WHO گزارش وضعیت بازاریابی شیر خشک نوزادان را صادر می کند


او WHO گزارش وضعیت 2020 در مورد اجرای ملی کد بازاریابی جایگزین های شیر مادر را منتشر کرده است.

اعلامیه راه اندازی شروع می شود:

همه گیری COVID-19 اهمیت حفاظت از تغذیه مطلوب ، از جمله تغذیه با شیر مادر ، را برای بهبود سلامت و بقای کودک برجسته می کند. تولیدکنندگان شیر خشک از وحشت و ترس از سرایت استفاده می کنند تا شیوه های بازاریابی تهاجمی خود را تشدید کنند.

در این زمینه ، اقدامات دولت برای تنظیم بازاریابی جایگزین های شیر مادر هرگز بیشتر نبوده است. کد بین المللی بازاریابی جانشینان شیر مادر و قطعنامه های بعدی مربوط به مجمع جهانی بهداشت (“کد”) ضمانت های کلیدی قانونی را در برابر شیوه های صنعتی که به شیردهی لطمه می زند ، بیان می کند.

گزارش خلاصه داده هایی در مورد آنچه کشورها برای اجرای کد انجام می دهند ارائه می دهد. مثلا:

IBFAN ، شبکه بین المللی اقدام برای غذای کودک ، مستند می کند که چگونه شرکت های تولید کننده شیرخواران از بیماری همه گیر Covid-19 برای پیشبرد محصولات خود سوء استفاده می کنند. در بیانیه مطبوعاتی آن آمده است:

گزارش جدید توسط سازمان بهداشت جهانی، یونیسف ، و شبکه بین المللی اقدام غذای کودک (IBFAN) نشان می دهد که علیرغم تلاش ها برای جلوگیری از ترویج مضر جایگزین های شیر مادر ، کشورها هنوز در محافظت از والدین در برابر اطلاعات گمراه کننده کوتاهی می کنند. سازمان بهداشت جهانی و یونیسف از دولت ها می خواهند تا فوراً قوانین مربوط به این قانون را در طول همه گیری COVID-19 تقویت کنند. دولتها و سازمانهای جامعه مدنی همچنین نباید در مواقع اضطراری به دنبال کمکهای جایگزین شیر مادر باشند یا آنها را بپذیرند.

ویروس کرونا بهانه ای برای ادامه بازاریابی نامناسب شیر خشک نوزادان و از شیر گرفتن محصولات غذایی نیست.

  • اشتراک گذاری
  • توییت
  • پست الکترونیک
  • اشتراک گذاری



دیدگاهتان را بنویسید