۷ بهترین آبمیوه برای زنان بومر

ما به عنوان زنان بالغی که زندگی پرمشغله ای دارند، اغلب برای ما مشکل است که درست غذا بخوریم. با این حال، تحقیقات نشان داده است که تغذیه خوب و ورزش می تواند روند پیری را کند کند. میوه ها و سبزیجات از جمله مواردی هستند که برای حفظ سلامت روزانه به آن ها نیاز داریم. با این حال، خوردن آنها همیشه عملی یا مطلوب نیست. اینجاست که آب میوه ها وارد عمل می شوند. نوشیدن یک لیوان آب میوه گاهی راحت تر و لذت بخش تر از خوردن است.

اما همه آبمیوه‌ها برای تامین مزایای سلامتی مورد نیاز برای زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند، برابر نیستند. برخی ممکن است حاوی قند بیش از حد یا کمبود ویتامین های لازم باشند. در اینجا ۶ مورد از بهترین ها آورده شده است:

آب سیب

ضرب المثل “یک سیب در روز دکتر را دور می کند” چندان دور از واقعیت نیست. آب سیب حاوی مواد مغذی است که به زنان در ایجاد پاسخ های ایمنی قوی کمک می کند. اگر انتخابی دارید، آب سیب را با مقداری تفاله در آن انتخاب کنید. این سویه نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه حاوی فیبر است که برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش مهم است.

آب ذغال اخته

آب زغال اخته مدت هاست که به عنوان مفید در پیشگیری از عفونت ادراری تبلیغ می شود. آب زغال اخته همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E است.

آب چغندر

چغندر به ویژه برای زنان یائسه مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است خطر بیماری قلبی و التهاب را کاهش دهد. چغندر همچنین حاوی نیترات های معدنی است که نشان داده است فشار خون را کاهش می دهد.

آب آلو

آب آلو از دیرباز به دلیل داشتن فیبر در درمان یبوست شهرت داشته است. با این حال، فواید آب آلو به همین جا ختم نمی شود. آلو سرشار از ویتامین های گروه B است که می تواند متابولیسم را بهبود بخشد، تولید گلبول های قرمز خون را افزایش داده و سلامت پوست و چشم را بهبود بخشد.

آب انار

انار منبع خوبی از ویتامین K است، ویتامینی که برای لخته شدن خون، تشکیل استخوان و سلامت قلب ضروری است.

آب پرتقال

آب پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است. ویتامین C یا اسید اسکوربیک یک ماده مغذی مهم است که برای رشد تمام بافت های بدن حیاتی است. علاوه بر این، ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و برای جذب آهن و تشکیل کلاژن در بدن مهم است. این امر به ویژه در سنین بالا اهمیت دارد، زیرا این عملکردها معمولاً با روند پیری به خطر می‌افتند. در نهایت، ویتامین C می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک کند.

در حالی که تمام آبمیوه های ذکر شده دارای فواید سلامتی هستند، اما می توانند قند بالایی نیز داشته باشند. بنابراین، برای بهترین نتیجه، تا زمانی که می توانید آب میوه تازه را انتخاب کنید و از قندهای اضافه خودداری کنید.

بنابراین دفعه بعد که بشقاب شما میوه و سبزی توصیه شده را از دست داد، یک لیوان بلند آب بنوشید تا سلامت خود را به مسیر درست برگردانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر