۹ فواید ویتامین D که باید درباره آنها بدانید • کاپیتان سالم



توسط MC
۲ سپتامبر ۲۰۲۱

فواید ویتامین D

عکس از FotoHelin از Shutterstock

آیا حتی در مورد فواید این ویتامین فکر کرده اید؟ ویتامین D که به عنوان «ویتامین آفتاب» نیز شناخته می‌شود، به دلیل توانایی آن برای جذب در بدن از طریق نور خورشید، برای بدن انسان حیاتی است. به گفته دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی بهداشت، هدف اصلی آن افزایش جذب کلسیم است که برای رشد استخوان و بازسازی استخوان (زمانی که بافت استخوان بالغ برداشته می شود و بافت استخوانی جدید تشکیل می شود) ضروری است.

با توجه به همه این موارد، کمبود ویتامین D می تواند منجر به شکنندگی، شکننده شدن یا بدشکل شدن استخوان ها شود. اما فواید دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم از این ویتامین بهره ببریم، که از فواید مثبت آن برای سلامت جسمی و روانی شروع می‌شود. اگر چیز زیادی در مورد آن نمی دانید، در اینجا ۹ مزیت ویتامین D وجود دارد که باید بدانید.

فواید ویتامین D:

  • استخوان های شما را تقویت می کند – ویتامین D جذب کلسیم را در روده شما افزایش می دهد و به استخوان های شما اجازه می دهد تا به طور طبیعی معدنی شوند.
  • بلکه ماهیچه های شما – کمبود ویتامین D در بدن می تواند خطر ابتلا به ضعف عضلانی را افزایش دهد.
  • ویتامین D به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با عفونت ها مبارزه می کند همانطور که دکتر نصرالله تاکید می کند، ویتامین D برای تقویت ایمنی شما ضروری است. همانطور که او توضیح می دهد، می تواند با مبارزه با باکتری ها و ویروس های مضر از سیستم ایمنی بدن حمایت کند.
  • ویتامین D می تواند به تقویت سلامت دهان و دندان کمک کند – قبلاً اشاره کردیم که ویتامین D باعث تقویت استخوان ها و البته سلامت دهان و دندان نیز می شود. خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال را کاهش می دهد، زیرا به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند، اما همچنین تولید پپتیدهای ضد میکروبی را تحریک می کند.
  • برای پیشگیری از دیابت نوع ۱ و نوع ۲ – دوز ترکیبی روزانه کلسیم و ویتامین D (مقدار صحیح مصرف را برای خود تأیید کنید) باید تأثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد.
  • ویتامین D برای درمان فشار خون مفید است – یک بررسی در سال ۲۰۱۹ که در Current Protein & Peptide Science منتشر شد، توضیح می‌دهد که چگونه ویتامین D می‌تواند نقش بزرگی در درمان فشار خون بالا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بیماری قلبی عروقی، ایفا کند.
  • ویتامین D می تواند به کاهش وزن کمک کند – همانطور که دکتر بوید اشاره می کند، چاقی یک عامل خطر برای سطوح پایین ویتامین D است و این تنها می تواند به این معنی باشد که ویتامین D به کاهش وزن کمک می کند.
  • می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند – مقاله ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله Neuropsychology منتشر شد، چگونگی ارتباط مستقیم کمبود ویتامین D با افسردگی و اضطراب را شرح می دهد.
  • می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد – همچنین مطالعات زیادی در مورد اینکه چگونه ویتامین D ممکن است توانایی های مبارزه با سرطان را داشته باشد، وجود دارد.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، موارد زیر را نیز توصیه می کنیم: مصرف ویتامین D ممکن است علائم سرگیجه را کاهش دهد، مطالعات نشان می دهد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر