G-Bombs – شش غذای سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بخور تا زندگی کنی جی بمب بخورید به گفته دکتر جوئل فورمن، برای داشتن ایمنی فوق العاده، باید بمب های جی را بخوریم. سوال این است – بمب های جی چیست؟ G-نماینده سبزیجات، B-نماینده لوبیا، O-نماینده پیاز، M-نماینده قارچ، B-نماینده توت ها و S-نماینده دانه ها. مهمتر از آن، فواید خوردن بمب جی چیست؟

جی-گرین

سبزی ها برگ های گیاهی هستند که به عنوان سبزیجات مصرف می شوند. سبزی ها با نام های سبز برگ، سبزی کاهو، سبزی های سبزی، سبزی های برگ دار، سبزی های برگ دار نیز شناخته می شوند. آنها غذای شماره یک هستند که می توانیم به طور منظم برای بهبود سلامت خود بخوریم.

سبزیجات برگدار کالری و چربی کم، پروتئین، فیبر، آهن و کلسیم بالایی دارند. سبزی های برگ دار سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند ویتامین C، کاروتنوئیدها، لوتئین، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و ویتامین K هستند. همچنین حاوی ویتامین E، بسیاری از ویتامین های B و زآگزانتین هستند که از سلول های ما در برابر آسیب محافظت می کنند و از چشم های ما در برابر آسیب محافظت می کنند. مشکل مربوط به پیری، در میان بسیاری از اثرات دیگر. سبزی ها حتی حاوی مقادیر کمی از چربی های امگا ۳ هستند.

سبزیجات سبز برگ غلیظ ترین منبع تغذیه ای در بین همه غذاها هستند. آنها کربوهیدرات بسیار کمی در خود دارند. سبزی ها می توانند از ما در برابر بیماری های قلبی، دیابت و شاید حتی سرطان محافظت کنند. با این حال، مصرف کنندگان داروهای آنتاگونیست ویتامین K مانند وارفارین باید مراقب باشند که به دلیل محتوای بالای ویتامین K از سبزیجات با نظارت دقیق و ثابت استفاده کنند.

سبزی های برگ دار را می توان سرخ کرد، بخار پز کرد، بخارپز کرد یا به صورت خام در سالاد و ساندویچ مصرف کرد. از سبزی های برگ دار می توان برای بسته بندی مواد دیگر مانند تورتیلا استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای تهیه اسموتی سبز استفاده کرد. ده سبزی برتر عبارتند از کلم پیچ، کلم پیچ، سبزی شلغم، چغندر سوئیسی، اسفناج، سبزی خردل، کلم بروکلی، برگ قرمز و سبز و کاهوی رومی، کلم، و کاهوی یخ.

لوبیا B

لوبیا یک نام رایج برای دانه های بزرگ گیاهان است که برای مصرف انسان استفاده می شود. در حال حاضر حدود ۴۰۰۰۰ نوع لوبیا وجود دارد، اما تنها کسری از آنها برای مصرف منظم به تولید انبوه می رسند.

لوبیا دارای مقدار قابل توجهی فیبر است که می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. آنها همچنین سرشار از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، اسید فولیک و آهن هستند. لوبیاها از نظر کالری با گوشت قابل مقایسه هستند. آنها به آرامی هضم می شوند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. علاوه بر این، قند کمی دارند که از افزایش انسولین در جریان خون جلوگیری می کند.

مهمتر از آن، لوبیا حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که فقط در گیاهان یافت می شود. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، دسته ای از فیتوکمیکال ها که رادیکال های آزاد آسیب رسان سلولی را در بدن از بین می برند. در یک مطالعه در ایالات متحده که ظرفیت آنتی اکسیدانی بیش از ۱۰۰ غذای رایج را اندازه گیری کرد، لوبیا قرمز کوچک، لوبیا قرمز چشم بلبلی و لوبیا چیتی در رتبه چهار قرار گرفتند.

فقط یک کلمه احتیاط – برخی از انواع لوبیا خام، به ویژه لوبیا قرمز و لوبیا قرمز، حاوی سم مضری هستند که باید با پختن از بین برود. همچنین، هضم لوبیا می تواند باعث ایجاد گاز و نفخ شود، زیرا انسان آنزیمی برای هضم نوعی مولکول قند موجود در بسیاری از لوبیاهای خوراکی را ندارد. بنابراین آنها در روده بزرگ هضم می شوند. با این حال، حبوبات و پیشگیری از گاز ایکس را می توان به غذاها اضافه کرد یا به طور جداگانه مصرف کرد تا از این مشکل جلوگیری شود.

لوبیا را می توان با مواد ضد نفخ طبیعی مانند بادیان، دانه گشنیز و زیره نیز طبخ کرد. همچنین می توان آنها را قبل از شستشوی کامل در آب قلیایی (جوش شیرین) یک شبه خیس کرد، یا بعد از پختن لوبیاها، سرکه به آن اضافه کرد.

لوبیا را می توان به صورت تازه یا خشک، اما پخته مصرف کرد. آنها را می توان آب پز، بخارپز یا خورش کرد. از لوبیا می توان سالاد، دیپ، هوموس و سوپ تهیه کرد. آنها را می توان تخمیر کرد، که ارزش غذایی لوبیا را با حذف سموم بهبود می بخشد. لوبیا به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود.

ای پیاز

پیاز که به آن پیاز یا پیاز نیز می گویند، به عنوان سبزی استفاده می شود. پیازها از شیرین تا تند، کوچک تا بزرگ متفاوت هستند و در رنگ های مختلف زرد، سفید، سبز و قرمز یا بنفش هستند.

پیاز کالری کم، چربی و کلسترول ندارد. آنها منبع عالی ویتامین C، ویتامین B6 و اسید فولیک، کروم و فیبر هستند و سدیم کمی دارند. آنها دارای ترکیبات آلی گوگردی هستند که به طور طبیعی مواد شیمیایی هستند. این ترکیبات شیمیایی خاصیت ضد میکروبی دارند و علیه باکتری ها عمل می کنند.

کوئرستین، یک ترکیب آنتی اکسیدانی که به دسته فلاونوئیدها تعلق دارد، در پیاز یافت می شود. علاوه بر این، پیاز دارای خواص کاهش دهنده کلسترول، ضد سرطان و آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب سلول ها یا بافت های بدن کمک می کنند. موسیر دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است.

پیاز برای درمان کم اشتهایی، پیشگیری از تصلب شرایین، سرفه، سرماخوردگی، آسم و برونشیت استفاده می شود. آنها همچنین منبع خوبی از الیگومرها هستند که از رشد بیفیدوباکتری ها حمایت می کنند و رشد باکتری های مضر در روده بزرگ را سرکوب می کنند.

پیاز خرد شده به عنوان یک ماده در چندین غذای داغ و همچنین به عنوان یک ماده اصلی در سوپ پیاز فرانسوی یا چاتنی پیاز استفاده می شود. به دلیل تطبیق پذیری آنها، می توان آنها را پخت، آب پز، آب پز، آب پز، سرخ شده در ماهیتابه، تفت داده یا به صورت خام در سالاد مصرف کرد. پیاز همچنین می تواند به عنوان یک عامل غلیظ کننده در کاری استفاده شود. می توان آنها را ترشی کرد و به عنوان میان وعده مصرف کرد. پیاز را نیز می توان خلال کرد، نان و سرخ کرد و به عنوان حلقه پیاز سرو کرد.

علاوه بر این، عصاره پیاز به عنوان وسیله ای برای بهبود زخم پس از جراحی و کاهش جای زخم توصیه شده است. پیازهایی که به دقت خرد شده اند گازی تولید می کنند که چشم را تحریک می کند. با بریدن پیاز زیر آب جاری یا فرو بردن آنها در یک لگن آب می توان از این کار جلوگیری کرد. همچنین پیاز برای سگ ها، گربه ها، خوکچه هندی، میمون ها و سایر حیوانات کشنده است زیرا نمی توانند سولفوکسیدهای موجود در پیاز پخته و خام را هضم کنند.

قارچ M

قارچ یا مگس آگاریک بدن میوه ای گوشتی و اسپوردار یک قارچ است که معمولاً در بالای زمین روی زمین یا منبع غذایی آن تولید می شود.

قارچ ها غذاهای کم کالری هستند که می توان آنها را به صورت پخته یا خام و به عنوان همراه یک وعده غذایی مصرف کرد. قارچ های رژیمی منبع خوبی از ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک و مواد معدنی ضروری سلنیوم، مس و پتاسیم هستند. چربی، کربوهیدرات و کالری کمی دارد و کمبود ویتامین C و سدیم دارد.

قارچ به طور گسترده در آشپزی در بسیاری از غذاها (به ویژه چینی، کره ای، اروپایی و ژاپنی) استفاده می شود. آنها به عنوان “گوشت” دنیای گیاهان شناخته می شوند. قارچ ها را می توان پخته، تفت داد، سرخ کرد، کبابی کرد، له کرد، تفت داد و بخارپز کرد. برخی از محبوب ترین قارچ هایی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند عبارتند از: سفید، کریمینی، پورتوبلو، شیتاکه، میتاکه، چوبی، صدف و انوکی.

توت B

توت ها میوه هایی هستند که معمولا کوچک، شیرین، آبدار و به رنگ روشن و دارای دانه هستند. آنها کالری کم، فیبر بالایی دارند و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن ما برای عملکرد طبیعی به آنها نیاز دارد. توت ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی و فلاونوئیدها هستند که به پیشگیری از برخی انواع سرطان کمک می کنند. زغال اخته و زغال اخته حاوی موادی هستند که می توانند از عفونت مثانه جلوگیری کنند.

رژیم غذایی سرشار از توت سیاه، زغال اخته، تمشک، کرن بری و توت فرنگی می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان کمک کند. زغال اخته و تمشک همچنین حاوی لوتئین هستند که برای بینایی سالم مهم است.

انواع توت های تازه به راحتی خورده می شوند و نیاز به آماده سازی زیادی ندارند. بیشتر انواع توت ها به طور طبیعی شیرین هستند، بنابراین نیازی به افزودن شکر یا مواد اضافه ندارید. به سادگی آنها را زیر آب بشویید و به عنوان یک میان وعده یا دسر مغذی سرو کنید. در صورت در دسترس نبودن انواع کنسرو، بدون شکر یا شربت اضافه شده و انواع توت های یخ زده می توان از آن استفاده کرد. توت های خشک را می توان در دستور العمل هایی که به کشمش نیاز دارند استفاده کرد.

علاوه بر این، انواع توت ها در گرانولا، ماست، اسموتی میوه، شربت، مربا و ژله، محصولات پخته شده مانند کلوچه و کیک، و سایر دسرها یا نان تست فرانسوی، پنکیک، وافل و سالاد استفاده می شود. سایر انواع توت ها عبارتند از زغال اخته، لوگان بری، انگور فرنگی، زغال اخته، زرشک، سنجد و زغال اخته.

دانه های اس

دانه‌های خوراکی بذرهایی هستند که مستقیماً غذا هستند و هیچ محصول مشتقی ندارند. دانه ها را می توان به صورت خام خورد. دانه های خوراکی به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری باید بخشی از رژیم غذایی خام باشند. انسان نمی تواند این چربی غیراشباع چندگانه را تولید کند. بنابراین باید از رژیم غذایی ما دریافت شود. دو گروه EFA وجود دارد، امگا ۳ و امگا ۶.

اسیدهای چرب ضروری چندین عملکرد مهم را در بدن انجام می دهند. آنها به تنظیم و تعادل هورمون ها، التهاب و تولید انرژی کمک می کنند. آنها همچنین به بدن ما کمک می کنند تا پس از ورزش بهبود یابد. دانه های خوراکی همچنین عملکرد سیستم ایمنی و رشد سلولی را متعادل و تنظیم می کنند.

دانه های خوراکی همچنین به بهبود عملکرد و رشد مغز ما کمک می کنند. آنها همچنین به ارتقای روحیه ما و بهبود گردش خون کمک می کنند. آجیل نوع خاصی از دانه است. دانه های خوراکی باید قبل از مصرف خیس شوند زیرا اکثر آنها حاوی مهارکننده های آنزیم هستند.

دانه های خوراکی را می توان به اسموتی ها، ماست ها و گرانولا اضافه کرد. دانه های آسیاب شده را می توان به سالاد اضافه کرد، می توان آنها را به عنوان میان وعده مصرف کرد و می توان از آنها در دستور العمل های غذای خام استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای تهیه سس سالاد سالم با مخلوط کردن با آب مرکبات استفاده کرد. می توانید تریل میکس هم درست کنید.

اینها نمونه هایی از دانه ها هستند – دانه چیا، دانه کتان (بزرگ کتان)، دانه شاهدانه، دانه کدو تنبل، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان. برخی از نمونه های آجیل عبارتند از: گردو، بادام زمینی، بادام، آجیل برزیلی، فندق، بادام هندی، ماکادمیا و آجیل کاج.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر