۸ گام برای غلبه بر ناامیدی


8 گام برای غلبه بر ناامیدی

ناامیدی اشکال مختلفی دارد. متأسفانه، متوجه خواهید شد که حتی چیزهای کوچک نیز می توانند زیر پوست شما نفوذ کنند، به خصوص زمانی که تجمع کنند. چگونه بر ناامیدی غلبه می کنید؟

نکاتی در مورد چگونگی غلبه بر ناامیدی

ناامیدی را بررسی کنید

ابتدا، باید تعیین کنید که آیا این یک ناامیدی رایج است یا نشانه چیزی بزرگتر است. چه خبر است؟ چطوری جواب میدی؟ اگر متوجه شدید که نسبت به ناامیدی بیش از حد واکنش نشان می دهید، استرسی که احساس می کنید ممکن است اصلا ربطی به ناامیدی نداشته باشد. اگر اینطور است، باید با مشکل بزرگتر مقابله کنید. با این حال، به راحتی می توانید ناامیدی های کوچک را مدیریت کنید.

من میدانم چرا

هنگامی که علت ناامیدی را شناسایی کردید، کمی زمان بگذارید تا بفهمید چرا وضعیت برای شما ناامیدکننده است. اگر مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید کمی وقت بگذارید و فکر کنید، یا حتی کلمات خود را روی کاغذ بنویسید تا بهتر متوجه شوید.

بپرسید که آیا ناامیدی شما نابجاست

اگر فکر می کنید ناامیدی توسط شما ایجاد شده است، از خود بپرسید که چرا. پاسخ شما چیزهای زیادی را به شما خواهد گفت. اگر کلماتی مانند “احمق” یا “تنبل” ظاهر می شوند، احتمالاً به محرکی پاسخ می دهید که ربطی به شما ندارد. هر ناامیدی دلیل یا راه حل مشخصی ندارد. گاهی اوقات چیزهایی اتفاق می افتد که خارج از کنترل شما هستند و شما فقط باید آنها را رها کنید.

زمان خود را تنظیم کنید

هیچ کس وقتی خسته است نمی تواند ناامیدی را تحمل کند و انرژی در حال عقب ماندن است. زمانی که در اوج انرژی و توانایی خود هستید مراقب ناامیدی ها باشید. برای مثال، اگر طرفدار صبح نیستید، کارهای خسته کننده را برای بعدازظهر ذخیره کنید.

چگونه به صورت تصادفی در خارج از روز بر ناامیدی ها غلبه کنیم

با تنظیم یک برنامه یا پیروی از یک روال سختگیرانه، جای کمتری برای غافلگیری وجود دارد که می تواند خسته کننده باشد. با ایجاد برنامه ای که شامل حتی کارهای عادی روزتان مانند مسواک زدن دندان هایتان می شود، از تصادفی شدن اجتناب کنید.

بپرس که آیا ارزش جنگیدن را دارد؟

ناامیدی زمانی به وجود می آید که بخواهید چیزی را کنترل کنید که خارج از کنترل شماست. از خود بپرسید که آیا این نبرد ارزش پیگیری دارد یا می توانید آن را رها کنید؟

گوش دادن آگاهانه را تمرین کنید

زمانی که ما به خوبی با شخص دیگری ارتباط برقرار نمی کنیم، ناامیدی های زیادی ایجاد می شود. آرام تر. به آنچه طرف مقابل می گوید گوش دهید. موضع آنها را تکرار کنید و به وضوح در مورد آنچه آنها می گویند آگاه هستید. زمانی را به فکر کردن در مورد پاسخ خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که هر دوی شما در آنچه می خواهید بگویید واضح باشید.

نسخه را پیدا کنید

ناامیدی سطح آدرنالین را بالا می برد. بالش را بکوبید، ورزش کنید و خانه را تمیز کنید. کاری فیزیکی انجام دهید تا انرژی فروخورده آزاد شود.

وقتی یاد می گیرید که چگونه بر ناامیدی غلبه کنید، می توانید به فردی آرام تر و شادتر تبدیل شوید. اجازه ندهید ناامیدی های روزمره شما را تحت فشار قرار دهند. آرام بمانید و به این نکات عمل کنید و به زودی تغییری در توانایی خود در مدیریت زندگی و رویارویی با دنیا خواهید دید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر