاتی است، بهبود می بخشد. علاوه بر کاهش وزن، عادات غذایی سالم را ترویج می کند.

بر اساس گزارش مرکز ملی سلامت بالینی، ۲۰ نفر که با استفاده از یوگا وزن کم کردند، عادات غذایی خود را تغییر دادند.

آنها غذاهای ناسالم کمتری می خوردند و میزان عاطفی خود را کاهش می دادند. این فواید یوگا را راهی ایده آل برای کاهش وزن می کند.

کاهش استرس

یکی دیگر از فواید یوگا با وزنه کاهش استرس است. استرس می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد و منجر به انتخاب غذاهای ناسالم، نفخ و مشکل در خواب شود.

خوشبختانه، تنفس عمیق می تواند این اثرات را معکوس کند. همین امر در مورد سایر فواید سلامتی نیز صادق است. انجام منظم یوگا می تواند سطح کلسترول و ضربان قلب را کاهش دهد و در عین حال سیستم لنفاوی بدن را تقویت کند و توده عضلانی را تقویت کند. همچنین احساس خستگی کمتری خواهید داشت.

آیا وزنه ها برای یوگا مناسب هستند؟

استفاده از وزنه همیشه ضروری نیست، اما ممکن است تمرین شما را تقویت کند. همچنین برای ریکاوری پس از ورزش شدید مفید است. استفاده از وزنه های سبک یوگا برای تمرکز بر چالش برانگیزترین حرکات چیز خوبی است. با این حال، اگر به یوگا عادت ندارید، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که آیا این برای شما مناسب است یا خیر.

اگرچه یوگا می تواند به شما کمک کند عضله سازی بدون چربی داشته باشید، اما برای ساخت توده عضلانی موثر نیست. در حالی که یوگا می تواند به شما کمک کند انعطاف پذیری خود را بهبود ببخشید، اما ظاهر ورزشی که به دنبال آن هستید را به شما نمی دهد.

هنگام بلند کردن وزنه، باید وضعیت بدنی و هم ترازی صحیح خود را حفظ کنید. یوگا به شما کمک می کند تا اهمیت همراستایی مناسب را یاد بگیرید و درک کنید، اما حفظ آرامش ضروری است. همچنین باید مراقب باشید هنگام بلند کردن وزنه های سنگین به خود فشار نیاورید.

وزنه زدن بهتر است یا یوگا؟

اگرچه بسیاری از یوگی ها روی رشد ماهیچه های خود تمرکز نمی کنند، اما می خواهند شاگردانشان ورزشکار به نظر برسند. در نتیجه، بسیاری از آنها بازوهای باورنکردنی دارند.

در حالی که یوگا اندازه و قدرت ماهیچه ها را افزایش می دهد، مهارت، زمان و فداکاری بیشتری می طلبد. در اینجا برخی از مزایا و معایب هر کدام آورده شده است. چه چیزی برای شما بهترین است؟ شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک برای نوع بدن و اهداف شما مناسب است.

وزنه برداری

در حالی که هر دو تمرین قدرت را بهبود می بخشند، وزنه زدن به طور کلی برای حجیم کردن بهتر است.

حرکات هل دادن مرتبط با بلند کردن وزنه می تواند منجر به عدم تعادل عضلانی و درد شانه شود.

یوگا

به همین ترتیب، یوگا می تواند انعطاف پذیری و استقامت شما را بهبود بخشد. بسته به اهداف شما، یوگا راهی عالی برای تقویت قدرت بالاتنه است. با این حال، بهتر است این کار را بعد از تمرین با وزنه انجام دهید. این به بدن شما بیشترین فواید را می دهد.

وقتی صحبت از یوگا می شود، بهتر است آن را بعد از تمرین انجام دهید نه قبل از آن. این به عضلات شما کمک می کند تا ریکاوری کنند و از آسیب بیش از حد جلوگیری شود. هنگامی که یوگا را تمرین می کنید، برای کل بدن شما مفید است و باعث می شود احساس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری داشته باشید.

چرا وزنه برداران یوگا تمرین می کنند؟

در حالی که بسیاری از وزنه برداران ممکن است فکر کنند که یوگا با برنامه تمرینی آنها مرتبط نیست، حقیقت این است که می تواند به آنها کمک کند تا به نتایج مشابهی دست یابند. یوگا باعث کشش عضلات می شود، اما می تواند آنها را نیز ضعیف کند. کشش پویا بهترین راه برای گرم کردن ماهیچه ها قبل از تمرین است، اما می تواند کل بدن شما را نیز گرم کند.

در حالی که بسیاری از مردم یوگا را یک ورزش سنگین می دانند، اما می تواند به شما کمک کند تا مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در وزنه برداری را توسعه دهید. این یک راه عالی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از وزنه‌برداری و بهبود آسیب است.

یوگا چقدر سریع بدن شما را تغییر می دهد؟

هر چه بیشتر یوگا تمرین کنید، بدن شما سریعتر تغییر می کند. یک جلسه نیم ساعته در روز بسیار موثرتر از چند جلسه کوتاه دو بار در هفته است.

بهتر است به آرامی شروع کنید و در طول زمان تعداد تمرینات خود را افزایش دهید. یک ساعت ورزش در روز شروع خوبی است. اما اگر ثابت نیستید، یک استراحت نیم ساعته هر روز همان تأثیر را خواهد داشت.

چه مبتدی باشید و چه یک تمرین کننده باتجربه یوگا، می توانید انتظار داشته باشید که در عرض ۶ ماه نتایج قابل مشاهده ای را مشاهده کنید. در نتیجه افزایش گردش خون و افزایش متابولیسم، یوگا به کاهش وزن و حفظ اندام لاغر کمک می کند.

افکار نهایی من

یک بررسی اخیر در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیرانه، ۳۰ کارآزمایی با بیش از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده را برای تعیین فواید یوگا با وزنه بررسی کرد. این نشان داد که یوگا به کاهش نسبت دور کمر به باسن در بزرگسالان سالم کمک می کند و به طور موثر چربی بدن و BMI را در افراد چاق و دارای اضافه وزن کاهش می دهد.

در حالی که بسیاری از مردم نمی دانند چگونه آسانا را به درستی انجام دهند، ضروری است که بدانیم بدن برای این فرآیند به انرژی نیاز دارد. هنگام انجام یوگا با وزنه، ماهیچه‌های شما برای تامین انرژی باید چربی بسوزانند.

وقتی ورزش می کنید، کالری هم می سوزانید. این منجر به توده عضلانی بدون چربی می شود. علاوه بر کمک به کاهش وزن، یوگا همراه با افزایش وزن به خواب بهتر در شب کمک می کند. و از آنجایی که تمرینات یوگا نیاز به استراحت در تمام طول شب دارد، روزی پربار و پربار خواهید داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر